NT Nu we er toch zijn / blijven ik dan ??

hermat

XPdite Sponsor
hallo NT ers

We komen er aan { fam pols m/v + 3 boys9/8/8}.
Visum moet geldig gemaakt worden , we zitten nog met een hyptheek aan een huis vast
staat wel te koop maar weinig beweging helaas .

We komen van 8 tot 14 okt naar Darwin waarschijnlijk Barrimundi lodge.
Mijn vrouw en kinderen gaan daarna weer terug naar NL.

En ik wil wel blijven maar hoe zit het met de werk geledenheid.
Op diverse banen sites gezocht maar in mijn vak gebied niet veel.    # Dieselmonteur/ truckmechanic#
Wel in de mijnen maar vragen naar enkele jaren ervaring / safety cert etc of valt dat wel mee

Oja uitzendburo's hebben ze die ook in Darwin , heb er nog nooit meegewerkt maar om te beginnen ???

Ik kan natuurlijk altijd nog uitwijken naar WA om maar wat te noemen.Wil alles wel aanpakken zolang het
maar niet teveel op Dirty Jobs gaat lijken.

tot horens , groet herman
 
Dieselmonteurs en mechanics worden hier genoeg gevraagd.
Zelfs bij bedrijven met borden aan de weg :up:

Cheers,

Jack :evil:
 
Jack heeft gelijk. Kom maar gewoon langs, neem een up to date CV mee (in Engels uiteraard) en stap gewoon binnen bij een aantal transportbedrijven of onderhoudsbedrijven.
Veel bedrijven zetten vacatures niet mee op internet of andere oproepen. Moet volgens mij geen probleem zijn.

Als je in October komt, heb je gelijk je eerste "build up" te pakken  :lol:
Was er een speciale reden dat je naar Darwin wil komen? Het is hier niet goedkoper dan WA, en het is gewoon een kleinere markt.
Maar als je van enig niveau bent steek je hier snel met kop en schouders boven de rest uit.


Bart
 
1 op Winnelie en de andere heb ik gezien op Berrimah :up:

Cheers,

Jack :evil:
 
er is inderdaad werk genoeg als diesel monteur, ik ben hier ook gewoon naar binnen gelopen en 2 minuten later had ik een job.
zal in Darwin niet veel anders zijn dan in Brisbane

de groeten,

Hein
 
jongens bedankt voor de info

Reden Darwin is echt SUPER hollands namelijk goedkoopste van af Singapore , nee grapje

Perth ben ik 2 jaar terug geweest mooie stad maar erom heen is het algauw LEEG.
Werk zat maar huisvesting is gewoon prijzig. ( Waar niet intussen ) We zijn toch nog
zoekende en ik gaat niet graag 2x naar de zelfde plek als het niet nodig is.

Visa moet geldig gemaakt worden , dus ik dacht waarom niet in Darwin geldig maken.
NT en Darwin wat ik ervan lees en ziet is schitterend en ik hou niet zo van grote steden.

Ik kom 1 oktober aan en vrouw met kinderen de 8ste voor 6 dagen , die gaan weer
retour Singapore en Holland. Nog tips to explore daar met 3 jongens van 7/9 ons hostel
heeft ook al het een en ander aangeboden.

Die eerste week TFN rekening openen etc en rond kijken voor werk ,en een 2 of 4 wielig transportmiddel
bedoeling is om een maand of 3/4 te werken en dan weer even terug naar Holland.

Vraagje what's a build up ?

Vraag 2 En ik zelf heb een enkele reis geboekt naar Darwin doet de douane daar nog moeilijk
over , ook als je een Skilled 136 bij je hebt.  :|


groeten Herman
 
[quote author=hermat link=topic=9172.msg124113#msg124113 date=1219180687]
Vraagje what's a build up ?
groeten Herman[/quote]

Het klimaat......

Jack :evil:
 
Vraag 2 En ik zelf heb een enkele reis geboekt naar Darwin doet de douane daar nog moeilijk
over , ook als je een Skilled 136 bij je hebt. 

dit moet geen probleem zijn, je hebt de juiste papieren om hier te komen en te blijven

de groeten,

Hein
 
hallo daar zijn we weer

Even aan het uitrusten geweest (verplicht) stress op oa werk

Ben inmiddels al benaderd door oud-werkgever die ook in Australie flink groeiende zijn
dat kan wel eens New Castle worden 5 weken werken en 5 weken vrij.

Vast staat Darwin met het hele gezin als vakantie , daar wil ik dan rondkijken voor werk als
truck/diesel mechanic daarna wil ik een beslissing maken .

