Nieuws voor de partnervisa applicanten

Dat artikel is een jaar oud, en ik denk dat het probleem inmiddels verveelvoudigd is 🤢.


"Labor home affairs spokeswoman Kristina Keneally described the results as indicative of a "poisonous culture" resulting in "poor outcomes".

"This report card lays bare Peter Dutton's incompetence, failure to lead his Department and inability to adequately support staff at the frontline of serving and protecting Australia's borders and national security," Senator Keneally said.

"Any chairman or CEO in the private sector would hang their heads in shame with this kind of incompetent result."
 
Dat artikel is een jaar oud, en ik denk dat het probleem inmiddels verveelvoudigd is 🤢.


"Labor home affairs spokeswoman Kristina Keneally described the results as indicative of a "poisonous culture" resulting in "poor outcomes".

"This report card lays bare Peter Dutton's incompetence, failure to lead his Department and inability to adequately support staff at the frontline of serving and protecting Australia's borders and national security," Senator Keneally said.

"Any chairman or CEO in the private sector would hang their heads in shame with this kind of incompetent result."

Correct, het artikel is een jaar oud, maar ik denk (net als je hierboven beschrijft) dat zolang de hate potato aan de macht is daar, er niet veel verbeterd.... Geen fan van ScoMo, maar laten we hopen dat zijn populariteit er dan in ieder geval voor zorgt dat de hate potato niet een greep naar de macht doet.

Anyway, genoeg politics. Voor de mensen in de backlog is het geen kranten artikel of een administratief dingetje maar van direct invloed op hun leven...
 
Ik begon niet over de politiek :cool:. Ik weet niet hoeveel mensen hier de family visa route volgen, maar dit is wel iets om te weten in dat geval. Kan zomaar jaren langer duren dan je verwacht, wat nogal een ding is als je fsmilie is opgebroken over meerdere continenten.
 
Ik begon niet over de politiek :cool:. Ik weet niet hoeveel mensen hier de family visa route volgen, maar dit is wel iets om te weten in dat geval. Kan zomaar jaren langer duren dan je verwacht, wat nogal een ding is als je fsmilie is opgebroken over meerdere continenten.

I wasn't saying you started it ;) Was talking to myself :D

Yep, de visa wachtlijsten zijn niet alleen een getalletje op papier, dit heeft effect op levens. Hoop dat de berichtgeving het wellicht een klein beetje op gang duwt
 
Ik ben blij dat het bij mij erg snel gegaan is (en put hoop voor de tweede phase uit hoe snel dat ging bij @Tim911). Als Nederlanders (en Belgen) zitten we toch erg goed gelukkig.

Op het 'Australia forum' zit een internationaler publiek en daar zie je af en toe inderdaad wachttijden van een paar jaar. Die onzekerheid moet wel echt slopend zijn.
 
Aanrader, alle 4 afleveringen nog steeds available op SBS On Demand.

 
Ik ben blij dat het bij mij erg snel gegaan is (en put hoop voor de tweede phase uit hoe snel dat ging bij @Tim911). Als Nederlanders (en Belgen) zitten we toch erg goed gelukkig.

Op het 'Australia forum' zit een internationaler publiek en daar zie je af en toe inderdaad wachttijden van een paar jaar. Die onzekerheid moet wel echt slopend zijn.

Inderdaad, we zitten als Nederlanders en Belgen over het algemeen aan de "goede" kant. Bij mij ging het echt heel snel, net zo snel als dat het voor de 309 aanvraag ging. Voor BEIDE visa samen was de totale wachttijd voor mij nog geen 6 maanden, achteraf denk je dan: waar heb je je toch zo druk om gemaakt? Maar het blijft zenuwslopend en dat wachten op de PR is ongemakkelijk. Want: wat als.. wat als... dat heeft toch wel door mijn hoofd gespookt. We hadden zelfs als een plan B liggen voor het geval mijn PR werd afgewezen. Het is overigens al bijna 6 maanden geleden dat ik de toekenning kreeg!

Maar als ik achteraf dan reeel en nuchter naar mijn eigen aanvraag kijk, dan begrijp ik ook wel waarom het zo snel behandeld kon worden. Veel goed bewijs en we voldeden gewoon aan alle criteria, er was weinig reden tot twijfel. En een overheidsbaan zal er ongetwijfeld ook goed op staan. @Roels australiaforum was voor mij wel heel handig, bij mijn 309 wist ik dat hij eraan zat te komen en bij de 100 ook ,door de tijdlijnen van soortgelijke gevallen daar te volgen, al blijft dit natuurlijk arbitrair want geen geval is hetzelfde. Ik hoop voor jou dat het net zo snel behandelt is als dat het voor mij is gedaan, en dat je snel als ozzie PR door het leven kunt.
 
Aanrader, alle 4 afleveringen nog steeds available op SBS On Demand.


Bedankt voor de tip! We hebben net de eerste aflevering gekeken, erg interessant
 
Back
Top