Nog nooit geweest? Of diehard reiziger?

Ilsepils

New Member
Goedemorgen

Ik zat mij zo juist eens iets af te vragen. Australie lijkt mij een geweldig land and ik voel me behoorlijk aangetrokken om daar eens een tijdje te wonen. Maar...ik ben er nog nooit geweest, m'n man ook niet. Is dat gek? Ik zou er wel willen wonen, zonder dat ik er ook maar iets van weet?

Hoe zit dat met jullie? Zijn jullie al regelmatig in OZ geweest voor je besloot de grote stap te wagen. Of zijn er ook newbies zoals ik, die puur op gevoel die aantrekkingskracht ervaren?

Groeten en fijne dag allemaal
Ilse

Ilse, mijn man en ik zijn ook al heel ons leven betoverd geweest door Oz en we zijn er pas vorig jaar geweest. Pas toen is het echt tot ons doorgdrongen dat onze toekomst daar lag, dat we er thuis waren, maar ook daarvoor al wisten we dat het iets voor ons was, we hadden er ook al veel over gelezen, gehoord van anderen, een paar Aussies leren kennen.
Dus echt raar is het niet hoor, wij wisten ook al veel langer dat Oz 'onze' plek was/is.

En toen we dan effectief voet aan land zetten, dan was het als thuiskomen, vooral in het NT dan (maar dat weet je nu al  :wink: )...de omgeving, de mensen, de sfeer,.....fantastisch!

Helaas kan ik er niet echt over meepraten aangezien ik er meerdere keren geweest ben, waaronder een jaar backpacken.
Ik heb het meeste gezien van australie alleen Darwin richting Broome nog niet.
Ik voel het ook iedere keer weer als thuiskomen maar het is gewoon iets wat je moet ervaren denk ik.

Zoals met zoveel topics hier op het forum is hier ook al eens een topic over geweest, en daar kwamen veel reacties op als ik het me goed herinner. Dus 1 ding is zeker jullie zijn zeker niet alleen die die ervaring hebben.

Gr.Koen

Wij zijn in maart een maand naar Oz geweest: we hebben dus Alice Springs en Uluru gedaan, Sydney, Melbourne en dan met de camper het hele traject tussen Sydney en Melbourne....echt een fantastische vakantie!

Sara

Voordat ik eind juni naar Tasmanië verhuisde, ben ik er vijf keer op vakantie geweest.

@Sara, Ja dat is het inderdaad. Ik kan je ook zeker Tazzie een keer aanraden, ben daar geweest en dan vooral cradle mountain.... Geweldig!!!!
Lost die woont in Tazzie en die kan je daar vast meer over vertellen en laten zien  :up:
@Lost, heb je daar geen foto's van op je site???  En wat heeft je doen besluiten juist op Tazzie te gaan wonen?

Gr.Koen  :up:

Tuurlijk heb ik foto's van Cradle Mountain op mijn site :wink::
http://www.strikerweb.com/index.php?option=com_akogallery&Itemid=27&func=detail&id=391

Ik ben naar Tasmanië verhuisd omdat mijn vriendin hier woont.

Als je vragen hebt over Tasmanië... brandt maar los.

Aha dat verklaart alles.... Mijn vriendin woont in de dandenong ranges, dus vandaar dat we eerst naar Melbourne gaan voor dat we waarschijnelijk vertrekken naar Brisbaine.

Had jij ook het gevoel van thuis komen de 2de keer dat je in Oz aankwam?

Gr.Koen

Ook goedemorgen ilsepils.

Bij mij was het ook zo dat ik nog nooit in australie geweest was toen we al bezig waren met het idee om eventueel te verhuizen naar oz, we waren al naar bijeen komsten geweest en zo.
Mijn vriendin was er al een keer geweest voor twee maanden en toen zijn we vorig jaar met kerst en nieuwjaar twee weken naar sydney geweest om mij een beetje de sfeer te laten proeven.  EN DAT SMAAKT NAAR MEER. :up:

groeten marcel

[quote author=Ilsepils link=topic=3571.msg41704#msg41704 date=1135760885]
Goedemorgen

Ik zat mij zo juist eens iets af te vragen. Australie lijkt mij een geweldig land and ik voel me behoorlijk aangetrokken om daar eens een tijdje te wonen. Maar...ik ben er nog nooit geweest, m'n man ook niet. Is dat gek? Ik zou er wel willen wonen, zonder dat ik er ook maar iets van weet?

