Nou het zit er op: Ik maak geen kans!

EmJay

New Member
Nou lieve mensen..

Ben een beetje verdrietig nu moet ik eerlijk zeggen. Maar heb zojuist te horen gekregen dat mijn kansen om te emigreren vrij minimaal zijn. Mijn werkervaring is toch het gedeelte wat problematisch is en binnen de genomineerde rol die ik nu kan kiezen, zal ik omdat ik als interim manager werk bij het DIAC weinig kans maken op een visum.

Dus tja..het houdt hier op..

Ik heb genoeg meegemaakt in het leven om te beseffen dat nieuwe kansen zich wel weer zullen aandoen en ik straks het enthousiasme weer voel voor een nieuwe uitdaging, maar ik ben echt even verdrietig nu dat ik mijn dromen tav Australie zal moeten loslaten.

:cry: :cry: :-(

Misschien dat er tussen nu en mijn 38e nog wel een mogelijkheid voordoet om tijdelijk voor 1 jaar of 2 werkzaam te kunnen zijn in Australie, dan heb ik dat toch maar geproefd, maar dan zal ik ook daadwerkelijk een baan vanaf hier moeten zien te vinden en met de huidige arbeidsmarkt en beperkingen tav buitenlandse werkers, denk ik dat het voor iemand met mijn type skill vrij nihil is.

Het hardop dromen zal dus staken..

Ik ga jullie wel missen..vond dit wel een erg leuke en leerzame forum. Veel mensen die de tijd nemen om anderen goed van advies te zijn. Dank jullie wel daarvoor!

Liefs, Marcia

Rob en Marijke: bedankt voor jullie goede hulp!!

Marcia,

Erg sneu om te horen.
Wij weten wat je door maakt.
2 jaar geleden kregen wij te horen dat we niet naar Adelaide konden, waar we zo graag heen wilde.
Dan valt je droom in duigen.

Na een maand verdriet hebben we de zaken weer opgepakt, en als resultaat gaan we nu naar Hobart (Tasmania)

Is er misschien een mogelijkheid om een 2e beoordeling te doen, bij een ander bureau (Buysse).
Ik weet dat de meeste hier geen goede ervaring hebben met Buysse, maar wij dus wel.
Altijd een kans waard, toch.

In ieder gevaal veel sterkte, en blijf je dromen na streven.

Cheers,
Marcel

Lieve Marcia,
wat verschrikkelijk om te horen!
Ik hoop voor je dat je over een kort tijdje over je verdriet heen bent, en de zaak opnieuw wil gaan proberen. Geef niet op!
Is het niet mogelijk om een jaar (of 2) in een andere baan te werken die wel bij je diploma hoort, waar je wel meer kans mee maakt?
Heel veel sterkte, en je kunt ook altijd een pm sturen als je er even doorheen zit.
Groetjes gwen

Jammer Marcia om te horen dat het nu niet gaat lukken.

Misschien is het een idee om je te laten omscholen en/of andere werkervaring op te doen. Dan gaat het allemaal wel wat langer duren, maar als je echt wilt gaan dan zal er toch wel een weg zijn.

Groet,

Sambo

Ja de enige optie die ik nu nog heb is inderdaad mezelf om te scholen EN de werkervaring van minimaal 3 jaar daarbij te hebben..maar wat in godsnaams.

Wie zegt dat als ik nu kies voor finance manager ofzo, dat het met een aantal jaren nog steeds relevant is op de SOL.

Ik geef inderdaad nog niet op, maar een ander bureau is voor mij nu geen optie..wat moeten zij mij anders vertellen dan M2A.

Maar goed..even rust nemen en dan weer denken hoe of wat ik zal doen. Het is wel een raar gevoel, ik wilde dit echt graag. Heb overduidelijk met de andere landen nooit die pijn gevoeld...maar goed...zucht.

@Marcel: hoe kan het dat jullie nu toch naar Hobart kunnen?

Bedankt voor jullie reacties...opgeven doe ik nog niet hoor. Maar moet wel even mijn focus helder krijgen.

Jemig wat vervelend. Maar geef inderdaad de hoop niet op.

Ik denk dat beroepen als finance manager er altijd wel op blijven staan. Die heb je immers altijd nodig, ook in tijden van een recessie. Misschien dat je daar naar moet kijken en dan de ricthing kiezen die je het meest aanspreekt.

Hopellijk doet er zich dan ergens nog de mogelijkheid voor om toch richting Ozzie te vertrekken.

