Occupational Trainee Visa 402 vraagjes

Rik

New Member
Beste iedereen,

Ik zou me even voorstellen omdat ik denk dat ik nog wel wat vaker op dit forum zal posten omdat ik grote plannen heb :) Mijn naam is Rik en ik wil graag stage lopen in Australië. Het goede nieuws is dat ik al een bedrijf heb gevonden, het slechte nieuws is dat ik problemen heb met het kiezen van een visa.

De reden dat ik stage wil lopen in Australië is dat ik daar mijn vriendin woont. Ik ben ook van plan onze relatie daar te gaan registreren zodat het makkelijker is om een de facto visa te krijgen als ik klaar ben met mijn studie. Ik heb al eens eerder stage in Australië gelopen op een WHV. Op dat moment wist ik niet dat het waarschijnlijk ook kon met een 402 visa. Ik heb mijn vriendin toen ontmoet en ik wil daar ook mijn leven op gaan bouwen na mijn stage.

Het probleem dat ik heb is dat ik niet zeker weet of ik een Visa 402 kan aanvragen. Als ik op de site kijkt van immi.gov.au dan zie ik dit staan bij de uitleg : "From 24 November 2012, the Occupational Trainee sponsor class and the Visiting Academic sponsor class have been closed to new sponsor applicants."

Betekent dit dat mijn bedrijf me niet kan sponsoren? Of kan dat nog wel?
Ik kan trouwens ook op een Special program visa 416 gaan, maar dat moet geregeld worden door een agency en dat kost me al gauw $3000. Dus liever via een 402 als het kan.

Ook heb ik nog vele vraagjes over een De Facto Visa, maar die vraag ik wel als ik klaar ben met mijn stage zodat alle informatie die ik krijg recent is :)


Als iemand mij kan helpen zo dat fantastisch zijn!


Rik
 
Back
Top