Onder welk beroep val ik?

v711annelies

New Member
Hoi :)

Ik studeer nu kinder en jeugd psychologie in NL, heb straks een master.  Het lukt me niet om als psychologist-nec een skills assessment te krijgen, omdat ik dan 6 jaar gestudeerd moet hebben en ingeschreven moet zijn bij het Nationaal Instituut voor Psychologen.  Ik heb maar 4 jaar gestudeerd, en om me bij het NIP in te schrijven moet ik een aantal jaar werk-ervaring hebben.  Ik ga dus 2 jaartjes in Adelaide studeren om straks onder een ander beroep een SIR visum aan te vragen.  De studie die ik heeeel graag wil doen, is Intercultural Studies, maar dat is waarschijnlijk alleen maar een diploma, niet een master of aan bachelor.  Weet iemand met welk beroep ik me het beste kan aanmelden voor skills assessment?  Voor bijv social professional heb je minimaal een bachelor nodig in iets "social". Intercultural Studies is wel "social", maar geen bachelors, Pscyhologie is wel bachelors maar misschien niet "social". Ik val net buiten de boot, kan ik er nu al zeker van zijn dat die skills assessment niet lukt met mijn opleidingen?
Kan iemand mij adviseren? 

Thanx,
An
 
Heb je al gekeken onder de termen Welfare Worker en/ of Social Worker via de DIAC website? Ikzelf heb Sociaal Pedagogisch Werk (MBO) en HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening gestudeerd (afgestudeerd in 1999) en ben geassessed als welfare worker. Anderen die meer recent dezelfde HBO opleiding hebben gevolgd vallen nu onder de naam 'Sociale Studies' geloof ik en zijn geassessed als Social Worker. (kun je t nog volgen...?)  Tis echter vrij lastig om er achter te komen HOE ze jou precies indelen, dacht nl zelf dat ik als Social worker zou worden ingedeelt maar ben dus welfare worker. Hier in Ierland ben ik weer een Social Carer. HA!
 
Back
Top