Nora en Fam. to Australia part II

Nora

Member
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Annemiek (34) en het is de bedoelling om samen met mijn man(34) en dochtertjes van 5 en 6 ons koude geboorteland te verruilen voor het zonnig Australie !

Sommige van jullie zullen mijn verhaal van een paar jaar geleden misschien nog herinneren toen was ik een korte tijd actief bezoeker van dit forum aangezien we toen ook al grote plannen hadden naar aanleiding van een job-offer die mijn man had gekregen in Australie.

Op onze huwelijksreis in 2001 hebben wij namelijk ons hart verloren aan Australie en na een jaar in het zonnige Miami te hebben gewoont ivm mijn man zijn werk waren we ook al bezig met het plan een keer te emigreren naar een beter klimaat en dit moest dan bij voorkeur Australie worden.

We zijn uiteindelijk een aantal jaar geleden niet op de desbetreffende joboffer ingegaan omdat ik hevig ging twijfelen nadat mijn famillie niet zo goed reageerde toen wij hun onze emmigratie plannen voorlegden.

Sindsdien hebben we geprobeerd hier ons leven zo prettig mogelijk te maken met een prachtig huis met grote tuin etc. maar....ieder vliegtuig blijf je zien en ieder programma of artikel over emigreren en Australie is met pijn in het hart favoriet !

Nu Heeft ons leven anderhalf jaar geleden weer een andere wending gekregen want wat blijkt .......Mijn Zus gaat emigreren naar jajajaja Australie !~ :p
Maar daar zit je dan met je nieuwe huis en een hele zere buik ! :oops:
Kort daarna (echt het moest zo zijn) krijgt mijn man weer een joboffer in Australie maar we hadden ons net dik in de schulden gestoken voor ons nieuwe huis wat we nog aan het opknappen waren dus het kon gewoon echt niet .... :cry: :cry:

Nu zijn we weer een jaartje verder en je zult het niet geloven maar 3 keer is scheepsrecht ... weer een joboffer, een baan die hem heel leuk lijkt in de regio waar we altijd heen wilden (80 km boven Brisbaine)  :lol: :lol: :lol:

Om de een of andere reden wilt het lot ons naar Australie dus we hebben besloten er voor te gaan !
Mijn ouders hebben al toegezegd om dan ook maar die kant op te komen aangezien ze dan hun enige twee dochters in Australie hebben !
Maar dat betekend wel dat mijn man eerst zijn zaak hier moet verkopen en dat we ons huis moeten verkopen (ws met dikke verlies), wat nog niet eens af is.
Maar het is nu of nooit want die joboffers houden natuurlijk een keer op en nu zijn mijn ouders nog vitaal genoeg om die kant op te gaan want ze alleen laten in Nederland zou ik niet kunnen.

Nou ik ben opgelucht dat ik na veel meelezen de stap weer heb gezet om mezelf weer eens bekent te maken...

Tot snel

Groetjes Annemiek (Nora)

Beste Nora, welkom terug!

Ik heb zelf helaas geen goede familiebanden, maar kan me wel voorstellen dat jou dat heeft tegengehouden. Maar je zus geeft je nu dat extra zetje en ik zou ervoor gaan. Huizen kunnen naast verkocht altijd nog verhuurd worden. Als je binnenin die drang zo voelt zou ik me daardoor niet tegen laten houden. Wij hebben inmiddels ons visum en gaan voor het eerst naar Australie in november en ik ben zeer benieuwd of ik er ook verliefd op wordt. Zo ja gaan we eerst ons huis verhuren, omdat het alles heeft wat we wensen(behalve het klimaat) en dat we niet zomaar opnieuw kunnen realiseren als het tegenvalt in Australie.

