Onderkomen eerste weken in Melbourne.

tweety

XPdite Sponsor
Indien ik op tijd mijn visum krijg heb ik nog steeds de planning op begin mei naar Melbourne te vetrekken. Nu is mijn vraag is er iemand die goede ervaring heeft met een hostel in de buurt van Parkville (de sites heb ik inmiddels wel gevonden maar het gaat mij nu om persoonlijke ervaring). Het mag natuurlijk ook iets verder weg zijn maar het moet wel makkelijk en snel met het openbaar vervoer te bereiken zijn. De reden dat ik in deze wijk wat zoek is dat hier mijn toekomstige werkplek zal zijn en ik toch besloten heb dat ik graag dicht bij mijn werk woon. Dus alvast iets voor de eerste weken daar huren maakt mijns inziens het zoeken naar een woning wat makkelijker.

Waar ben ik naar op zoek; niet veel bijzonders eigenlijk, een eigen kamer volstaat en al het extra's is meegenomen.

Ik weet niet of er hier forumleden zijn die in het centrum van Melbourne wonen? Maar is het handig om direct een auto aan te schaffen, of is het in Melbourne net zoals in de meeste grote steden in Nederland, dat parkeren een hel is en dat het je klauwen met geld kost?
 
hi Tweety,

Wij wonen in North Melbourne, 10 minuten lopen van de CBD en 10-15 min lopen van Parkville.

Ik heb geen eigen ervaring met hostels hier in de buurt, maar heb goede verhalen gehoord over Melbourne Metro
http://www.yha.com.au/hostels/map.cfm?hostelid=98 (volgens mij wel echt een backpacker hostel)

Parkeren is hier inderdaad een probleem, en hoewel een auto handig is om greater Melbourne te verkennen (en bijna noodzakelijk voor huizenjacht!) denk ik dat je er geen nodig hebt als je in Parkville werkt en je ook in de buurt woont.
 
Hoi,

Wij hebben de eerste week na aankomst in North Melbourne in het YHA hostel "Oasis" gezeten in Chapman street. Een stuk minder massaal als "metro", wat minder party-jongelui en iets ouder publiek, iets goedkoper en perfecte schone faciliteiten. En met perfecte OV naar het CBD. Royal Park lag om de hoek.

Alle YHA zijn eigenlijk wel goed.. dus YHA Metro is waarschijnlijk ook prima.

groeten Sander
 
Bedankt voor jullie reakties!  :up: Ik zal de komende weken eens kijken wat voor mij het makkelijkste is.

[quote author=suske link=topic=8555.msg113280#msg113280 date=1205009416]
Parkeren is hier inderdaad een probleem, en hoewel een auto handig is om greater Melbourne te verkennen (en bijna noodzakelijk voor huizenjacht!) denk ik dat je er geen nodig hebt als je in Parkville werkt en je ook in de buurt woont.
[/quote]

Het was me inderdaad al opgevallen dat aardig wat appartementen in de omgeving van Parkville zonder parkeerplek worden aangeboden. Indien het tot de mogelijkheden behoort ga ik dus ook op zoek naar woonruimte waar ik wel de gelegenheid heb om een auto te parkeren. Hoewel ik deze dus niet voor mijn werk nodig zal hebben wil ik toch graag onafhankelijk van het openbaarvervoer zijn, daarbij komt dat ik mijn vrije tijd toch wat meer wil zien dan CBD Melbourne  :wink:

Nogmaals bedankt voor de info enne mochten jullie nog tips hebben voor het zoeken van een appartement in Parkville of de omliggende wijken dan hoor ik het graag.

Groetjes Chantal
 
[quote author=tweety link=topic=8555.msg113240#msg113240 date=1204969124]
Indien ik op tijd mijn visum krijg heb ik nog steeds de planning op begin mei naar Melbourne te vetrekken. Nu is mijn vraag is er iemand die goede ervaring heeft met een hostel in de buurt van Parkville (de sites heb ik inmiddels wel gevonden maar het gaat mij nu om persoonlijke ervaring). Het mag natuurlijk ook iets verder weg zijn maar het moet wel makkelijk en snel met het openbaar vervoer te bereiken zijn. De reden dat ik in deze wijk wat zoek is dat hier mijn toekomstige werkplek zal zijn en ik toch besloten heb dat ik graag dicht bij mijn werk woon. Dus alvast iets voor de eerste weken daar huren maakt mijns inziens het zoeken naar een woning wat makkelijker.

