NT is kleurrijk isn't it?.....

Jack

Well-Known Member
He everybody,

Nu na meer dan 7 maanden in het puntje van het NT te wonen , blijft het mooi en apart om hier in de hoge trope te zijn.
Zijn het niet de tropische vogels , lizards die zich laten zien of het weer wat je hier in no time ziet veranderen.
De bergen/ rotsformatie, watervallen in rijbereik.

Ben ik vrij van werk dan duik ik the outback in om te gaan zwemmen with family of lekker een dagje naar de favoriete plekken te rijden van Litchfield, heb je een lang weekend kun je Kakadu in.
daarnaast de onbekende plekken voor toeristen zijn de zeer mooie visplekken of zwemplekken in Howard springs tussen de barramundies van 1 a 2 meter en ongevaarlijke zoetwater crocs. :?
Genoeg stranden hier om je gemakkelijk een hele dag te vermaken , Nu tot Mei uit het water blijven voor de Boxjellyfish, zeker de kids.
Dit weekend stond er met grote vermelding in de krant dat je absoluut niet in het zoutwater/zee mocht komen.
Tot nu al 12 kinderen gestorven in de NT aan deze dodelijke fish. :cry:

Ik was even nieuwsgierig aan het rondsurfen op xpdite en ging effe kijken op het nieuws van NT.
Van Australia/algemeen - childboards naar NT en dan is er weinig of oud nieuws of verhalen te zien of rubrieken die al bijna 5 maanden oud zijn.
Blijkt dat het het hoge noorden van NT van Australia nog altijd/ meestal word gezien als een vakantie trip voor enkele dagen of weken, Vergeet niet kakadu en Litchfield guys dan zul je de belangrijkste wel hebben gezien......!! :cool:
Dit zijn hele mooie parken als je in het juiste seizoen komt maar dit is toch het puntje van de ijsberg die je hier kunt bezichtigen of kunt meemaken.

Hoe mensen in het zuiden zijn in omgang met elkaar zoals in de winkels/ op straat of waar dan ook, kan ik geen mening over geven want ik ben daar tekort voor in het zuiden geweest, als toerist maak je het anders mee als je ergens vast woont, the wildlife en outback is benee ook zeer mooi.  :up:

Wat vinden jullie van dit verhaal.
Of snappen de meeste niet wat deze Hollander in het hoge tropische noorden van de NT doet. :lol:
Zouden er niet meer in de NT willen wonen/werken maar hebben de stap om bepaalde reden niet gemaakt.

Ben benieuwd wat jullie mening is en ervan vinden :up:

Cheers,

Jack :evil:

Ps; wil NT niet promoten of het zuiden afkraken, ik zou zeer graag een tripje naar het zuiden maken of daar gaan wonen/werken om het zuiden ook mee te maken met alles daar omheen, lijkt me zeer apart....Cheers  :smile:
 
Hey Jack, leuke vraag.

Je begint je verhaal, na meer dan 7 maanden in de NT............dus heb je de warmste / vochtigste maanden nog niet gehad. Dat is wat mij namelijk tegenhoud om naar de NT te verhuizen.

Mark vind het namelijk geweldig daar en zou er zo willen wonen.

Groetjes Jolanda, veel plezier  :up:
 
Hey Jack,

Wij (ozzie hubby en ik) zouden heeeel graag in the NT willen wonen. Maar familie zit hier in Perth, dus dat houdt ons een beetje tegen. Wij zijn allebei helemaal verslingerd aan the Kimberley en zouden er zo weer willen rondreizen. Ook weg van Ubirr en ik heb hier zelfs op mijn werkplek een foto van ons twee in Kakadu staan, voor als het me hier even te veel wordt.
Las ergens anders dat je van plan was 4WD van Darwin naar Broome wil, en dan naar zuiden en weer terug omhoog. Das ook onze droom! Willen graag de kust meepikken, weer eens naar Coral Bay, Exmouth, kamperen in the Pilbara en langs in Kalbarri. You'll love it!

Kijk, ik doe een beetje aan reclame voor WA, maar zou graag in het noorden willen wonen. Of dat nou WA, NT of QLD is. En wat de vochtigheid betreft: Bring it on!

Groeten, Ineke
(beniewd wat anderen vinden)
 
He Jolanda,....en in tussentijd Tineke

Zou dat de hoofdrede zijn van Hollanders om hier niet te gaan wonen.
Ik weet het niet daarom vraag ik het.
Heb 3 weken in Ballina (bij Byron bay....beautiful) gewoond als ''toerist'',heb niet ''geproefd hoe het daar zou zijn als je daar werkt woont.
Als je werkt/woont in een plaats dan pas kun je het vergelijken met andere plaatsen..denk ik.