Hoe zit dat met jullie? Zijn jullie al regelmatig in OZ geweest voor je besloot de grote stap te wagen. Of zijn er ook newbies zoals ik, die puur op gevoel die aantrekkingskracht ervaren?

Groeten en fijne dag allemaal
Ilse

[/quote]

Wij zijn er ook nog nooit geweest, maar we willen er wel heel graag wonen. Het heeft mij altijd aangetrokken en 2 jaar geleden is mijn vader er gaan "wonen". Sindsdien is het voor ons ook gewoon duidelijk dat we er willen wonen.  :)

Grtz Tanne

[quote author=Koengaroo link=topic=3571.msg41715#msg41715 date=1135764471]
Had jij ook het gevoel van thuis komen de 2de keer dat je in Oz aankwam?
[/quote]

Ja, dat gevoel herken ik wel.

Tja gaan emigreren zonder er ooit geweest te zijn. Das een goeie. In verschillende topics is daar al veel over gesproken cq gediscussieerd...
Ik zelf ben al verschilleden mensen tegen gekomen die gaan zonder er ooit geweest te zijn. Wij vliegen op 26 februari naar Australië, om te emigreren, we zijn er ook nog nooit geweest. De motivatie om het zo aan te pakken is eigelijk  moeilijk op papier te zetten. Het is een gevoel daar ga je in mee of je gaat het op de manier doen zo als iedereen het doet. Met als resultaat dat je 2-3 jaar en een smak geld verder bent eer je voor goed kan vertrekken. Desalniettemin zeg ik eerlijk dat als ik het geld had gehad ook eerst graag een jaar had willen “backpacken” al vorens ik had beslist. Dat neemt gewoon een hoop onzekerheid weg.  
Tweede reden is voor ons vrij makkelijk. We zijn nog jong vrij weinig tot niks opgebouwd dus eigelijk niks te verliezen. Zo zijn er nog wel meer redenen maar ik heb al weer veel te veel getypt.  1 ding weet ik wel zeker mocht je gaan emigreren zonder er ooit geweest te zijn bereid je dan voor op redelijk legen en negatieve opmerkingen/ gezicht uitdrukkingen. Toevallig van morgen op me werk ook zo iemand. Die vroeg of ik er al eerder was geweest. Me antwoord verbaasde haar zeer en dat heeft ze laten weten ook :wall: Ik had er weer eens op in kunnen gaan. Maar zo’n gesprek wimpel je snel af door te zeggen dat je eerst met het idee gaat om maar een paar jaar te gaan… Dan snappe ze het ineens wel. Dan past het in het vakje thuis van lange vakanties of whatever...
Maar goed ik ga weer verder.
Groetjes Barry & Vanessa

Hi Ilsepils,

Ook wij zijn nog nooit in OZ geweest... Waarom dan toch willen wonen daar? Ik ga er niet vanuit dat in Oz alles beter is dan in Nederland oid, het is meer een gevoel van waarom niet eens kijken hoe het bevalt? Klinkt een beetje kort door de bocht misschien, maar we gaan "gewoon" en blijkt na 2 jaar dat dit het toch niet is, nou dan hebben we 2 jaar  :beach: vakantie gehad  :up:.

Het grappige is, zoals Bear het al zegt, de mensen heel raar op kunnen kijken als vertelt dat je in Oz gaat wonen zonder dat je er ooit geweest bent... maar, zoals in mijn geval heel goed mogelijk is, als wij er voor mijn werk naar toe zouden verhuizen er niemand is die raar opkijkt!  :thinking:

Kort gezegd, wij volgen ons gevoel en gaan wonen in Australie (als het visum natuurlijk rond komt :)).