Waar ben ik naar op zoek; niet veel bijzonders eigenlijk, een eigen kamer volstaat en al het extra's is meegenomen.

Ik weet niet of er hier forumleden zijn die in het centrum van Melbourne wonen? Maar is het handig om direct een auto aan te schaffen, of is het in Melbourne net zoals in de meeste grote steden in Nederland, dat parkeren een hel is en dat het je klauwen met geld kost?
[/quote]


Ten eerste , van harte welkom in melbourne  :up:
Ik heb persoonlijk een goede ervaring met http://www.urbancentral.com.au/
Het is in southbank , maar heel goed met ov bereikbaar.
En als je toch relatief dichtbij het cenrum woont , heb je misschien niet eens een auto nodig.
(of heb je de auto voor het werk nodig?)
Het ov in het centrum is heel goed en niet duur.

Succes
groetjes Johan
 
Bedankt voor de tip ik zal eens kijken.

Ik ga inderdaad op zoek naar een appartement in de buurt van Parkville aangezien daar mijn werk zal zijn. Voor mijn werk heb ik geen auto nodig, maar ik mijn vrije tijd ga ik graag wat  bekijken en dan is een auto wel erg handig. M.a.w. of het nodig is of zelfs handig is weet ik niet maar die auto die komt er zowiezo.

Groetjes Chantal
 
Heey Chantal,

Je hebt wel gelijk hoor. Als je alleen in de stad wilt blijven dan kan dat prima met OV maar voor birdwatching en andere leuke bezigheden is een auto toch echt geen overbodige luxe. :smile:
Heb je al wat leuks kunnen vinden op www.urbancentral.com.au ? Het ziet er niet verkeerd uit maar ze hebben geen één persoons kamer en als je een double room neemt in je eentje dan betaal je $99 per nacht (ooeps, dat is $3000 per maand).  :shock:

Heb je hier al gekeken:

http://www.lordslodge.com.au/rooms.htm

http://www.starnaudguesthouse.com/index.html

http://www.interbed.com.au/listings/fairfield-guesthouse.htm#Rates

Mariette
 
Ja er zit wel wat leuks tussen, maar zoals ik het nu zie ga ik toch voor oasis.
Deze hostel heeft namelijk ook single kamers, waardoor de prijs aanzienlijk lager wordt (even snel gekeken en het scheelt zo'n $150 per 7 nachten). Daarbij is deze min of meer gelegen in de buurt waar ik ook mijn woning wil zoeken dus dan krijg ik meteen hiervan een beetje een indruk.
 
[quote author=marjet link=topic=8555.msg116171#msg116171 date=1208067971]
Heey Chantal,

Je hebt wel gelijk hoor. Als je alleen in de stad wilt blijven dan kan dat prima met OV maar voor birdwatching en andere leuke bezigheden is een auto toch echt geen overbodige luxe. :smile:
Heb je al wat leuks kunnen vinden op www.urbancentral.com.au ? Het ziet er niet verkeerd uit maar ze hebben geen één persoons kamer en als je een double room neemt in je eentje dan betaal je $99 per nacht (ooeps, dat is $3000 per maand).  :shock:

Mariette
[/quote]

Ah , ik zat op een kamer met 3 andere , beviel goed. (max 4 per kamer :up:)
Maar ken helaas de prijzen van 1p kamers niet, en dat is inderdaad heel duur
[quote author=tweety link=topic=8555.msg116164#msg116164 date=1208066236]
Bedankt voor de tip ik zal eens kijken.

Ik ga inderdaad op zoek naar een appartement in de buurt van Parkville aangezien daar mijn werk zal zijn. Voor mijn werk heb ik geen auto nodig, maar ik mijn vrije tijd ga ik graag wat  bekijken en dan is een auto wel erg handig. M.a.w. of het nodig is of zelfs handig is weet ik niet maar die auto die komt er zowiezo.

