nu op ned 2 andere tijden

Markus

XPdite Sponsor
Emigratie naar australie bleek tegen te vallen . :-( (geschiedenismagazine

Sorry zag het op het op het laatste moment in de tv gids. :oops:

Groet Markus
 
Dat hoef ik niet te zien,

Dat waren heel andere tijden, Nederland probeert heel hard zijn burgers hier te houden en zendt momenteel alleen nog maar negatieve emigratieverhalen uit.

Mariette
 
[quote author=kallie link=topic=5936.msg74576#msg74576 date=1162807806]
Dat hoef ik niet te zien,

Dat waren heel andere tijden, Nederland probeert heel hard zijn burgers hier te houden en zendt momenteel alleen nog maar negatieve emigratieverhalen uit.

Mariette
[/quote]

Inderdaad Mariette dat waren zeker andere tijden ,5 week op een boot naar OZ. :-o
Er werd niet bepaald een positief beeld geschetst over emigreren naar OZ.
Met als klap op de vuurpijl ter afsluiting van het progamma de nodige HUILENDE mensen met kreten als emigreer niet naar OZ het zijn allemaal leugens wat ze je voorspiegelen, en je gaat kapot aan heimwee enz.

Nu denk ik dat we het onderwerp heimwee niet moeten onderschatten maar in dit progamma werd er wel even flink aangedikt.
 
Ik denk dat het niet zo aangedikt werd hoor.
Vergeet niet dat de uitzending ging over het emigreren in de jaren 50/60.
De mensen die toen huis en haard achterlieten, waren nog nooit in Australie geweest.
Ze hadden er vast wel eens het een en ander over gehoord, maar om nu te zeggen dat ze wisten waar ze precies aan begonnen?
Die officiele emigratiefilms uit die tijd (ik heb er 2 op de harddisk recorder staan), spiegelen het wel erg mooi voor.

Dan hebben wij het nu toch heel wat makkelijker.
Je gaat er eerst eens op vakantie.
Je kunt, via het internet, contact maken met lotgenoten die ook willen emigreren.
Je kunt contact maken met emigranten die er al zitten en de pro's en con's al horen.
Als je er eenmaal zit kan je makkelijk contact onderhouden met de achterblijvers.
Mocht het nodig zijn, kan je redelijk snel weer in Nederland terug zijn (geen 5 weken op de boot).

En.............je kunt niet zo makkelijk meer emigreren, je bent er toch al een tijdje mee bezig voordat je kunt vertrekken.
Je zult dus goed geinformeerd vertrekken (mag ik hopen :lol:)

Bart
 
Back
Top