onbegrip

[quote author=linda link=topic=5558.msg70311#msg70311 date=1157515173]

"heb je nou nog geen werk gevonden?"

[/quote]

Doe zoals ik: gewoon zeggen dat je een baan hebt! Ben je van het gezeur af :evil:
 
ja dan hou je al contact met Belgie en dan dat weer  :wink:

want ze weten toch alles beter

allen de vraag "waarom" vind ik zo vervelend
ik kan niet zeggen dat ik hier ongelukkig ben alleen voel ik me hier niet echt, kwenie, op mijn plaats

nog even een bloemlezing
"wat verwacht je daar dan te vinden" (happiness, like every other person)

"maar jullie hebben net gebouwd en zo'n mooi huis, of vind je het niet mooi" (we gaan het ook verhuren en ja ik vind het jammer om zo'n mooi huis achter te laten maar het is maar een huis he)

"wat als je geen werk vind, hoe ga je het dan overleven?" (nou daar moet je vooral van uit gaan, dat het NIET lukt)

"als het mislukt, kom dan maar gauw terug" en de variant "ik hoop stiekem dat het niet lukt dan komen jullie gauw terug" (ik niet, want ik wil hier weg)

"waar ga je wonen" en "hoe is het daar (tot in detail: waar ga je eten kopen, auto kopen,....)" dat weet ik toch nog niet

"hoe je weet dat allemaal nog niet, dan kan je toch niet vertrekken" jawel hoor
we zijn vorig jaar door noorwegen getrokken met baby van 18 maanden - zonder boekingern vooraf - gewoon gaan en we zien  - lukte prima hoor
ke moet natuurlijk wel op je tanden kunnen bijten en willen zoeken naar oplossingen

"heb je je baan opgezegd" neen mijn werkgever betaald me gewoon door ook al kom ik niet

"heb je daar wel ziekenkas,dop,...voor als er iets gebeurt" neen maar dan vraag ik gewoon geld aan jullie toch :wink:
en dan leg je medicare uit en het sociaal systeem - "nou dan is het hier toch beter gerelegd" anders is niet beter

"wat is er nu zo mooi aan australie" tja daarvoor moet je eigenlijk zelf komen kijken - dus sparen maar

MAAR er komt een einde aan, de meeste beginnen het nu echt te snappen, we gaan punt
 
[quote author=mama_kristien link=topic=5558.msg70250#msg70250 date=1157456241]
bedankt voor de reacties
het was zeker niet mijn bedoeling me te laten op jutten maar soms wordt het me teveel
en dan is het leuk om even een klankbord te hebben van iemand die het wel snapt, snappie

de beste vond ik tot nog toe "je bent te oud" staat er dan een vervaldatum op emigreren?

ik weet ook wel dat het voornamelijk is dat mijn vrienden me gewoon heel hard gaan missen
(ja zonder stoeffen ik ben best een aardig mens  :lol: )

dus volle goede moed begin ik bij het volgende familiebezoek/vriendenonderonsje weer aan een vragen uurtje
hoe/wat/wanneer/waar
alleen ga ik nu een aantal dingen verzinnen
heb je werk: ja toiletten kuisen
heb je een huis: ja in een trailerpark waar enkel motards komen (no offence beste motrorrijders - ik ben zelf gek op )
zitten daar niet enge beesten: hopelijk krijgen we allemaal een beet dan liggen we meteen in pieren land
Hoe moet het dan met de school van de kinderen: die gaan niet naar school die moeten werken voor de kost
da's wel heel erg ver weg: neehoor maar 28 uur vliegen, valt best wel mee toch  :evil:


[/quote]

:up: :-D :lol:
 
Ik kan er nog aan toevoegen dat er ook zoveel zijn die denken dat je er voor een jaar naar toe gaat??!!
Ja, en dan zeg je zeker je baan op, koop je een enkele reis en ben je 2 jaar bezig om een visum te bemachtigen. Nou, nou!

En diegenen die het maar niks vinden dat je je Nederlandse nationaliteit opgeeft. Tot en met familie aan toe! Nou ja zeg.
Ze denken dan dat je niet meer terug mag naar Nederland. Dat vinden ze een eng idee. Tsja, het lijkt soms wel of mensen denken dat Australië een ontwikkelingsland is.
 
En toch zijn er anderen! Gisteren kwam hier iemand die nog maar vaag van onze plannen wist. En na de gebruikelijke vragen waar wij altijd 'nee' moeten op antwoorden, zei die 'Wel, chapeau dat jullie dat doen, ik zou het niet durven'. Ongelooflijk deugd eens zo'n reaktie te krijgen ! :)
Grtjs,
Nath
 
ik wil niet negatief doen maar "ik zou het niet durven" dat heeft zo de bijklank van "ben je gek???!"

nu moet ik ook toegeven dat de meter van onze dochter meteen zijn "waw, tof zeg zo'n mooi land"
"ik kom jullie zeker bezoeken" "jullie hebben een visum gekregen , da's echt bewonderswaardig"
de meeste mensen denken dat je je visum bij een pakje chips krijgt (bij wijze van spreken , he) ze zien niet dat dat bloed, zweet en ...nou ja veel werk is geweest en dat je dan nog moet afwachten en dat niet iedereen zomaar naar oz kan emigreren

oja dat van dat ontwikkelingsland, dat blijkt inderdaad wel te leven onder de mensen
"heb je geen centen meer, ga je daarom weg" "heb je financiele moeilijkheden" lieve schatten als dat zo was dan komen we ons deze tripniet veroorloven hoor

ook nog een goeie "ze spreken daar engels" "jij spreekt toch engels, he" neen ik doe de ielts test voor de fun  :wink:
 
Deze heb ik ook een keer gehoord:

Australie he, weet je wel dat ze daar vroeger alle criminelen heen hebben vervoerd?

Vroeger ja!!!!!

Moet ik nu een gun kopen??????
 
Ja, iemand had mij nog de tip gegeven om simpelweg naar Engeland te gaan.
Daar iemand in een drukke straat op klaarlichte dag te vermoorden

En dan te zeggen: "Mag ik nu verbannen worden naar Australië!"  :-D :-D
 
[quote author=hawk link=topic=5558.msg70666#msg70666 date=1157832432]
Ja, iemand had mij nog de tip gegeven om simpelweg naar Engeland te gaan.
Daar iemand in een drukke straat op klaarlichte dag te vermoorden

En dan te zeggen: "Mag ik nu verbannen worden naar Australië!"  :-D :-D
[/quote]

:lol1: :rotflmao: :-D :lol1: :rotflmao: :-D
 
Back
Top