Hoi Lisa,
Het is inderdaad niet een veelgebruikt visa dus je hoort er op internet niet veel over. Maar als het lukt is het wel een heel gunstig visa omdat je het ook kan verlengen en redelijk eenvoudig om kan zetten naar andere visa.
Ik was destijds aan het afstuderen en heb dus gezocht naar een bedrijif waar ik mijn afstudeerstage kon doen en tegelijkertijd kon werken. Dat heeft me bijna een half jaar mailen en bellen gekost en toen ik het eigenlijk had opgegeven werd ik benaderd door een bedrijf in Melbourne dat mij graag wilde hebben.
Jij hebt echter een groot voordeel boven mijn situatie toen, jij zit al in Australie. Mijn advies zou zijn om gewoon te solliciteren voor een
internship bij verschillende bedrijven. Het salaris bij een internship is over het algemeen natuurlijk wel lager, maar het geeft je de kans om je voet tussen de deur te krijgen. Ik zou dan zelf niet over het visum beginnen totdat je wat verder in de sollicitaties bent, of tenzij ze er eerder naar vragen.
Als je er dan over begint kan je het beste een antwoord geven waaruit blijkt dat jij precies weet wat er moet gebeuren om dat visum te krijgen, en dat jij er eigenlijk van overtuigd ben dat dat gaat lukken.
Kijk dus wel even goed naar die bedrijfs-voorwaarden van dat visum, want als een bedrijf niet voldoet heeft het dus ook geen zin om daar te sollicteren.
Ik ben wel benieuwd naar je situatie en achtergrond op dit moment: heb je al ervaring kunnen opdoen in Nederland, of heb je net je master afgerond (in Australië?) ? Je woont al 10 maanden in Sydney, hoe ben je daar terecht gekomen en wat heb je dan de afgelopen 10 maanden gedaan?
Mijn vriendin (de andere "E" in "EandE"
) is nu bezig met haar 3e jaar (HBO) communicatie management, dus ik hoop ook daarom dat jij hier af en toe blijft posten over hoe het je vergaat!
Groeten,
E