Groetjes,
Lela

[quote author=Ilsepils link=topic=3571.msg41704#msg41704 date=1135760885]
Ik zat mij zo juist eens iets af te vragen. Australie lijkt mij een geweldig land and ik voel me behoorlijk aangetrokken om daar eens een tijdje te wonen. Maar...ik ben er nog nooit geweest, m'n man ook niet. Is dat gek? Ik zou er wel willen wonen, zonder dat ik er ook maar iets van weet?[/quote]

De vraag is of jullie plannen hebben om daar eventueel naartoe te willen verhuizen, of daar min of meer een 2 jarige werkvakantie willen houden. Als jullie er permanent heen zouden willen, is een vakantie nooit weg, of jullie moeten het geld er niet (voor over) hebben.
Er zijn meerdere die er heen gegaan zijn zonder er iets van af te weten.
Het land is erg mooi, de mensen zijn erg vriendelijk, het klimaat is goed etc., maar, je zal ook van anderen horen dat het niet het land is van melk en honing. Soms is het het land van halfvolle melk en honing.
Ik heb er lang gewoont, en wil graag terug, dat wel.
Maar lees de diverse topics over dit onderwerp, en trek dan je eigen conclusie. Dan kan altijd nog besluiten om eerst op vakantie te gaan, of alsnog er rechtstreeks heen, op de bonne voi.

Rene

Beste Ilsepils,

Daar gaan wonen zal je zeker bevallen.
mensen het land , het weer , no worries.

Maar het "probleem" kan zijn het achterlaten van familie en vrienden.
Heb je daar geen moeite mee, oke ,heb je kinderen.
Krijgen zij problemen met het achterlaten van hun vriendjes en vriendinnetjes, hebben je kinderen daar problemen mee dan heb jij ook een probleem.
En dit heb jezelf niet in de hand.

Maar het is zeker de stap waard, ook al ben je er nooit geweest.
Eenmaal daar en je wilt niet meer weg :up:

Go for it,

Groeten,

Outback Jack :evil:

Hello , graag wil ik wel eens weten in welke topics ik informatie kan vinden over landgenoten die ook de negatieve kanten van hun emmigratie naar Australie beschreven hebben . Ik kwam tijdens  mijn laatste reis in Australie een Nederlandse lieve dame tegen die echt wel graag terug naar Nederland wou terugkeren en mij tijdens een half uur durend gesprek terug met beide benen op aarde plaatste ! Begrijp mij niet verkeerd , ik hou van Australie en denk ook aan emmigreren , maar hoe is het er na enkele jaren wonen ? De familie zit eindeloos ver van jou , net zoals je vrienden en habbits . Ik spreek nu niet over mijn persoonlijke situatie maar graag wil ik meneingen van diverse landgenoten horen of beter lezen die openhartig hun ervaringen zowel positief als negatief over wonen , leven en werken in Australie in dit forum meedelen . Staat dat al beschreven dan graag de link aub . Groetjes van Ivan uit Belgie .

Hi Ivan

Misschien een idee om met die vraag een nieuw draadje te openen (of een oud relevant draadje op te snorren en daar verder te gaan?) omdat het een beetje off-topic is.  Maar toch alvast  even een antwoord van mijn kant: wij wonen hier nu inmiddels bijna 10 jaar en hebben absoluut geen spijt en ook nog nooit echt heimwee gehad. Tuurlijk denk je met oud en nieuw nog wel eens aan een oliebol :) of lijkt het me soms wel lekker om een frisse neus te halen op een koud winderig strand (maar goed het is hier nu dan ook een graad of 35 met humidity 75% :-D). Wij zijn in ieder geval nog altijd heel erg blij dat wij ooit deze stap hebben gemaakt. En voor wat betreft de negatieve ervaring van die dame....dat is 1 persoon en zo heeft ieder persoon wel zijn eigen verhaal. Hetzij positief of negatief of ergens tussen in.

Ik moet wel zeggen dat ik vind dat een hoop mensen op dit forum (please, don't get me wrong :up:) Australie op een soort van voetstuk plaatsen en het geheel soms van een roze wolkje bekijken....in de praktijk is het hier echt fantastisch om te wonen, maar je moet echt wel voor je plekkie knokken (enneh....dan heb ik het niet over het bemachtigen van het felbegeerde visum......that's just the start :-D).

Daarentegen staat wel dat als je happy bent om (vooral in het begin) alles aan te pakken dat er tal van mogelijkheden zijn. Bovendien vind ik dat je je vrije tijd hier veel beter kunt benutten omdat je gewoon veel meer buiten kunt vertoeven.

Groetjes
Syl

Back