Ben eerst een paar dagen in Singapore om vast aan het klimaat te wennen denk dat NT zo'n
beetje zelfde klimaat heeft.

gr Herman
 
Hey Hermat,
Weet je ondertussen al wat een "build up" is. Want het seizoen komt er weer aan. Het is de periode voor het regenseizoen en het is dan ontzettend warm en vochtig. Je zweet dan echt heel de dag. Ik persoonlijk vind dit de vervelenste periode van het jaar.

New Castle is weer heel anders dan Darwin moet ik zeggen  :lol: New Castle op zich zou ik niemand aanbevelen, maar de dorpen erom heen wel. +Henk+ ook op dit forum woont in Nelson Bay, die kan je zeker de goede informatie geven. Misschien kun je een pm sturen.

In ieder geval een hele fijne vakantie in Darwin. Succes met de voorbereidingen.  :up:

Groetjes Jolanda
 
[quote author=jolanda b link=topic=9172.msg125529#msg125529 date=1221994000]
Hey Hermat,
Weet je ondertussen al wat een "build up" is. [/quote]

Build up is je begint langzaam op de vroege avond met een pilsje en je bouwt het terwijl de avond in volle gang is het tempo op.

Net als een voetbalwedstrijd.....warming up en the voetbalwedstrijd,,,dan ga je ervoor.
damned I am good :up:

Jack :evil:
 
Als jullie er dan naar de NT komen, kan ik weer rustig naar het zuiden.

Heb mijn besluit ondertussen genomen, dat ik richting Melbourne ga verhuizen.

Waarom?  Ben tot de conclusie gekomen dat de echte R&D (ontwikkeling van producten en hoogtechnologische machines) vooral in Melbourne en Sydney is te vinden. Bovendien hoef ik de buildup niet mee te maken, heb van 1 nat seizoen mijn broek al vol.

Wees maar niet bang Jack, ik kom nog wel afscheid nemen. Heb ontslag genomen, maar ben voor half november nog zeker niet weg.

Groetjes, Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=9172.msg125920#msg125920 date=1222746552]
Wees maar niet bang Jack, ik kom nog wel afscheid nemen. Heb ontslag genomen, maar ben voor half november nog zeker niet weg.

Groetjes, Bart[/quote]

Vergeet het bier niet :up:

Jack :evil:
 
nogmaals bedankt  ergingietsnietzoalsikwou

Volgende week gaat het dan eindelijk gebeuren , na bijna 3 jaar zweet en diverse Euro's
armer maar een ervaring rijker. Gaat dat stempel toch in onze paspoorten.
Achter af had ik toch ECHT voor een sponsered visum moeten gaan.

Tenminste we moeten eerst nog een stukje vliegen, ben wel benieuwd naar
Darwin en de "build up" en het regent toch nog niet heel de dag ?

Als gezin eerst 6 dagen vakantie houden , auto huren en een beetje rond crossen.
Daarna kijk ik wat te doen, terug naar nederland , of in Australie blijven maar dan moet ik
wel bier leren drinken (wat erg) voor een geheelonthouder.

groeten herman
 
[quote author=hermat link=topic=9172.msg125967#msg125967 date=1222805951]
Volgende week gaat het dan eindelijk gebeuren , na bijna 3 jaar zweet en diverse Euro's
armer maar een ervaring rijker.
Ben wel benieuwd naar Darwin en de "build up" en het regent toch nog niet heel de dag ?

of in Australie blijven maar dan moet ik
wel bier leren drinken (wat erg) voor een geheelonthouder.

groeten herman[/quote]

Zweten zul je hier genoeg doen :grin:
December t/m Februari heb je hier weken aan 1 stuk regen....en veel....kicken :up:


Ps; ze hebben hier ook cola en sinas drink.
     Wij staan ook gewoon op met een sinadappel sapje en drinken een frisje als we dorst hebben.
     Bier alleen voor speciale dagen zoals zaterdag Zondag Maandag Dinsdag WOensdag Donderdag en Vrijdag...........
     Bier drinken we niet dat zuipen we hier in de NT :? :p :|

[quote author=Bartman link=topic=9172.msg125920#msg125920 date=1222746552]

Wees maar niet bang Jack, ik kom nog wel afscheid nemen. Heb ontslag genomen, maar ben voor half november nog zeker niet weg.

Groetjes, Bart[/quote]

Als je toch nog zeker niet weg bent voor Half November waarom heb je dan al 2 maanden van te voren ontslag genomen?.

Jack :evil:
 
Dan kunnen de afscheidsfeestjes goed gepland worden..... met natuurlijk heel veel bier.... Of drinkt Bartman niet (meer) :smile:
 


OFX
Back
Top