Groetjes Chantal
[/quote]

Veel succes met zoeken.
Toen ik nog in het centrum zat was een auto meer een vervelend aanhangsel dan een handig hulpstuk.
ik woon nu uit het centrum en nu is de auto meer noodzaak dan luxe.
Als ik in het centrum zat dan had ik 100% geen auto nodig , daar ving ik hem veel te duur voor.
En voor de ene trip die je wil maken kan net zo makkelijk een vierwieler huren :|

Maar ja , dat is slechts mijn mening.  :evil:

Maar als je tegen die tijd dat je hier bent toch eenmaal een auto hebt ,
Dan kan je net zo gemakkelijk tot bij mij rijden en van een kopje koffie genieten  :shock: :?

groetjes Johan
 
[quote author=damhooligan link=topic=8555.msg116239#msg116239 date=1208149756]
Ah , ik zat op een kamer met 3 andere , beviel goed. (max 4 per kamer :up:)
Maar ken helaas de prijzen van 1p kamers niet, en dat is inderdaad heel duur[/quote]

Normaal is een kamer met 3 anderen prima, alleen bij zo'n verhuizing neem je zoveel zooi mee (tenminste ik dan). Aangezien ik mij zelf niet de hele dag met camera, computer e.d. zie rond sjouwen heb ik dus liever een kamer alleen.

[quote author=damhooligan link=topic=8555.msg116239#msg116239 date=1208149756]
Maar als je tegen die tijd dat je hier bent toch eenmaal een auto hebt ,
Dan kan je net zo gemakkelijk tot bij mij rijden en van een kopje koffie genieten  :shock: :?
[/quote]
:up:
 
[quote author=tweety link=topic=8555.msg116308#msg116308 date=1208189463]
...alleen bij zo'n verhuizing neem je zoveel zooi mee (tenminste ik dan)...
[/quote]

wat ga je dan voor een hoop zooi meenemen dan? ;)
 
[quote author=4np link=topic=8555.msg116415#msg116415 date=1208280778]
wat ga je dan voor een hoop zooi meenemen dan? ;)[/quote]
Vrouwen nemen toch altijd veel zooi mee :roll:
 
[quote author=r2d2 link=topic=8555.msg113284#msg113284 date=1205012901]
Hoi,

Wij hebben de eerste week na aankomst in North Melbourne in het YHA hostel "Oasis" gezeten in Chapman street. Een stuk minder massaal als "metro", wat minder party-jongelui en iets ouder publiek, iets goedkoper en perfecte schone faciliteiten. En met perfecte OV naar het CBD. Royal Park lag om de hoek.

Alle YHA zijn eigenlijk wel goed.. dus YHA Metro is waarschijnlijk ook prima.

groeten Sander
[/quote]

Nou voor de eerste 7 nachten is het YHA Oasis geworden hoor! In de Oasis heb ik een gedeelde 2 persoonskamer voor dezelfde prijs als ik in Metro een 8 persoonskamer kon boeken.
 
Ha Chantal

Ziet er netjes en verzorgd uit toch? Daar kun je prima 2 weekjes vertoeven denk ik.

Groetjes
 
[quote author=marjet link=topic=8555.msg119297#msg119297 date=1213258977]
Ziet er netjes en verzorgd uit toch? Daar kun je prima 2 weekjes vertoeven denk ik.[/quote]

2 weken kan vast ook wel ik heb alleen maar voor 7 nachten geboekt (7 de nacht was gratis). Na die eerste week zie ik wel of ik nog 1 week bij boek. Ligt allemaal ook een beetje aan of ik mijn visum heb, is deze nog niet in mijn bezit dan ga ik toch wat reizen en anders hoop ik snel een appartement te vinden...

Zal wel aan het winterseizoen liggen maar ik vond $180 voor 7 nachten een koopje!
 
Ja idd een koopje.......en daar houden wij van hé?

Stom, ik dacht dat je 2 weken had geboekt......verkeerd gelezen.

Groetjes
 
Back
Top