"Onder een rokje"

Seamic

New Member
A WOMAN is alleged to have tried to smuggle 51 live tropical fish into Australia concealed beneath her skirt.

The woman, 43, from Rosanna in Victoria, arrived at Melbourne airport on a flight from Singapore on Friday. Customs officers said they were alerted by "flipping" noises coming from the vicinity of her waist.

The woman was found to have 15 water-filled plastic bags concealed beneath her skirt, suspended in a purpose-built apron, Australian Customs Service acting regional director Jaclyne Fisher said.

Efforts were continuing to identify the fish found inside the bags, Ms Fisher said.

A Rosanna home had also been searched by authorities and another five fish seized, she said.

"The fish ... could have posed potentially serious quarantine, environmental and health risks had they not been seized by customs," Ms Fisher said.

The woman is facing a maximum penalty for the illegal importation of wildlife of $110,000 and 10 years in jail.
 
De Nederlandse vertaling van het bericht (van www.fok.nl):

Australische douanebeambten op de luchthaven van Melbourne keken afgelopen vrijdag raar op toen ze 'flappende geluiden' onder de rok van een vrouw vandaan hoorden komen. Bij nadere inspectie bleek de vrouw 51 tropische vissen in 15 plastic zakken met water onder haar lange rok verborgen te hebben. De rok bleek speciaal voor het smokkelen van de vissen ontworpen te zijn.

Het is nog niet bekend van welke soort de vissen precies zijn. Had de smokkelactie van de vrouw gewerkt, dan had dit volgens de douane serieuze milieu- en gezondheidsrisico's met zich mee kunnen brengen.

Het is in Australië verboden om zomaar dieren mee het land in te nemen, mede om de kwetsbare natuur in het land te beschermen. De vrouw loopt daarom het risico op een boete van omgerekend 68.000 euro of op een gevangenisstraf van 10 jaar.

050606_15958_vissen_rok.jpg

De vissen waren in plastic zakjes verstopt onder de rok van de vrouw - foto EPA
 
Rokje? Het zal wel van het formaat Soepjurk geweest zijn.....waar laat je al die vissen???? :-D

Groetjes
Syl
 
Tjonge, jonge, ze maken wel wat mee die Customs Officers!  :-D

Hoe dacht zij hiermee weg te komen :up:  Hoe verzin je zoiets!!!!
 
En ik maar steeds vissen op de noordzee en niets vangen :x.

Ik ga maar vaker onder (soep)rokjes kijken daar zwemmen misschien wel joekels :lol1:
 
hahahaha.. :-D is this for real??? hoe komt een mens er op....en hoe ga je Zitten met al die klotsende vissen??? en zo komen er nog veel meer vragen bij me op......

Groetjes
Syl
 
:-D :-D ja ik raak er ook helemaal in de war van.... :lol:.klotsende vissen...eh als ze een hoop water op hebben misschien? Ik bedoelde dus klotsende zakjes MET vissen.

Groetjes
Syl
 
:lol1: Moet je ook geen zwakke blaas hebben! Enneuuh klotsend lopen....?!?!?!?!!  :-o

Groetjes Miranda
 
Back
Top