Onaangenaam bezoek

Idiots! Ik heb ook wel eens vanaf een paar meter afstand een foto genomen van een stel crocs, maar dat waren freshwater crocs. Hier staan kinderen, toeristen op slippers.... ze hebben geen idee hoe snel crocs zijn! Dit gaat natuurlijk een keer fout.
Op voor de Darwin award 👍
 
Idiots! Ik heb ook wel eens vanaf een paar meter afstand een foto genomen van een stel crocs, maar dat waren freshwater crocs. Hier staan kinderen, toeristen op slippers.... ze hebben geen idee hoe snel crocs zijn! Dit gaat natuurlijk een keer fout.


Het probleem is niet zozeer de afstand, de afstand is ver genoeg om de croc aan te zien komen en na zijn eerste burst van energie te ontwijken.
Het probleem is dat mensen 7 rijen dik staan zodat ALS de croc besluit dichter bij te komen je niet naar achter kunt lopen. Daar ligt het gevaar, kwa afstand heb ik wel gekkere dingen gezien en meegemaakt hier. MAAR, je hebt zeker gelijk, toeristen zien absoluut het gevaar niet, al zou je van de gids beter moeten verwachten. Al zal deze gids dit dagelijks doen en de gedrags en aanval patronen van de crocs wel kennen.

Toen wij in Daintree waren kun je vanaf de campgrounds naar de rivermouth lopen, ziet er fantastisch uit. Groen/blauw water en heel uitnodigend. Ik kan me nog herinneren dat er Japanse toeristen enkel diep in het water stonden. Toen heb ik wel gezegd dat ze levensgevaar liepen. Ze hadden geen enkel benul.

Later ook nog hetzelfde meegemaakt met een southern family ook in Daintree, kind speelt tijdens zondersondergang met een wakeboard in de surf, terwijl er diezelfde ochtend nog een 3 meter croc gezien is, welke direct om de hoek schijnt te bivakkeren. Dan ben je toch niet goed wijs joh. Mijn partner gaf aan tegen de moeder dat het gevaarlijk was, en waarom. (zij heeft als FNQ local een hoop close calls met crocs meegemaakt, vooral als kind) de moeder haalde haar schouders op. We klapten onze camping chairs op en zijn terug naar het huisje gegaan, echt geen zin om een kind te zien worden opgevreten door een saltie.

Wij kennen het gevaar, en zijn daardoor extra voorzichtig. Ook met het in zee lopen in de zomer vanwege de stingers (le-vens-ge-vaar-lijk). Veel mensen kennen de gevaren niet en lopen veel risico zonder het zelf te weten.
 
Last edited:
Talloze mensen elk jaar die niet door hebben hoeveel risico ze nemen:


Ik vind Australië geen gevaarlijk land, maar de term "fuck around and find out" is hier wel heel sterk van toepassing.
 
Back
Top