Online SIR aanvraag DIMA (wie heeft ervaring??)

Andy en Marjolein

New Member
Dag allemaal,

Het gaat ineens allemaal erg snel. Sponsorship SA al binnen 14 dagen akkoord. Vandaag via DIMA online onze SIR visum aanvraag gedaan. Het ging allemaal erg makkelijk.

Er komt een coversheet uit met documenten die meegezonden moeten worden. Ik verbaasde me over het feit dat ze vragen om meteen een VOG mee te sturen en medicals te doen. Terwijl ik hier altijd lees dat je 'netjes' (ahum) moet afwachten tot ze daarom vragen. Zal dat te maken hebben met het feit dat je het online doet?  :?

Wie heeft er ervaring? Als alles meteen mee moet... moet de versnelling er echt op. Over vier weken vertrekken voor een heerlijke  :cool: lange vakantie naar Down Under en of er voor die tijd een plekje is bij de paneldokter??

Ik hoor graag jullie ervaringen met online visum aanvraag en of je meteen de VOG en medicals heb meegezonden / gedaan.

Groetjes,
Marjolein
 
Nou het gaat inderdaad supersnel als je het online doet. De aanvraag voor de medicals en de VOG krijg je gewoon te downloaden. Afgelopen week bij de paneldoctor geweest en vandaag de VOG gehad. Morgen dus alles versturen en dan maar wachten. Op de mail van het ASPC stond twee weken geleden (toen het nog werkte) dat online aanvragen voor SIR al lekker opschoten. Planning was eerst dat we rond juni / juli visum zouden krijgen maar ik verwacht nu dat we het in maart / april al hebben. Da's wel fijn.  :roll: Niet dat we eerder weggaan want agustus / september is nog steeds de planning (vanwege werk verplichtingen en afscheidsproces met familie)

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Marjolein,

Ik lees zo je verhaal en zie dat jullie er lekker snel doorheen gaan :up: Heeft één van jullie een beroep die op de SOL lijst staat? Ik neem aan dat jullie al wel meer zaken hebben moeten regelen (Skills assessment, IELTS).
Wij proberen nu via familie een visum te krijgen, maar als zij niet willen sponsoren zullen we zeer waarschijnlijk voor SIR SA gaan.

Ik ben benieuwd!

Groet,

René
 
Hallo Marjolein.

wij hebben ook een sponsorship Visa. De sponsering was er ook met een week door. En toen konden we alles dus ook VOG en medicals opsturen.
Hoop niet voor jullie maar na alles opgestuurd te hebben duurde het voor ons 4 maanden voor ze ons dossier openden en dit was na een aantal emails en telefoontje van ons.
Maar goed dat waren wij, hopelijk blijft bij jullie de vaart erin.

Groet Erna
 
Back
Top