Wat is de hoofdrede voor mensen om in Melbourne/ Adelaide/ etc. etc. te gaan wonen.
Hebben ze ooit NT in overweging genomen.

Ben echt benieuwd want NT blijft een afgelegen gat  plek.


Cheers :up:

Jack :evil:
 
Hi Jack

Begrijp heel goed wat je in Darwin doet het is er prachtig in ieder geval.
Wat ons tegen hield is het hoge vochtigheidsgehalte, dat het warm is is geen probleem alleen maar lekker.
Helaas kan je niet overal tegelijk wonen , in mijn ogen zijn er ontzettend veel mooie plekken in Australie.

Enjoy NT
 
He Jan en Erna,

De humidity is duidelijk aanwezig en bouwt zich elke op totdat het weer met massas eruit valt.
Dat is prettig want dan zakt de temperatuur onder de 30graden zo rond de 26 graden.
Zodra het weer droog is schiet de temperatuur zich binnen 15 minuten weer door naar 34 graden.
Zelfs savonds is dit het zelfde als het regent, zodra het stopt voel je de temperatuur stijgen terwijl het 9pm is.

Vraagje aan jullie,
Waar woon je en wat is jullie uitje in het weekend als je vrij bent.
Rond Brisbane weet ik zijn veel  ''pret'' parken, die heb je hier niet of je moet elke weekend naar een crocodilus park willen want die zijn er hier genoeg :up:

Ben zeer benieuwd waar jullie op uitgaan in je woonomgeving.

Cheers,

Jack :evil:
 
Onze reden om niet in NT te gaan wonen is dat NT (nog) geen sponsorships uitgaf in 2004 maar de luchtvochtigheid is ook wel iets wat ons tegenhoudt daar te gaan wonen. In Albury kan het erg heet worden (40+) maar de lucht is lekker droog en dat maakt het goed te verteren.

Het hoge noorden, m.n. de Kimberleys en Kakadu, staat overigens wel hoog op mijn wish list om te gaan bezoeken.

Vrije weekenden???? Wat zijn dat??? Ik heb alleen maar een vrij weekend als ik er specifiek om vraag en als ik dat heb dan ga ik in de zomer graag naar de bergen omdat het daar koeler is dan in Albury of we rijden naar de kust maar ik vind het ook heerlijk om gewoon lekker rustig in de tuin te zitten met een boek.

Erna
 
Hi Jack

Wij wonen in Perth. Ze mogen dan op Jan zijn werk elke dag als hij binnen komt vragen of hij wil overwerken, standaard antwoord NEE, vrije tijd is erg belangrijk toch. En in en rond Perth is genoeg te bleven, veel Nationale Parken, zee waar je het hele jaar door in kan zwemmen al vind ik het in de winter te koud. Verder heb je Rottnest Island een eiland 17 km van Perth vandaan, wel één van onze favorieten geen auto's , dolfijnen in de baai en walvissen met goede ogen. Leuk om te fietsen en te snorkelen ect.
De NP krijgen we hier ook geen genoeg van, niet met heerlijke zwemholen als in LItchfield, maar goed dan duiken we daarna in ons zwembad. We zijn hier nog lang niet uitgekeken en vermaken ons prima. Al gaan onze langere vakantie's richting Victoria en NSW en wie weet wel weer eens richting NT. Hoe zijn jullie daar eingelijk terecht gekomen, sorry als het al ergens staat.

Enjoy :up:
 
Hi Jan Erna and ...Erna  :?  (tweelingzusjes :roll:)

Bedankt voor jullie antwoorden, zo krijg ik een goed beeld wat anderen doen als ze vrij zijn en erop uit gaan en waarheen.
Australia is groot en heeft veel plaatsen waar je de hele dag in de natuur je kunt vermaken.
NT heeft bv. Kakadu, maar daar rij je niet voor een vrij dagje even heen, wat doen jullie als je een dagje vrij bent.

Ben benieuwd naar anderen die in Oosten wonen, of Zuiden (Adelaide / Melbourne).
Oosten ben ik een beetje op de hoogte want daar ben ik meerdere male geweest.
Het Zuiden NOG nooit, komt zeker aan de buurt.

Laat je horen Zuidenaren.

Cheers,

Jack :evil:
 


OFX
Back
Top