NL rijbewijs in WA

Vergeet niet om een rekening of lease contract o.i.d. mee te nemen waar je naam en adres in Oz op staat vermeld.
Ik heb dat nog niet en kon derhalve mijn rijbewijs nog niet omzetten.
Maar je hebt 3 maanden de tijd.

Misschien een beetje dom :roll: maar wat noem je oud!!
Ben in 2002 naar Belgie gekomen heb toen m'n nl rijbewijs laten omzetten naar een Belgische ziet er eigenlijk hetzelfde uit.

Ik neem aan dat dit niet onder oud valt :lol: anders moet ik wat anders verzinnen voor ik hier wegga

gr Bennie
[quote author=shelley2 link=topic=2980.msg48688#msg48688 date=1140229822]
Hi Fol,
Dit is inderdaad hetzelfde.
Hoop alleen dat je geen oud Belgish rijbewijs hebt
met motor want dit geeft problemen.
Anders is het gewoon dezelfde procedure.
Succes

[/quote]

Je kan altijd het adres gebruiken van de plek waar je op dat moment verblijft, vakantiewoning , CP, vrienden of backpackers. Maak niet uit of het nog geen vast adres is.

Erna

[quote author=mariekske link=topic=2980.msg98666#msg98666 date=1189021494]
Hmmm... en wat nou als je binnen 3 maanden nog geen bewijs van adres hebt...?
[/quote]

Woon je met  Jack in een cave zonder adres??  :lol:
Meestal heb je wel iets een huurcontract, energie rekening, telefoonrekening noem maar op.

Hey Marieke,

Als het goed is hebben we volgende weekthuis internet en kan ik weer wat vaker op Xpdite! Wij hebben het hostel een mooi briefje op officieel papier laten opstellen waarin stond dat wij van datum.... tot datum.... in dat hostel verbleven en hij had daar ook de prijs bij gezet, maar dat hoefde volgens mij helemaal niet. Easy!!! 5-10 dagen later was het rijbewijs in het hostel! 

groertjes Anneke

:eek:fftopic:

@Anneke jullie hebben dus een huis gevonden, was het moeilijk. Mijn vraag aan je is, heb je uiteindelijk je fiets meegenomen en kon hij in de shuttlebus vanaf de airport, ben hier heel benieuwd naar, wij gaan in december naar Melbourne met fiets en willen de shuttlebus nemen naar de airport maar die karretjes er achter zien er zo klein uit.

Groetjes

Hoi Erna,
Jawel, we hebben een huis! Kostte vooral veel tijd omdat we geen auto hadden. Ik vind wel dat ze voor weinig huis, erg veel geld durven te vragen. We zitten nu in Innaloo en betalen iets meer dan we vooraf gehoopt hadden, maar daar hebben we wel een mooi huis voor, met 2 verdiepingen! Als je zin hebt kom je maar een keertje thee drinken!
Over de fietsen...wij hebben ze uiteindelijk niet meegenomen, omdat telkens door MAlaysia gezegd werd dat het gewicht van ons totaalgewicht afging. We wilden hierbij geen risico lopen en hij (fiets van mijn vriend) is in de container meegegaan.  (Toevallig vandaag een nieuwe fiets gekocht!). Of het werkelijk in de shuttle-aanhanger past durf ik dus niet te zeggen, ze beweren zelf van wel. Wij hadden de shuttle van Airport naar stad, maar die heeft er bijna 2 uur over gedaan! Hoop dat dat naar de Airport toe beter is!
Groetjes Anneke

Hoi Anneke

Bedankt in ieder geval voor je reaktie. We hebben al een andere oplossing en dat is wel erg lang 2 uur over zo'n klein stukje.
Sommige huizen zijn  zeker duur voor wat je krijgt maar gelukkig heb je wat gevonden na jullie zin, geniet er maar van en lekker dichtbij het strand. Kom wel een bakkie halen.