Heel veel wijsheid toegewenst en volg toch je hart.

groeten Simone

Wat goed nieuws dat jullie er weer voor gaan.
Het kan echt niet anders dan dat het voor jullie voorbestemd is. Ze gooien het bijna letterlijk voor jullie voeten. Super gewoon!  :up:
Ik wens je alvast heel veel succes met het ondernemen van de volgende stappen en we horen wel hoe het verder gaat. :wink:

Hai nora

Veel succes met de visum procedure
Zullen een zonnetje voor je bewaren voor als je uit het vliegtuig stapt

Gr Hans

Bedankt voor jullie hartelijke woorden.....dat voelt goed !

Simone, wij denken er ook over om ons huis eerst te verhuren ...tot de huizenmarkt hopelijk weer een beetje aantrekt !

Wilbert, ik heb met veel belangstelling jullie web-log gelezen vooral omdat jij een aantal jaar geleden op dezelfde tijd met jullie grote avontuur begonnen als wij en toen ook nieuw op deze site waren alleen hebben jullie het toen doorgezet en wij niet !
Hopelijk eindigt ons avontuur toch ook nog net zo goed als dat van jullie !

En Hans dat zonnetje .....ja heerlijk !

Anneke....to be continued x !

Groetjes Annemiek

Hai Annemiek,

ik zag in een ander topic dat je vroeg of Maleny leuk is. Maleny's omgeving is prachtig, maar het is er vrij prijzig. Het ligt op een groene richel, om het zo maar te zeggen. Het is een leuk dorp. Héél anders dan wat je in NL gewend bent. :_)

Groetjes,

Ireen

dank jullie wel !

He Ireen, woon jij zelf ook in die omgeving ?
Het lijkt me erg leuk daar, en als ik google ziet het er inderdaad prachtig groen en heuvelachtid uit !
Jammer dat het precies weer wat prijziger is....
Het bedrijf waar mijn man gaat werken ligt in Palmwoods iets meer naar de kust zou het hier beter zijn ?
Leuk dat jij het kent !

Hoi weer :)

Nee, ik woon aan de zuidkant van Brisbane. Maar al jaren geleden, toen ik hier net was, nam Steve me mee naar Montville, niet ver van Maleny. Ken je het? Het is een toeristisch (ook veel 'locale' toeristen) dorpje met veel winkeltjes en eetgelegenheden. Basically één tjokvolle straat, met schitterende uitzichten. Vrienden van ons hebben trouwens ook nog in Maleny gewoond. Tja, prachtige omgeving hoor, kan niet anders zeggen. Palmwoods herinner ik me niet, denk ook niet dat ik er geweest ben. Maleny is ongeveer 40 minuten van Maroochydoore, als je wat meer actie wilt. De regio is ook bekend voor de Eumundi Markets. Maar als je van rustig houdt, dan zit je goed in Maleny :).

[quote author=Eerainuh link=topic=10348.msg145798#msg145798 date=1251633283]
Maar als je van rustig houdt, dan zit je goed in Maleny :).
[/quote]

Hmm..ben er nu een aantal keertjes geweest op een zondag...en toen kon ik het niet bepaald "rustig" noemen. Vind Maleny toch ook vrij toeristisch.....Montville was toeristischer (lees: drukker) in mijn ogen, maar dat kan ook aan de dag hebben gelegen dat we daar waren....

[quote author=Maluka link=topic=10348.msg145813#msg145813 date=1251667563]
[quote author=Eerainuh link=topic=10348.msg145798#msg145798 date=1251633283]
Maar als je van rustig houdt, dan zit je goed in Maleny :).
[/quote]
...maar dat kan ook aan de dag hebben gelegen dat we daar waren....
[/quote]

Dat klopt :).