Ja, da's wel even een domper :x
Maar je gaat toch niet meteen opgeven?
Ongetwijfeld trekt de markt binnen een paar jaar weer aan, zorg dat je er tegen die tijd klaar voor bent.
Neem nu nog de tijd, om er voor te zorgen dat je over een paar jaar wel de juiste papieren en werkervaring hebt.

Bart

Marcia,

Mijn vrouw kwam in eerste instantie in aanmerking voor een visum als HR officer in South Australia.
Na 1 september 2007, stond deze niet meer op de SOL voor SA.
Maar nog wel voor Tasmania en de Northen Territory.
De staten hebben namelijk afzonderlijk ook nog lijsten met beroepen.

Nu gaan we dus op 475 visum naar Tasmania.
Het is dan geen permanent visum, maar wat niet is kan nog komen na 3 jaar.

Ik heb ook verhalen gehoort, dan mensen bij Buysse waren geweest en volgens hun geen kans maakte, maar bij M2A wel.
Wie weet visa versa ook?
Dus misschien toch even een keertje gaan praten.

Veel succes in de toekomst.

Cheers

Dank je allemaal..

Gwen en de rest natuurlijk..laat me jullie ervaringen natuurlijk weten he :). Ik zal toch regelmatig blijven lezen om te bekijken hoe het iedereen vergaat.

Blijf benieuwd..

Straks maar eens bekijken hoe ik mijn scholing en ervaring een andere richting wil geven. Ben daar al mee bezig dus opzich is er geen betere timing dan nu he ..

Groetjes,

Marcia

Hee Marcia,

Het spijt me te horen van je negatieve kansberekening. Maar hee, zoals je al zegt, andere wegen gaan zich nu weer openen. En voldoening is niet alleen in Australië te vinden ;-)

Chin up en succes, meid!

Ireen

Hoi Marcia,

Jammer om te horen dat het nu even niet wil lukken met je visumaanvraag.
Is het misschien een optie om je om te scholen in de zorg. verpleegkundigen hebben ze volgens mij altijd wel  nodig in australie. Ik weet niet of het wat voor je is, maar het is het proberen waard. Zie op vacaturesites altijd vacatures voor gehandicaptenzorg, verpleegkundigen voor het ziekenhuis en operatieassistentes enz. Kansen genoeg en ik denk ook  niet dat dat aan bepaalde staten/territories gebonden is.

Heel veel succes met je beslissing.

groetjes heidi

Joh, wat enorm *&%#@!
Ik hoop dat het je op een een of andere manier ooit toch gaat lukken.

Succes! :up:

Hi,

nee..de zorg is helaas niets voor mij. Ik was toch bezig te kijken naar een opleiding op financieel gebied.
Met opleiding en werkervaringstijd meegenomen, ben ik alweer 5 jaar verder..en alweer 40-42 als ik dan weg kan. Ik weet niet of ik daar dan nog zin in heb, laat staan dat ik dan weer minder punten haal.Ik wil binnen 1-3 jaar weg uit NL, dus het zal een andere bestemmng worden.

Ik weet niet hoe het allemaal zal lopen, maar voor nu zie ik het niet zo positief in wat australie betreft..

Maar goed je weet het niet. Mijn vriendin is 43 en die gaat naar Nieuw Zeeland. Dus who knows .. :smile:

Je weet niet wat morgen brengt..

Bedankt voor de lieve woorden allemaal..
waardeer ik echt..

Groetjes, Marcia

Hoi, ik zat de laatste dagen mee te lezen op jouw topic en zie nu dit bericht van je. BALEN zeg!!! Ik hoop er snel ergens een ander deurtje voor je opent. Ik wil zelf ook al jaren naar Australie, maar zit met een man die niet wil :(.

Hoi Marcia,

Jammer dat het zo gegaan is, hopelijk kan je inderdaad een andere weg vinden om toch naar Australie te kunnen. 

Groetjes,
Susan

hoi Marcia.
je zou nog en keer aan Rob kunnen vragen over Nieuw Zeeland, er zijn meer mensen die te weinig punten
hebben en niet het goede beroep, die het via Nieuw Zeeland proberen de eisen zijn  [of ]waren minder streng na een paar  jaar gingen zij toch voor Australie ,met veel minder moeite!

succes

Jaap    jaapdunselman@alice.nl

Marcia :group:

kun je niet in Aus studeren dan, je mag er dan 20 uur bij werken, ik weet niet of je een gezin hebt, maar als jouw wederhelft dat ook doet is het toch 40 uur.

Is dat niet een mogelijkheid.

sterkte,

Back