No Comment

net als een amsterdammer die naar een klein fries dorpje verhuisd.Duurt een eeuwigheid voor je echt geaccepteerd bent.

Hangt denk ik enorm van de persoon af. Over het algemeen is het niet zo erg hier in het noorden, en wordt je meestal wel goed opgenomen in de gemeenschap, maar als je gaat zitten zeuren over stankoverlast (van de boerderijen) bijv. dan wordt het een ander verhaal..
 
Denk toch dat het ook een gedeelte aan jezelf ligt en de dingen met humor moet benaderen.
Dat ben ik met je eens als het gaat om hoe je er zelf mee omgaat. Maar niet als het gaat om wat mensen die je totaal niet kent op basis van je uiterlijke kenmerken of een accent menen te mogen zeggen, want wat kan jij daar aan doen? Dan zijn er wat mij betreft toch wel fatsoensnormen die worden overtreden.

Tja en het is nu eenmaal de realiteit je bent een buitenlander hier net zoals een naar Nederland geemigreerde Pool daar zelfs na jaren nog steeds een buitenlander is.
Tsja, laten we maar niet over Nederland beginnen. Daar wordt je tegenwoordig zelfs nog als buitenlander (of allochtoon) gekwalificeerd als je in Nederland bent geboren maar geimmigreerde ouders hebt.
 
Stankoverlast...........
Fatsoennormen...........
Amsterdammer in een Fries dorp........

<_< no comment. <_<

Jack :evil:
 
Ach ik bedoel ermee te zeggen dat je niet alle opmerkingen persoonlijk aan moet trekken en als discriminerend moet opvatten. Als iemand alleen maar zit te zeiken wat er allemaal niet goed is of wat dan ook over het land waar hij of zij in woont zou ik ook zeggen wat doe je er ga terug naar huis en dat is dan niet beledigend bedoeld maar meer van hou op met zeuren. Maar goed iedereen is anders en ik moet zeggen dat ik me niet snel aangevallen voel denk eerder wat ben je een simpele ziel als iemand mij niet eerst wil leren kennen maar er voor kiest om mij als indringer, concurrent of als pispaal te zien. Met zulke mensen wil je toch niet omgaan, ik niet tenminste. Ik neem aan dat je in Nederland ook niet met mensen heb willen omgaan die discriminerend, rascistisch waren of heel snel klaar stonden met hun oordeel. Het verschil van toen en nu is nu ben jij de buitenlander en wordt je net zo behandeld als buitenlanders in Nederland. De ene buitenlander heeft het makkelijk en de ander heeft het moeilijk.
Groetjes,
Moon
 
Hi Moon :up:

Iedereen is een buitenlander.
Als iemand je een gevoel wilt geven dat je een buitenlander bent zijn het meestal mensen die denken dat ze meer zijn als een ander.
Zulke mensen ontmoet ik graag.
Gewoon even terug op aarde zetten.
Heb je je auto afbetaald????............dan is die van jouw de rest wat niet te koop is zullen we moeten delen (Wildlife, nature, earth.)
Dit met alle respect.

Jack :evil:
 
Back
Top