[quote author=Gwen link=topic=10439.msg147207#msg147207 date=1253800437]
De vragen staan hier onder.. Als je een antwoord op een van de vragen (of meer) weet, dan hoor ik het graag
1. Wat zijn de namen van de politieke partijen en hun politieke leiders en wat zijn de belangrijkste opvattingen van deze partijen en hun leiders?
2. Wat zijn de belangrijkste religieuze of spirituele bewegingen en hun opvattingen.
3. Wat zijn de belangrijkste actuele gespreksonderwerpen (verkiezingen, schandalen, sport, etc.).
4. Welke recente conflicten heeft het land gekend en wat was de rol van Nederland / de westerse landen in dit conflict?
5. Hoe werkt de overheid in dit land?
6. Sinds wanneer is het een onafhankelijk land en onder welke omstandigheden is het land onafhankelijk geworden?
7. Hoe is het gesteld met de welvaart in het land: beschrijf de nationale (eventueel regionale) economie en wat is de actuele stand van zaken van de economie? Met andere
woorden: waarmee verdient de bevolking haar inkomen en lukt dat ook?
8. Hoe is de etnisch-culturele samenstelling van de bevolking?
9. Beschrijf de actuele rol van Nederland en / of de westerse landen in de huidige lokale politiek, economie, cultuur, etc.
tot en met 9 is gewoon huiswerk dame hahaha
10. Groeten en aankomst: hoe groeten mensen elkaar (een handdruk, buiging, alleen met woorden?) / zijn er kledingvoorschriften, moet je je schoenen uit doen als je een huis binnengaat? Moet je precies op tijd aankomen, iets vroeger of later?
Ik had al gehoord dat er nog steeds een idee heerst dat mannen niet zomaar de hand schudden v iemands vrouw, dat zou een insult zijn en de man zou kunnen denken dat ie de vrouw versiert.
nou valt het me op dat ze je ook geen hand geven totdat ik het zelf doe.
Ook heb ik gemerkt dat bij informatieve dingen het woord gericht word tot de man,
vragen als wat doet u voor werk worden aan mij niet gesteld
overdag bellen instanties en vragen naar mijn man, als ikzeg kan ik de boodschap doorgeven , bellen ze terug als mijn man er is!!!!!!!
echt!!!!
kledingvoorschriften mbt tot?????
mensen gaan hier naar werk heel correct gekleed wordt ook zo verwacht, prive boeit het ze voor geen meter en niemand kijkt je erop aan.
op tijd komen ?
haha, ja, maar gebeurt niet
11. Giften / cadeaus: wordt er een gift verwacht en zo ja wat voor een soort gift? Zo kan het zijn dat je op iemands verjaardag per ongeluk bloemen geeft die geassocieerd worden met de dood (in Frankrijk staan er altijd Chrysanten op iemands graf dus die kan je dan bij een feestje maar beter achterwege laten).
Dus wat is de juiste manier om iemand bij een bepaalde gelegenheid te bedanken? Wat is een correcte gift? Moet je een gift inpakken? Zijn er specifieke betekenissen voor bepaalde giften?
Ik was vd week op een verjaardag en iemand voreg toen een gift voor charity, wordt heel veel aan gedaan hier.
12.
Voedsel en maaltijden: hoe laat wordt er ontbeten, geluncht en gedineerd? Als je uitgenodigd wordt moet je dan iets meebrengen?
alleen als er wordt gezegd" bring a plate
Word er van je verwacht dat je helpt de maaltijd voor te bereiden? Ga je uit jezelf zitten of moet je wachten? Moet je jezelf bedienen of word je bediend? Moet je alles opeten of moet je juist iets over laten? Zijn er kamers waar je niet mag eten of drinken? Hoe lang duurt een maaltijd en hoe lang moet je blijven na een maaltijd? Wat wordt er in het land gegeten en is het een probleem als je vegetariër bent? Als je zelf gaat koken waar kan je dan terecht en waar moet je op letten?
Vegetarier in Aus, is best een ding om rekening mee te houden voor jezelf, de cultuur is natuurlijk BBQ, vlees.
verder eetmomenten zijn niet veel anders denk ik.
13. Toilet, bad en douche: wat is de beste tijd om een bad of een douche te nemen? Hoe lang mag je douchen? Hoe werkt de douche? Is baden iets individueels of niet (vb: delen van badwater).
de beste tijd is zo kort mogelijk
14. Algemene etiketten: hoe laat moet je thuis zijn, wordt er van je verwacht dat je altijd mee eet? Wat moet je doen als je een keer niet mee eet? Kan je een gast meenemen? Waar moet je toestemming voor vragen (telefoon, televisie, etc.), zijn er ook kledingvoorschriften voor bepaalde situaties, welke specifieke huisregels zijn er nog meer?
Haha je lacht je rot he met deze vragen :grin: Hoe lang mag je douchen :lol:.. Zoals ik al zei, dat is echt belangrijk om te weten in een derde wereld land, maar in Australie volgens mij niet..
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
[/quote]