Onderzoek in Australië

arjank

New Member
Hallo,

Vanaf Juli t/m November ga ik (hopelijk) een onderzoek uitvoeren bij een onderzoeksgroep van de Universiteit van Sydney. Dit onderzoek is in het kader van mijn Master opleiding hier in Nederland. Het onderzoek is relatief kort: 3.5 maand, en ik sta hiervoor niet ingeschreven als student bij de Universiteit van Sydney. (Alleen bij mijn eigen Universiteit in Nederland)

Nu vraag ik me af welk visa ik hiervoor moet aanvragen? Zijn er andere mensen op dit forum, die toevallig een zelfde soort onderzoek hebben gedaan?

Moet ik het onderzoek zien als stage? (Ik ontvang in elk geval geen vergoeding).

Verder ben ik ben van plan om voor mijn onderzoek Juli t/m Augustus te gaan reizen door Australie. Dus in totaal ben ik ongeveer 5 maand in Australië.

Groet, Arjan

Ah, ik zie net dat Marianne een zelfde soort onderzoek gaat doen in Australië:

Na even wat speurwerk ben ik eruit. Voor mij ( en vermoedelijk dus ook voor anderen) geldt het volgende:
Om een stage te lopen moet je een speciaal visum aanvragen; een Temporary Residence Visa (147) en de subklasse van het tijdelijke visum wat je aanvraagt heet een Occupational Trainee Visa (442). Om dit visum aan te kunnen vragen moet je begeleider eerst een Sponsorship Approval Letter aanvragen bij de Immigration Office in Australië. Dit is formulier nummer 913, nomination for occupational training.
Dit geldt dus voor mijn geval, een onderzoeksstage via de universiteit.

Werk aan de winkel dus,

Groeten Marianne

Geldt dit ook voor mij? Of kan ik, omdat ik minder dan 6 maand in Australië ben, een andere/eenvoudigere visum aanvragen?

Aangezien ik minder dan 6 maand in Australie verblijf en ook 3.5 maand werk mag ik toch sowieso op een Working Holiday Visa?

Volgens mij zijn er dan voor mij de volgende twee mogelijkheden:
- Working Holiday Visa (Subclass 417), of
- Occupational Trainee Visa (442).

Een working holiday visa lijkt me het makkelijkste om aan te vragen. Dus het lijkt me het beste om deze aan te vragen, of niet?

Kan iemand dit bevestigen?

Alvast bedankt!

Groet, Arjan

Hoi Arjan

Ik denk dat ook al is het korter dan 3 mnd, je toch gewoon voor een occupational trainee visa moet gaan. Je onderzoek wordt inderdaad gezien als een soort stage ook al krijg je geen vergoeding. ZIe de onderstaande link voor meer info.
Er stond op de aanvraag papieren aangegeven dat als je voor/na je onderzoek nog vakantie gaat houden in Australie, je deze tijd ook gewoon bij je onderzoek moet tellen, want dan krijg je een langer geldig visum. In jouw geval moet je begeleider daar een nominatie invullen en daarop als onderzoekstijd dus juli t/m november. Daarna kan jij je visum aanvragen met dezelfde data erop.

http://www.germany.embassy.gov.au/beln/work%5f442.html

Gr Marianne

[quote author=CJ link=topic=6902.msg87902#msg87902 date=1177232714]
Op een working holiday visum mag je niet studeren!
[/quote]

Technisch gezien is het ook niet studeren. Ik ga onbetaald onderzoek doen bij een onderzoeksgroep. Dit onderzoek telt wel voor mijn scriptie voor mijn scriptie in Nederland. Maar voor Australie is dit geen studie - ik sta ook niet ingeschreven bij een Universiteit of andere instelling in Australie.

Het enige probleem, is dat een working holdiday visa alleen bedoeld is om 'tijdelijk' werk te doen. Aangezien ik full-time bezig ben met mijn onderzoek, lijkt me niet handig om dit op een working holiday visum te doen.

Ik ben wel bang dat mijn visum er niet voor 1 juli is.  De bedoeling is om 1 juli te reizen en vanaf 14 augustus te starten met mijn onderzoek.

Is het mogelijk om twee visum's aan te vragen? Bijv. naast mijn occupational visum ook een working holiday of touristen visum? Zodat ik er zeker van ben dat ik 1 juli wel het land binnenkom om te reizen?

He arjan
Bij mij is het onderzoek ook bij een vakgroep van de universiteit en is het ook voor mijn scriptie. En aangezien je inderdaad fulltime aan de slag gaat, moet je voor een occupational trainee visum gaan.
Het invullen van de nominatie is vooral veel werk voor de partij in Australie, maar als je alle documenten snel verzamelt en naar hen faxed en zij het papier invullen en opsturen, dan duurt het ongeveer een maand voor je de nominatie terug krijgt.
Ik heb net vandaag de goedgekeurde nominatie toegemaild gekregen, na ongeveer een maand.
Met die nominatie kan je de visumpapieren invullen en opsturen, en dan schijnt het nog ongeveer een maand te duren. Als je mazzel hebt lukt het je, maar als je pecht hebt net niet voor 1 juli.
Als ik jouw was zou ik de ambassade even mailen of het mogelijk is eerst als toerist heen te gaan. Ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn.

