nu nog de SK47

Joke

New Member
Hoera, eindelijk na 6 maanden (op 1 week na) de uitslag gekregen van VETASSESS mbt de skils assessment. En het is positief. Nu gaan we door voor de visa application. Weet iemand (misschien uit ervaring) hoe LANG dit nog weer duurt en of dit ook wel eens niet goedgekeurd word. Ik heb begrepen dat je dit niet haalt als je of een ernstige ziekte hebt of een strafblad. Geen van beiden is het geval voor ons alledrie. Onze IELTS loopt op 17 april af, dwz, dan is dat een jaar oud dus ik hoop dat ze bij die DIMIA een beetje opschieten. Pffffff, wat een stress allemaal.
 
Gefeliciteerd!!! Wat doet VETASSESS er dan lang over zeg, dat houdt de boel wel flink op!  :angry1:
Bij ons (ACS en AIWCW) duurde het maar een week of 6.

Wij gaan zelf ook binnenkort de definitieve aanvraag opsturen naar DIMIA. Het schijnt dat de verwerking van de skilled visum aanvragen sinds juli 2004 geautomatiseerd is (zie ook de site van Go Matilda), waardoor de wachttijd aanzienlijk korter geworden is.  :)

Hoe lang het dan precies duurt...? Tsja, daar kan ik dus weinig over zeggen en volgens mij verschilt het ook weer per geval. Op dit forum zijn vast wel mensen die je kunnen vertellen hoe lang het bij hen geduurd heeft. (Daar ben ik zelf trouwens ook erg benieuwd naar!)

Als jullie zorgen dat je aanvraag ruim voor 17 april binnen is bij DIMIA  is er volgens mij niks aan de hand.

groetjes, Hillegien
 
Volgens mij maakt het niet uit of je IELTS geldigheid verloopt op het moment dat je aanvraag bij DIMIA (ASPC) ligt. Als het maar geldig is op het moment dat het daar aankomt.

Over de wachttijden; daar ben ik ook nog steeds erg benieuwd naar! We hebben een mailtje gestuurd naar Adelaide Skilled Processing Centre (ASPC) en zij vertelden dat het momenteel 12 maanden of langer duurt als je niet op de MODL staat. Maar wat Hillegien zegt over de nieuwe verwerkingsmethode heb ik ook op diverse plekken gelezen. Als je op deze website (http://www.austimeline.com/) zoekt dan zie je allemaal tijden tussen de 3,5 en 6 maanden. Da's toch aanzienlijk sneller!
 
Wij hebben net afgelopen maandag (24/03/05) te horen gekregen dat onze visumaanvraag is geodgekeurd. Begin februari 2004 hebben we de aanvraag voor een Skilled Indep. visum ingediend. Dus al met al heeft het dus bijna 14 maand geduurd. Weet niet hoe het zit met aanvragen ingediend na July 2004 omdat toen de procedures gewijzigd zijn.

Michel
 
Hoi
Idd als het goed is werkt de DIMIA nu met een nieuw systeem. Ik heb zelf een nieuws brief gehad waarin stond dat alle aanvragen na juli '04 in 6- 9 maanden behandelt worden. Vroegah was dat idd rondt de 50weken of langer.  Dus ik hoop dat dat idd waar is scheelt aanzienlijk. Mijn TRA aanvraag bij de ACS was ook heel snel afgehandelt binnen 4 maanden. Dus die Ausies zijn goed bezig :)
 
[quote author=Bear link=topic=1401.msg11770#msg11770 date=1111674751]
Mijn TRA aanvraag bij de ACS was ook heel snel afgehandelt binnen 4 maanden. Dus die Ausies zijn goed bezig :)
[/quote]

Het is al een wat ouder topic, maar hey, wat moet je als niets te doen hebt op je werk :) Precies..dan ga je spitten in alle unread posts...

Wat bedoel je eigenlijk met je TRA aanvraag bij de ACS? Beiden zijn Skills Assessment Authorities. Heb je de Skills Assessment bij de TRA gedaan of bij de ACS? (help ff mee zoeken naar het draadje, want ik ben het waars. kwijtgeraakt :)
 
Tja irr is dat, als het rustig is op het werk hebben we ook een tijd gehad. Dan duren de dagen echt zeer lang. Gelukkig is het bij ons de laatste weken weer wat drukker. Dus ik moet snel weer verder gaan. Heb alleen nog tijd om regelmatig de reacties te lezen. Maar om echt te reageren op iets daar heb ik nie echt meer tijd voor.......officieel dan  :evil: ....... Maar om toch eventjes een kort antwoord te geven :roll:
Precies wat je zegt een tijd geleden :-D Toen Was ik nog niet zo op de hoogte van al die verschillenden authorities. Ik heb mijn aanvraag bij de TRA gedaan :up:
 
Back
Top