Wij houden inderdaad van rustig....
Ik begreep van mijn zus die er een tijdje gewerkt heeft tijdens haar jaar backpakken dat er een hoop artistieke mensen wonen dus daar komt de drukte misschien op af ?? gallerietjes ???
Misschien krijg ik ook nog een keer "de geest" en trek ik me terug met een kwast en tubes verf...... :? :?
word het er ws toch nog echt rustig !!!! :evil:

Welkom en succes met jullie emigratie, wat bijzonder dat jullie hele familie gaat! Dat maakt de keuze een stuk makkelijker denk ik en ook ontzettend leuk dit avontuur te delen!

hallo nora

het is een mooie omgeving maleny.
wij wonen in peachester dat is zo'n 10 minuten daar vandaan.
veel succes met alles regelen en mischien spreken we mekaar nog wel eens in australie

gr bart ilse en de kids

:up:
Gezellig !
Hoe oud zijn jullie kids ?
wij hebben twee meiden een van 5 (Juli) en een van 6 (januari)
Hoe lang zitten jullie er nu ?
En bevalt het ?
Ik heb wel een miljoen vragen !
Stop er maar even mee anders schrik ik je nog af !
Groetjes Annemiek

Hallo nora en gezin,

Ik schrik niet zo snel af hoor :grin:.
Wij hebben ook twee kinderen een meid Jasmin van 3 en een jongen Yari van 1.
Wij zitten hier nu al 9 weken bijna,ik heb zelf al eerder in Aus gewoond maar mijn partner Bart en de kids niet.
Het bevalt heel goed,wij wonen wel nog bij mijn ouders maar die zijn van plan om te verhuizen naar een granny flat het is nog een drukke boel hier dus.Wij zijn ook al bezig met het verbouwen van het grote huis,schideren enzo.
Ik heb ook wel een miljoen vragen,is je man vriend ook Ned??
Waaneer zijn jullie van plan om naar oz te verhuizen??En heb je er al zin in??
Hopelijk schrik ik jullie niet af LOL.

Groetjes Bart,Ilse en de kinderen

:up:
Sorry, ik had je antwoord niet eerder gezien...er is op dit forum ook zoveel te lezen !
JA wij zijn allemaal Nederlands !  :lol:
We komen w.s. rond juli 2010 !
kunnen de kids hun jaar hier op school afmaken.
Het bedrijf waar Harold voor gaat werken wilde ons eigenlijk zo snel mogelijk over maar we moeten ons huis nog verkopen en Harold moet zijn bedrijf nog verkopen dus dat gaat niet lukken.
Als compromis komt Harold nu in November voor twee weken naar Palmwoods (daar is het bedrijf) en gaat hij vanaf Januari vanuit Nederland alvast voor het bedrijf werken.
Ik heb er heel veel zin in maar aan de andere kant zie ik ook tegen een hoop dingen op.
o.a. de verkoop van het huis want we wonen hier nog maar net en we moeten de verbouwing eerst afmaken eer we het kunnen verkopen.
daarnaast hoop ik dat de emigratie van mijn ouders ook goed gaat verlopen want mijn zus gaat naar Canberra emigreren en mijn ouders willen niet alleen in Nederland blijven en willen ook naar de sunshine coast, maar een parent visa is ook niet zo 123 geregeld begreep ik !
Het liefst zou ik met m'n vingers willen knippen er er met de hele fam. lekker willen zitten !
Gezellig dat jullie er ook zitten !
Succes met het schilderen van jullie huis ! ( ik ben hier bezig met de schuur)
Hebben jullie een huis wat een beetje vrij ligt ? dat lijkt mij zo heerlijk daar ..een huis met zo'n prachtig uitzicht over de heuvels!

Groetjes Annemiek

Hai Annemiek, had je al rond gesnuffeld op dit forum om te kijken hoe het zit voor je ouders? En kijk anders even op www.immi.gov.au
Heb je ook al op www.realestate.com.au gekeken naar huizen in de buurt van Palmwoods? Is zo leuk om je vast aan te vergapen, en dan kun je een idee krijgen wat er zoal te koop/te huur is. Erg leuk tijdverdrijf vind ik  :up:

Groetjes Ingrid

Back