inderdaad, is binnen de 3 maandenO ik dacht dat het drie maanden was.
Dan heb je alleen een bankrekening en een postadres nodig. TFN weet ik niet meer zeker. Veel backpackers kopen een auto. Moeilijk is het niet. Prijs is wel belangrijk, want Rego wordt bepaald aan de hand van de koopprijs.En wat als je daar een auto (van een particulier bv.) wilt kopen en dus laten overzetten op jouw naam?
Hoi allemaal,
(...)
Klopt dit allemaal, of hebben jullie hier andere ervaringen mee?
Wij hebben net ons Ned. rijbewijs omgezet naar een AU Driver's Licence. Het Ned rijbewijs is 3 maanden geldig. Het Ned. rijbewijs moet vertaald worden door een erkend bureau (vraag na bij RTA). Dat kost ongeveer $80,-. Als je een ziekte hebt bv diabetes moet een GP een verklaring invullen en ondertekenen voordat je rijbewijs geldig is.Hoi allemaal,
We zijn er nog lang niet, maar toch alvast even alle mogelijkheden doorpluizen en duidelijk krijgen.
Na heel veel posts te hebben gelezen heb ik het volgende 'begrepen', als je een Nederlands rijbewijs hebt en je komt naar Australië:
- hoef je geen internationaal rijbewijs ook nog aan te vragen
- hoef je je rijbewijs niet te laten vertalen
- hoef je ook geen echtheidsverklaring bij het RDW aan te vragen
- is het slim om zo snel mogelijk een AUS rijbewijs aan te vragen, wat gewoon kan met je paspoort + visum en Nederlandse rijbewijs
Klopt dit allemaal, of hebben jullie hier andere ervaringen mee?
Alvast bedankt!
Persoonlijk denk ik dat het niet staats afhankelijk is, maar department of transtport afdeling en persoon die je helpt. Zo ken ik andere die wel een theoretische test hebben moeten afleggen via de zelfde department of transport hier in Townsville.
W voor verzekering bedoel je dan ? Ik heb geen motor in Nederland namelijk.Ik weet niet of die regel in Australië ook geldt, maar ik zou sowieso niet op een zwaardere motor gaan rijden ivm met je Nederlandse verzekering, stel er gebeurt iets. Kan me voorstellen dat dan niet meer alles gedekt is.
3 maanden toch??Als ik het goed begrijp mag je als je een maand gaat gewoon met je nl rijbewijs mag rijden ?