Nog 3 weekjes...!

Eviza

Member
Hoi Allemaal,

Wij zijn Esther (35 jr, NL), Swinny (34 jr, AUS), en Charlie (3 jr, kat) en we staan op het punt om te vertrekken! Voor Swinny is het thuis komen, voor mij is het emigreren.

4 jaar geleden hebben we elkaar ontmoet in Adelaide. Ik was op doorreis en bleef logeren bij een oude bekende vanuit mijn studie tijd. Heel toevallig was de kennis een bedrijfje begonnen met nog 2 andere - en woonde ze (zoals het voorbeeld van Facebook en de serie van Silicon Valley) samen in 1 huis. Van het bedrijfje is niets over, maar een blik op Swinny en het was liefde op het eerste gezicht! Ik ging weer richting NL, en na enkele maanden non-stop video-bellen (met dat absurde tijdsverschil), had Swinny besloten om samen te wonen met mij in mijn appartementje in Het Haagse.

We zijn alweer een jaar bezig met alle papieren en administratie. Vorig jaar zomer, middenin de eerste lockdown, had Swinny heel lief gevraagd of ik met hem mee naar zijn land wou gaan. Uiteraard zei ik volmondig "ja"! We zijn gelijk het proces begonnen voor een 309 partner visa. Nadat alle documenten waren ingeleverd, was het wachten. Op de website stond een uiterste wachttijd van 2 jaar (!!), maar gelukkig kregen we rond de kerst al de uitslag: en het verdere plannen kon beginnen.

Uiteraard nemen we onze kat ook mee! Het werd nog spannend of we de import vergunning voor Charlie op tijd rond konden krijgen, omdat de Australian Border Security net 2 dagen eerder had besloten dat de RNAT (rabies bloed test) nog maar bij 1 lab in Nederland kon worden uitgevoerd! Namelijk Wageningen. We hadden al doom scenario's bedacht waarbij we weer honderden euro's lichter + aantal maanden uitstel van onze plannen zouden krijgen. Gelukkig werden de papieren goedgekeurd omdat we op de grens zaten van deze verandering.

En nu? Nog 3 weken te gaan! Voor mij is dit een periode met veel afscheid nemen en alles afronden. Ik merk dat er nog veel losse eindjes overal zitten. Vandaag ben ik pas achter het bestaan van dit forum gekomen! Wat een rijkdom aan informatie! Ik ben gelijk lid geworden - misschien kan ik hier nog het een en ander leren, vragen stellen, en wellicht andere mensen helpen met informatie en ervaringen die ik al heb opgedaan.
 
Hoi welkom! Mooie intro! Exciting times!

Waar gaan jullie naar toe? Terug naar Adelaide?

Nooit te laat om te joinen, we houden van de verhalen voor de grote verhuizing, maar uiteraard ook van er na!
 
Welkom! Dit zijn nog eens intros. Alles geregeld, volgende maand gaan we over. Hoppa.
Ook benieuwd om te horen waar jullie naartoe gaan inderdaad.

Jullie zijn volgens mij de eersten die samen met hun huisdieren in quarantaine moeten voor de emigratie, normaal zijn het alleen de huisdieren ;)

Heel veel succes deze laatste paar weken!
 
Bedankt @afterbang en @Thijsvr

Quarantaine is even slikken (ook voor de portemonnee...!) Na dit afgelopen jaar kunnen er die 14 dagen nog wel bij 😅

Het is logistiek lastig: wij vliegen naar Sydney, en de kat naar Melbourne. Na zijn 10 dagen wordt hij weer op het volgende vliegtuig gezet naar Sydney. Daar wordt hij opgehaald door een vriend van ons en mag hij daar een tijdje wonen. Wij zitten dan nog 4 dagen "vast". We wouden in de eerste instantie de kat ophalen, maar er zijn nu allemaal regels bijgekomen over inter-state travel.

Voor wie deze zomer naar een ander EU land op vakantie gaat: Schengen is toch wel veel gemoedelijker dan AUS! 🤣
 
Wat leuk om te lezen! Heel veel succes met de losse eindjes (ik denk dat je ze nooit allemaal 'afgeknoopt' krijgt, probeer dus vooral ook nog de leuke dingen te kiezen en doen!).
Ben benieuwd naar jullie vervolg, ook ik ben pas net op het forum (en nog volledig oriënterend) maar veel van de verhalen hier zijn prachtig en inspirerend.
 
Dus het wordt niet Adelaide maar Sydney(?)

Anyway dat met de Kat is een bekende uitdaging alleen hoefden wij zelf niet in quarantaine.

Melbourne is het enige quarantaine station en wij emigreerden naar Canberra. Dus onze katten zijn door JetPets van Melbourne quarantaine station opgehaald en op het vliegtuig naar Canberra gezet waar wij ze dan wel zelf konden oppikken.
 
Bedankt @afterbang en @Thijsvr

Quarantaine is even slikken (ook voor de portemonnee...!) Na dit afgelopen jaar kunnen er die 14 dagen nog wel bij 😅

Het is logistiek lastig: wij vliegen naar Sydney, en de kat naar Melbourne. Na zijn 10 dagen wordt hij weer op het volgende vliegtuig gezet naar Sydney. Daar wordt hij opgehaald door een vriend van ons en mag hij daar een tijdje wonen. Wij zitten dan nog 4 dagen "vast". We wouden in de eerste instantie de kat ophalen, maar er zijn nu allemaal regels bijgekomen over inter-state travel.

Voor wie deze zomer naar een ander EU land op vakantie gaat: Schengen is toch wel veel gemoedelijker dan AUS! 🤣

Wij gaan eind van de maand naar Sydney (als we mogen). We hadden hem/haar bijna mee kunnen nemen voor je.
En helaas net niet goed getimed voor een Sydney Xpdite meet-up.

Heel veel succes!
 
Niet gepland, maar wij zijn, COVID permitting, in Sydney van 25 tm 28 Juni.

Ik zou er exact een week later zijn, maar ik durf het toch niet aan. blijf lekker in QLD wat wel jammer is want het is altijd fijn om de familie weer te zien.
 


OFX
Back
Top