online ticket boeken

marymary

XPdite Sponsor
ik wil nu mijn ticket boeken. Ik twijfel of ik dat online zal doen of bij een reisburo. Ik heb voor lange reizen eigenlijk nooit online geboekt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb bij thai air een ticket gevonden voor 509 euro, lijkt mij een mooie prijs. [enkele reis]

groeten Mary

kijk ook eens voor de zelfde reis maar dan met een retourticket. Je kan dan goedkoper uitkomen. Let ook op luchthavenbelasting en dat soort dingen die er nog bijkomen of zit dat erbij in? Voor ons maakt het op zich niet zoveel uit of we online boeken of via een reisbureau. Online moeten we nog een binnenlandse vlucht erbij boeken en komen we op ongeveer de zelfde kosten uit als wanneer we bij een reisbureau boeken naar de plaats van bestemming. Online boeken is leuk als je naar de grote steden gaat.

Boek bijna alleen nog maar online.
Goede ervaringen met de site van D-reizen (waar je de all-in prijs direct te zien krijgt en niet met je credit card hoeft te betalen maar gewoon wordt afgeschreven van je rekening).
Andere goede ervaringen met: vliegticketskopen.nl

In ieder geval geen probleem en iets goedkoper dan via reisbureau, die vaak behoorlijk veel rekent aan boekingskosten omdat ze aan een los ticket anders niets verdienen.

groet, henriette

Wij zijn met kerst 2004 naar Sydney op vakantie gegaan en op het moment dat wij gingen boeken waren er geen retourvluchten te krijgen onder de € 1400,00 p.p. Na lang speurwerk hebben we via internet geboekt voor zoveel minder geld, dat we ons hotel bijna voor niets hadden...dus het kost je een avondje zoekwerk, maar het loont absoluut  :up:  We konden de tickets van te voren ook ophalen bij de ATP-balie op schiphol, dus dat was ook een fijn idee, dat je toch alvast je tickets had.....We zijn met de JAL gevlogen en dat was zeer goed...dus zeer tevreden, de volgende tickets gaan we ook online doen....
Groetjes Angelique onder Marcel ingelogd....

ik heb ook heel veel gezocht naar tickets. het rare is dat via worldticketservice ik een goedkoop ticket met tai air kan boeken, op andere sites niet. Mijn reisburo is flink aan het zoeken gegaan en navraag gedaan bij tai air, maar het goedkope ticket wat ik heb gezien valt niet te boeken. ze raad me af om het ticket te boeken. Een ander ticket is zeker 150 euro duurder. wel raar hoor. durf het goedkope ticket niet te boeken.

Hoi Mary,

World Ticket Service is op zich wel een betrouwbare maatschappij hoor! Wij hebben er regelmatig ticket gekocht en dat ging helemaal goed hoor!

Ik heb de aanbieding ook gezien, maar omdat we niet met American Express  konden betalen hebben we uiteindelijk via een andere maatschappij een ticket met Malaysian Air gekocht - inderdaad iets duurder. (onze reis- en annuleringsverzekering zijn verbonden aan onze credit card - de annuleringsverzekering is allen geldig bij reizen/tickets betaald met deze credit card vandaar) Maar had het wel gekunt dan hadden we zeker de Thai Airways tickets gekocht!

Het feit dat een ander reisbureau de tickets niet kan vinden kan verschillende redenen hebben. Dat wil niet per definitie zeggen dat de tickets niet goed zijn hoor. Vaak verkoopt een vliegtuigmaatschappij maar een beperkt aantal stoelen voor een spotprijs als lokkertje, zodra die verkocht zijn betaal je voor dezelfde vlucht en dezelfde soort stoel een duurdere prijs.
Het kan zijn dat WTC alle stoelen in dit goedkope tarief heeft opgekocht zodat deze alleen via hen verkrijgbaar zijn.
Ook gebeurt het regelmatig dat andere maatschappijen momenteel alleen stoelen in de verkoop hebben tot aan het einde van het zomerseizoen (eindigt geloof ik eind oktober). De tickets van het winterseizoen zijn in hun boekingssysteem nog niet vrij gegeven voor verkoop en daarop ook nog niet te zien. Misschien kan jouw reisburo deze daarom nog niet vinden.

Hopelijk heb je er wat aan.

Hgr, Jeanine

bedankt, ik heb ze nog even gebeld over verheldering van het goedkope ticket. ik heb zojuist geboekt. 509 euro, komt wel heel veel bij, uiteindelijk 16oo voor 2 enkeltjes, maar dat kan veel duurder.

[quote author=marymary link=topic=4663.msg59352#msg59352 date=1147526857]
bedankt, ik heb ze nog even gebeld over verheldering van het goedkope ticket. ik heb zojuist geboekt. 509 euro, komt wel heel veel bij, uiteindelijk 16oo voor 2 enkeltjes, maar dat kan veel duurder.
[/quote]

Waarom heb je geen retourtickets gekocht, ben je over het algemeen goedkoper uit dan alleen voor een enkeltje. Wij hebben retourtjes gekocht terwijl we alleen maar heen gaan.

@ Mary: Tja, sinds 9/11 en de torenhoge olieprijzen zijn de toeslagen op de tickets die ze uiteraard niet in hun aanbiedingsprijs hebben verwerkt inderdaad absurd  :lol:. Zonder die toeslagen lijken de prijzen echt aanbiedingen, maar met valt het zeker wel tegen :-o!