Groetjes Erna

Dag medelanders :D

Ik woon sinds een aantal maanden in Perth, en heb wat vragen over mijn rijbewijs.

in 2005 is mijn rijbewijs ongeldig verklaard omdat ik een biertje teveel op had. Ik woonde in die tijd in Ierland, and moest een week naar Nederland terug voor een cursus alcohol en verkeer ( :lol: ) Die heb ik gedaan, maar omdat ik de laatste dag 30 minuten te laat was, werd me verteld dat ik alles opnieuw moest doen (lees betalen). Helaas had ik daar geen trek in, en besloot het 3 jaar zonder rijbewijs te doen. Nu zijn die drie jaar voorbij, en vertelt het CBR me nu pas dat ik na die drie jaar een medische keuring moet ondergaan om te zien of ik afhankelijk ben van alcohol  :? Best belachelijk als je het mij vraagt. Ze geven me geen andere optie dan weer naar Nederland te vliegen en die test te doen.

Nu ben ik zelf er hard over aan het nadenken om hier gewoon een WA rijbewijs te halen. Wellicht door mijn oude (ongeldige) rijbewijs proberen in te wisselen? Zou dat werken?

Oei ... eerlijk antwoord? Het zou niet mogen werken ... Niet als je rijbewijs al verlopen is tenminste. Een idee kan zijn om gewoon het hele traject te volgen (L-plate, P-plate etc)?

[quote author=perthpete link=topic=2980.msg126408#msg126408 date=1223338967]
Oei ... eerlijk antwoord? Het zou niet mogen werken ... Niet als je rijbewijs al verlopen is tenminste. Een idee kan zijn om gewoon het hele traject te volgen (L-plate, P-plate etc)?
[/quote] Dat schijnt nogal een vervelend traject te zijn. Ik heb een rijbewijs sinds 1999.

Ik denk niet dat je je ongeldige rijbewijs kunt inruilen. Mijn rijbewijs was in NSW gestolen en ik had een verklaring van het RDW nodig (voor 4,50) dat in het Engels zei dat ik een rijbewijs had. Dus hoe dan ook, je zult moeten laten zien dat het geldig is, want bij mij deden ze al heel erg moeilijk (een kopie van mijn rijbewijs was eerder afgewezen)
Anyway, nu even iets over die L en P platen. Ik weet dat elke staat net even iets anders is, dus kan je niet precies vertellen hoe het in WA zit. Wel kan ik je het volgende vertellen: ik heb een tijdje in Perth gewoont en gewerkt en woonde toen o.a. met een Duits meisje. Dit meisje had geen rijbewijs. Maar ze had wel een vol motor rijbewijs (in Duitsland). Nu weet ik niet of dit de doorslag heeft gegeven, maar in ieder geval voor haar gelden toen de volgende regels voor het behalen van een VOL australisch rijbewijs (een gemiddelde australier doet daar minimaal 2,5 jaar over). Zij moest gewoon oefenen met een L-plaat en zodra zij dacht goed genoeg te zijn, mocht ze de rijtoets doen. Ze moest overigens wel eerst een theorie toets doen om haar L-platen in ontvangst te mogen nemen. Anyway, ze heeft een maandje gereden (Grotendeels alleen.. wat overigens neit mag met een L-plaat) en toen de test gedaan en die behaald. Vervolgens kreeg zij gelijk een VOL rijbewijs. Nu weet ik dus niet of dat zo is omdat ze een vol motor rijbewijs heeft in Duitsland of omdat zij een EU citizen is (op een WHV).
Anders zijn de regels meestal: L-plaat voor ong. 6 maand (moet er altijd iemand naast je zitten die tenminste 3 jaar een vol rijbewijs heeft)
P-plaat (red): 1 jaar
P-plaat (green): 1 jaar
en je moet altijd weer theorie en praktijk toetsen doen om een volgende plaat te mogen krijgen. Weet dus niet wat makkelijker is  :lol:
succes!

Als je al zo'n tijd je rijbewijs hebt/had, dan moet het toch een eitje zijn om overal voor te slagen. Dan maar een tijdje met plaatjes op je auto rond rijden, houden mensen ook nog extra rekening met je!

Tja Jones, eerlijk gezegd denk ik dat dat biertje teveel wel eens iets meer geweest kan zijn dan één biertje. Alles opnieuw doen en met een schone lei beginnen zou ik zeggen. En het bier laten staan als je moet rijden natuurlijk, demerit points tikken snel aan en ik wil liever niemand met teveel op tegenkomen in deze regio.

Back