Veel succes, het is een hoop papierwerk!
Gr Marianne

Ik heb de vlucht geboekt!!! 3 juli vertrek ik al... Het formulier voor de 'nomination of occupational trainee' is inmiddels ingevuld. Duurt dus nog 1 maand + nog 1 maand om de echte visa te verwerken. Maar waarschijnlijk ga ik toch voor de working holiday visa.

Na contact met de ambassade in berlijn ben ik namelijk het volgende te weten gekomen:

- je mag WEL onderzoek (of studeren) op een working holiday visa, zolang het maar minder is dan 4 maand
- je mag eerst australie wel binnen met een ETA om vervolgens met je nominiation of occupational trainee je aanvraag in australie verder af te handelen. Je hebt wel een retourvlucht binnen 3 maanden nodig en je kan nog niet beginnen met je onderzoek. Voor mij geen probleem want ik ga eerst backpacken
- eventueel kan je ook naar Berlijn gaan om daar ter plekke het een en ander te regelen zodat je sneller je visa krijgt.

Waarschijnlijk ga voor de makkelijke optie met het minste papier werk: De working holida visa... Op deze manier weet ik zeker dat ik een geldig visum heb voordat ik vertrek en is er geen gedoe met opsturen van paspoorten of reisen naar Berlijn.

He Arjan

Fijn voor je dat het wel allemaal zo snel kan. 3 juli is al lekker snel.
Ik heb inmiddels al bericht uit Berlijn dat ik een rontgenfoto moet laten maken... Ze zijn best snel, want mijn visumaanvraag kwam op de 30e aan en op de 4e van mei had ik al een emailtje met dit verzoek. Ik verwacht dat ik net op tijd mijn visum binnen heb, en anders weet ik nu dat ik desnoods als toerist naar darwin kan vliegen. Fijn dit te weten, geeft mij ook weer wat rust.

Waar vlieg je eigenlijk heen op 3 juli?

Gr marianne

Hey Marianne,

Ik vlieg naar Sydney en maak nog een tussenstop van een paar dagen in Hong Kong.

Het kan zijn dat als je je visum aanvraag start in Nederland en deze pas wordt voltooid als je al in Australie bent, je daar nog even het land uitmoet. Het makkelijkste is dan een goedkope retour boeken naar Nieuw-Zeeland ofzo.

Heb jij voor de rest alles al geregeld? Accommodatie, beursen/fondsen, verzekering, etc.? Ik moet het nog allemaal uitzoeken en regelen. Best veel werk maar wel leuk om te doen. Wanneer vetrek jij eigenlijk?

Grt, Arjan

Hoi Arjan

Ik vertrek 13 juni, dus over 5 week. Mijn accomodatie in Darwin heb ik al geregeld. Ik verblijf op de campus. Het was een kwestie van 1 email om het verblijf te regelen. Mijn accomodatie in Tasmanie heb ik nog niet geregeld. Dat doe ik in Australie wel, omdat ik nu nog niet weet wanneer ik precies naar Tasmanie vertrek.

Ik heb twee fondsen aangevraagd. Van de een heb ik al 1200 euro toegewezen gekregen. Dat is meer dan mijn ticket heeft gekost en hier ben ik erg blij mee :)

Ik heb begrepen dat mijn ziektekosten verzekering van hier gewoon daar geldig is. Verder heb ik een doorlopende reis en annuleringsverzekering dus op mijn visum na ben ik klaar te vertrekken. Ik heb er ook wel zin in en vind dat het tijd is om te gaan.

Weet je zeker dat je doorlopende reis en annuleringsverzekering ook geldt als je stage/onderzoek gaat doen? Die van mij namelijk niet. Verder mag ik maximaal 45 dagen aaneengesloten op 'vakantie' zijn. Dus ik ga me nog even bij laten verzekeren.

De accommodatie heb je snel geregeld. Krijg je nog vergoeding of hulp van je onderzoeker voor je kamer? Ik waarschijnlijk niet, ik ben daarom wel benieuwd wat gebruikelijk is.

Op dit moment ga ik ook twee fondsen aanschrijven Marco Polo en GUF beide twee fondsen van de Rijksuniversiteit Groningen.

Veel plezier in Darwin en Tasmanie! Misschien komen we elkaar nog wel tegen.

Groetjes, Arjan

zou je je working holiday die je maar 1 keer in je leven kan aanvragen en een jaar geldig is gebruiken voor je onderzoek........ :oops:

ik persoonlijk zou dat zonde vinden.....en voor occupational trainee gaan....

He hoi
Vandaag kreeg ik een email van de universiteit van darwin dat ik een overseas student healt cover moet afsluiten. Ik moest daarvoor 233 australische dollar overmaken voor 8 maanden verzekering. Daarmee ben ik dus ziektekosten verzekerd. Het bedrag valt me reuze mee.

Succes met het aanvragen van je fondsen. Ik heb ook geld gekregen van het marco polo fonds, (studeer ook aan de rug).

Groeten Marianne

Back