one way ticket toegestaan met WHV?

Janneke010

New Member
Weet iemand of het mogelijk is op een enkeltje naar Australië te reizen? Ik wil van Amsterdam naar perth (daar een paar dagen blijven) en dan verder naar Sydney. Omdat ik niet zeker weet wanneer ik terug ga wil ik de terugvlucht daar boeken, maar ik weet dus niet of dat mag.
 
Dat is afhankelijk van je visum. Als je als toerist of op WHV komt, dan zal de douane (en waarschijnlijk ook de luchtvaartmaatschappij bij het inchecken) willen zien dat je een retour hebt of doorreist naar een ander land. Maar als je een visum hebt dat je langer dan een jaar laat verblijven, dan mag je gerust op een enkeltje komen.
 
Bedankt voor je snelle reactie slatsr. Het probleem zit m een beetje in mijn gewenste reisschema denk ik... Ik wil namelijk perse een stop over in Perth voor ik door vlieg naar Sydney. De opties aan tickets worden dan alleen heel erg beperkt en duur! Als ik een retour Ams. Perth koop kost dat me ruim 1400 euro en moet ik ook nog een binnenlandse vlucht naar Sydney boeken. Als een combiticket boek (Ams. Perth/ Perth Sydn.) dan is dat vele malen goedkoper (ongeveer 1200 euro).
Ik heb de vraag ook bij de immigratiedienst neergelegd, dus ik hoop dat zij een antwoord hebben. Dan weet ik het in elk zeker, voor ik mn zuur verdiende geld aan een retourticket ga uitgeven :)
 
Bedankt voor je snelle reactie slatsr. Het probleem zit m een beetje in mijn gewenste reisschema denk ik... Ik wil namelijk perse een stop over in Perth voor ik door vlieg naar Sydney. De opties aan tickets worden dan alleen heel erg beperkt en duur! Als ik een retour Ams. Perth koop kost dat me ruim 1400 euro en moet ik ook nog een binnenlandse vlucht naar Sydney boeken. Als een combiticket boek (Ams. Perth/ Perth Sydn.) dan is dat vele malen goedkoper (ongeveer 1200 euro).
Ik heb de vraag ook bij de immigratiedienst neergelegd, dus ik hoop dat zij een antwoord hebben. Dan weet ik het in elk zeker, voor ik mn zuur verdiende geld aan een retourticket ga uitgeven :)
Hoi Janneke, ik heb een paar weken geleden ook gekeken via Expedia (alleen dan Amsterdam - Sydney - Perth) en was onder de 1000 kwijt. Misschien een tip :)
 
Hi,

Je mag met een enkeltje binnenkomen op een WHV net als op een toeristenvisum als je maar kunt aantonen dat je genoeg geld hebt (minimaal $5000) om jezelf te kunnen redden.

http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/417/eligibility-first.htm

You must have access to sufficient funds to support yourself for the initial stage of your holiday. Generally, AUD5000 may be regarded as sufficient, but the amount may vary depending on your length of stay and the extent of your travel. You should also have a return or onward ticket or the funds for a fare to depart Australia.
You may be asked to provide evidence. Evidence may include a certified copy of a bank statement and an air ticket out of Australia.
 
Ik heb nu een ticket Amsterdam Perth - Perth Sydney en Perth Amsterdam voor 1400 euro. Het is wel iets duurder dan dan een combiticket zonder terugvlucht, maar nu weet ik en ieder geval zeker dat de douane me niet tegen zal houden ;) Durfde het risico van enkele reis niet te nemen... :)
 
Ik zit een beetje met hetzelfde verhaal! Ik kom ook met een WHV Australië binnen maar aangezien ik bij mijn vriendin in Melbourne ga intrekken, starten we meteen het traject voor bijvoorbeeld een partner Visum. Mijn plan is dan ook, als alles goed gaat, niet meer te vertrekken uit Oz. Wil dan ook het liefst met een single-ticket binnenkomen!! Just to be sure: als je financiën naar behoren zijn, $5000,-, kun je zonder problemen Australie binnen?
 
Zo lang jij hun ervan kunt overtuigen dat je geen risico bent dat je illegaal verblijft omdat je geen geld meer hebt om het land te verlaten is het volgens mij wel prima. Je mag op een WHV een partner visum aanvragen. Het enige waar se zich op kunnen beroepen is dat je dus niet met de intentie om te backpacken komt. Je kunt ook altijd zeggen dat je bv ook nog Azie of NZ wil bereixen maar dat je dit nog niet precies weet en daarom nog geen volgend tickrt hebt.
 
Volgend op een mijn vorige post heb ik nog steeds de intentie om met een one-way ticket die kant op te gaan. Echter, ik wil ook mijn racefiets meenemen tijdens mijn vlucht. Iemand hier ervaring mee dat bijvoorbeeld de douane lastig gaat doen en bijvoorbeeld het vermoeden krijgt dat ik langer wil blijven dan alleen het eerste jaar?

Als alles een beetje goed verloopt wil ik uiteindelijk ook nog wat spullen naar Melbourne laten overvliegen/verschepen, kan de douane hier bijvoorbeeld nog moeilijk over doen. Iemand ervaring? Hopelijk is het verhaal een beetje te volgen!


Als alternatief: iemand suggesties om redelijk retour-tickets te vinden die een heel jaar lang geldig zijn zonder vaste datum?
 
Je bagage pak je op nadat je door de douane bent gekomen, dus die weet helemaal niets van je fiets af.
 
Onze ervaring is, dat als je eerlijk en duidelijk bent, je totaal geen problemen hebt bij binnenkomst. Wij kwamen binnen met maarliefst 7 serieuze koksmessen en dat heb ik netjes gemeld, geen probleem. En gewoon op een vakantievisum.
 
Onze ervaring is, dat als je eerlijk en duidelijk bent, je totaal geen problemen hebt bij binnenkomst. Wij kwamen binnen met maarliefst 7 serieuze koksmessen en dat heb ik netjes gemeld, geen probleem. En gewoon op een vakantievisum.
En wat was je verklaring wat je ging doen met die messen op vakantie?
 
Back
Top