NineMSN news poll: Verbieden van immigratie voor bepaalde geloven?

Ja, ik denk dat het verbieden van een geloof / verbieden van immigratie echt geen oplossing is. Ik ben het topic begonnen omdat ik zag dat zo'n 3/4 van de Australiers er wel aan dacht dat het goed zou zijn als de overheid het verbood om mensen die een bepaald geloof hebben niet tot het land toe te laten.
Nou ja, dat is natuurlijk wel erg extreem. Je zal zomaar als volledig onschuldige burger, zonder de intentie te hebben om ook maar iets verkeerd te doen en natuurlijk in aanmerking komen voor een visum niet worden toegelaten omdat.... je een bepaald geloof hebt.
Het idee echter dat je, na wat mij betreft een pittige gevangenisstraf teruggestuurd wordt naar je land van herkomst en een verbod zou krijgen om in Australisch gebied te komen, daar zou ik geen enkel probleem mee hebben.

Ik ben het vaak met Jeroen oneens geweest, maar hierbij kan ik me prima aansluiten.

"Try to fit in, or fuck off"  :grin:

Diverse argumenten 'voor' en 'tegen' zijn ruimschoots gegeven, dus daar laat ik het even bij.

Wel een opmerking dat in het oorspronkelijke artikel wordt gesproken over een 'cap'. Met andere woorden, het gaat niet om het volledig uitsluiten van islam immigranten maar om er een (maar hoog dan?) maximum aan te stellen.

In dat licht bezien vind ik de 3-1 verhouding niet zo vreemd...

Hmm, het valt me nu pas op die "cap". Ja, het wordt inderdaad iets duidelijker. Ach, wel even mooi dat we ook hier even hebben kunnen zien hoe de meningen zijn.

Ja, dat zijn inderdaad die Moslim extremistische geluiden. Altijd maar weer Allah erbij halen. Het is een straf van Allah dat er droogte in Australie is. Ik vraag me af wat hij te zeggen heeft over de Tsunami van een paar jaar terug. Daarbij werden vele moslims gedood. Toch ook een straf van Allah?!

Nou ja ach, zo lang ze niet hun geloof "dictateren" in de politiek is er geen echt probleem lijkt mij. Hier is helaas echter weer zo'n stuk geschreven door een extremist die de reputatie verpest voor zijn eigen bevolkingsgroep. Erg jammer dat ze dat niet inzien.

ik wil er toch even op wijzen dat dit uitspraken zijn van 1 sheik.

dus als de paus weer eens domme dingen zegt, zullen we dan ook alle katholieken eruit bonjouren?

Beste mensen, houd toch op met deze volstrekt zinloze discussie.
We leven in een maatschappij waarin we elkaar continu angst aan het inboezemen zijn. Het is erg druk op deze planeet en we willen allemaal het beste voor onszelf. Hoe drukker het wordt, des te meer proberen we ons eigen volk te beschermen.

Beste Nico, wat wil je nou bereiken met dat artikel? Wil je ons wakker schudden? Wil je ons bang maken? Misschien moet je overwegen in de VS te gaan wonen. Daar vormen angst en paranoia het fundament van de maatschappij. Get a life!

:up:

Code:
Beste Nico, wat wil je nou bereiken met dat artikel? Wil je ons wakker schudden? Wil je ons bang maken? Misschien moet je overwegen in de VS te gaan wonen. Daar vormen angst en paranoia het fundament van de maatschappij. Get a life!

AJ, "wat wil je bereiken met dat artikel"?. Misschien moet je dit vragen aan iedereen die het nieuws verslaat. En wij lezen toch allemaal het nieuws en praten erover? Wat is er daar verkeerd aan?
Dat niet alles rozegeur en maneschijn is kan ik ook niets aan doen. Denk daar eens over na AJ.

Hawk, je hebt gelijk wat je zegt. 1 persoon met veel invloed kan een kettingreaktie voortbrengen, in dit geval zowel bij moslims als bij Australiers en dat beinvloed dan ook die Polls en dat is wat ik eigenlijk wilde aanbrengen .... AJ.  :wink:

Nou.. ehmss.. heb even het gros van de discussie gelezen en wat ik erover te zeggen heb:

Ik vind het geweldig wat Australie allemaal doet om haar land te beschermen;
kijk bijv maar eens naar de strenge regels als je uberhaupt door de douane wilt gaan.
Of wat voor moeite je moet doen om een visum te krijgen (daar kunnen wij allemaal over meepraten)
de manier waarop ze zich met de wereldpolitiek bemoeit, etc etc.

Ongeacht of ik het er nu wel of niet mee eens ben dat ze bepaalde geloven "minder willen aantrekken in het land", geeft dit alles me wel een veilig gevoel!
De Aussies zijn trots op hun land (en terecht!) en komen daar voor uit, willen ervoor vechten om het allemaal zo te houden, dat wat iig mij zo aantrekt; een eigen manier van denken, dealen en omgaan met situaties.

[quote author=nico link=topic=6591.msg83906#msg83906 date=1173611331]
Hawk, je hebt gelijk wat je zegt. 1 persoon met veel invloed kan een kettingreaktie voortbrengen, in dit geval zowel bij moslims als bij Australiers en dat beinvloed dan ook die Polls en dat is wat ik eigenlijk wilde aanbrengen .... AJ.  :wink:
[/quote]

Goed bezig, Nico.  :up:
Ik had je even verward met een andere poster in deze topic waar ik een beetje leip van werd.

:cool:

Even wat hele flauwe humor;
pasj uit! ik weet waar je bed schjlaapt en hoeveel je telefoonnummer is. Ik heet Marieke, hoe heet :p :p :p ben jij?

Back