@ groentje: ook ik heb geen retourtarief kunnen vinden dat lager was dan de enkele reis van Thai of Malaysia. Met wie vliegen jullie dan  :dunno:?

Ben ook de hele tijd aan het shoppen en er zijn geen retourtjes op dit moment die goedkoper zijn.

Thai en Malaysian lijken op dit moment de enkele reis toppers............... Alleen leek Thai telkens bij aanklikken vol te zitten en  versprong dan naar een duurder (maar nog steeds goedkoop) tarief.

Ik denk dat je een prima ticket hebt gekocht hoor. Met alles erbij kom je met het malaysian ticket ook op ongeveer 770 euro uit (enkele reis).

Lekker vooruitzicht!!!!!

Henriette

ik denk ook dat ik het goed heb gedaan. Een retour goedkoper dan 509 euro bestaat volgens mij niet.
bedankt voor alle reacties.

groeten Mary

hoi,

Volgens mij heb je ook wel een mooie deal.
Was zelf ook aan het checken voor me zelf
Kwam het volgende tegen : ENKELE reis € 740.19 bij DReizen.
Let wel op is vertrek oktober, weet niet of dit actie prijs is.

Vertrek vanaf:  Amsterdam (AMS) Nederland
Gewenste bestemming:  Sydney (SYD) Australië
Klasse:  Economy
Luchtvaartmaatschappij:  geen voorkeur 
Rechtstreekse vlucht:  nee 
Aantal personen:  1
Enkele reis:  ja 

Indien dit symbool  in het overzicht van de vlucht staat heeft u een keuze uit meerdere vertrektijden voor dezelfde prijscategorie. U kunt de tijden aanpassen door op het symbool en de gewenste tijd te klikken.

Wij hebben onderstaande vluchten voor u gevonden. Deze voldoen volledig aan uw zoekopdracht.
Specificatie reissom: TicketPrijs Belasting 
Volwassenen: 595.-  145.19 p.p. 
Totale reissom voor alle deelnemers: 740.19

Totale reisduur heen:
23:05 uur

25 okt 2006 Amsterdam (AMS) Nederland 
Vertrek  11:50 uur  Singapore (SIN) Singapore 
Aankomst  06:30 uur (+1)  Singapore Airlines
323   
26 okt 2006 Singapore (SIN) Singapore 
Vertrek  09:30 uur  Sydney (SYD) Australië 
Aankomst  18:55 uur  Singapore Airlines
219

Volgens mij gaan per 31 oktober de winterdienstregelingen van de luchtvaartmaatschappijen en ik dacht dat dan ook tegelijk het hoogseizoen in gaan. Tarieven vanaf half november zijn in ieder geval een stuk duurder dan van voor die tijd!

Hgr, Jeanine

Hai Teuni,

ff een vraagj die in deze topic misschien niet ter zake doet, maar ik toch wel benieuwd naar ben.

Jij wilt in Oktober naar Australie maar als ik het goed begrepen heb heb jij ook nog niet je visum etc op zak. Wat kan ik mij daarbij voorstellen? Ga je gewoon op goed geluk?

Wij willen ook oktober/ november vertrekken, maar wij zijn met z,n vijven en wil toch het liefst een beetje op safe en niet op de bonnefooi (maar je, als het niet anders kan)
stukken liggen nog bij TRA en moeten nog met visumaanvraag en STNI beginnen.

Groetjes, Mariette

ik heb een australisch paspoort en mijn vriend gaat mee op een whv. Ik zou niet weten waarom hij die niet zou krijgen. In Australie vragen we een spouse visum aan. We willen het whv in juli aanvragen, gezien dan een nieuwe regeling van start gaat om langer bij 1 werkgever te mogen werken. Ik heb ingeschat dat we wil konden boeken, hoe langer je wacht hoe duurder het wordt.

@Kalli
Heb sinds november 2005 een Working Holiday visum op zak waarmee ik in ieder geval voor 1 jaar toegang heb tot Australie.

en het scheelt ik ben maar alleen dus hoef ik geen rekening te houden met wederhelft en kinderen, maakt het wel wat makkelijk.

groetjes Teuni

Ben vandaag ff langs D-reizen geweest
Zegt een laagste prijs garantie te hebben.
via Backpackers..nl een ticket (retour) van € 895 + 270 belstingen gevonden. is jaaticket vertrek eind oktober 2005.

D-reizen gaat nu checken wat ze mij kunnen aanbieden. ben benieuwd!!

Kent iemand Tuna Fish ?? via hun site ook tarief op gevraagd.

groetjes Teuni

hoi teunie

ik heb er nog nooit van gehoort. Als ik jou was zou ik even goed op internet neusen.

groeten mary

[quote author=Teuni link=topic=4663.msg59716#msg59716 date=1147871277]

Kent iemand Tuna Fish ?? via hun site ook tarief op gevraagd.

groetjes Teuni
[/quote]

Ja ik heb wel van Tuna Fish gehoord, heb 1 1/2 jaar geleden veel reisgidsen en informatie opgevraagd, ook van hun maar heb het overschot weggedaan, kan niet te veel in een container stoppen, he?
www.australie.pagina.nl zul je vast wel meer over hun vinden of www.australie.nl heb je aan de rechterkant een blok met verschillende reis en ticketaanbiedingen, je kunt je abonneren op de nieuwsbrief.

Groetjes en succes met zoeken,

Mariette

Back