Old Amsterdam!

FritsC

XPdite Sponsor
Vandaag gelezen op de Facebook pagina van het Consulaat:

Great news for Cheese lovers: Westland announced when and where Old Amsterdam will be available

Cheese lovers in Australia had to wait for a while, but finally the moment is here: Australia can also start enjoying the world-famous Old Amsterdam Cheese from September this year!

Old Amsterdam will be available at:
• Aldi – September – 2 types of Wedges (Aged Gouda- & Aged Goat Cheese)
Costco – September – 1 type of wedge (Aged Gouda Cheese)
• Harris Farm – September – 2 types of wedges (Aged Gouda- & Aged Goat Cheese)
Woolworths – November – 2 types of wedges (Aged Gouda- & Aged Goat Cheese)

“Old Amsterdam is the most-beloved, matured cheese in the Netherlands and very popular in a lot of European countries, but also Canada, South Africa, the United Kingdom and the United States. We have high expectations for Old Amsterdam in Australia, based on the enthusiastic messages we’ve already received from local businesses and so-called ‘Dutchies’”, says Henny Westland, CEO of Westland Cheese, the parent company of Old Amsterdam.
 
Nooit geweten dat 'gouda' valt in dezelfde categorie als belegen of oude kaas... dacht altijd dat dit een kaasmerk was.

Maar Old Amsterdam is wel lekker!
 
Nooit geweten dat 'gouda' valt in dezelfde categorie als belegen of oude kaas... dacht altijd dat dit een kaasmerk was.

Maar Old Amsterdam is wel lekker!
Ik ook niet. Zo heb ik ook nooit geweten dat er een geitenkaas versie was van Old Amsterdam
 
Dit weekend maar eens even bij de Aldi gekeken, maar ruim $7 for een kleine wedge vond ik toch iets te gortig.
 
Old Amsterdam is wellicht de kaas waar het meeste geïnvesteerd wordt om ooit het meest begeerde kaasmerk te worden.
Ze doen er tenminste veel aan om een merkenbeeld te creëren.
Poosje geleden heb ik een rondje gelopen in de fabriek van Beemsterkaas, geclaimd de duurzaamste kaasfabriek van Nederland.
Zij moesten niets hebben van Old Amsterdam namaakkaas.

Beemsterkaas is natuurlijk gerijpt, gemaakt van melk uit de Beemsterpolder, wat door de bodemgesteldheid (van die polder) zorgt voor de kenmerkende smaak van Beemsterkaas.

Ik zeg maar,... 't is maar wie je het vraagt.
Ik vond het een interessante fabriek, een mooi verhaal en lekkere kaas.
 


OFX
Back
Top