Onmogelijke vragen over australie

[quote author=Sacha link=topic=10439.msg147999#msg147999 date=1254993779]
Typisch een reactie die je verder maar gewoon moet negeren. Vond het zelf allemaal leuke vragen en kan mij heel goed voorstellen dat je dit niet even bij elkaar googled, terwijl er hier op het forum juist heel veel mensen zitten die vanuit hun eigen ervaring(en) kunnen spreken en jou daar goed mee op weg kunnen helpen voor je stage.
[/quote]

Jij snapt het Sacha!  :up:
 
[quote author=Gwen link=topic=10439.msg147207#msg147207 date=1253800437]
Hoi Iedereen!
Omdat ik voor stage naar het buitenland ga, ben ik verplicht een extra vak te volgen over de buitenland stage. Nu moet ik daar ook een portfolio over maken. Opzich allemaal niet zo erg, maar nu staat er een opdracht waar de meest onmogelijke vragen in staan.. Vragen die je echt niet zo even snel op internet kan vinden ofzo. Daarnaast vind ik de meeste vragen vrij onzinnig omdat Australie ook gewoon een westers land is, en geen ontwikkelingsland waar je echt goed op de hoogte moet zijn van de verschillen. Maar goed, ik moet de vragen beantwoord hebben, en hoop dat jullie mij kunnen helpen  :lol:.
     
Ik begrijp je wel, maar het hebben van antwoorden op deze vragen voordat je hierheen komt helpt je ook tegen het slaan van allerlei blunders...doe er je voordeel mee :)
 
De vragen staan hier onder.. Als je een antwoord op een van de vragen (of meer) weet, dan hoor ik het graag  :cool:

2. Wat zijn de belangrijkste religieuze of spirituele bewegingen en hun opvattingen.
            Kleine aanvulling op wat eerder al gezegd is: hier in SA wemelt het bovendien van de Lutherse
            kerken - binnen die richting zijn er bovendien nog weer allerlei verschillende smaken te onderscheiden
            waar ik als niet-Lutheran maar weinig van begrijp (maar, eerlijk gezegd, dat probleem had ik Nederland
            ook al met al de verschillende Protestantse geloven)

3. Wat zijn de belangrijkste actuele gespreksonderwerpen (verkiezingen, schandalen, sport, etc.).
            Sport, sport, sport en sport. Tijdens je periode hier is het Cricket, Footy, mogelijk Tennis en Tour
            Down Under. Geen schaatsen. Footy kan altijd, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt.

4. Welke recente conflicten heeft het land gekend en wat was de rol van Nederland / de westerse landen
            in dit conflict?
            In aanvulling op eerdere bijdragen: net als NL is Aus ook aanwezig in Afghanistan.
5. Hoe werkt de overheid in dit land?
            3 overheidslagen: Federal, State en Local Government. Met name State en Federal slagen erin om
            allerlei wet- en regelgeving om te gooien wanneer het hen uitkomt (ongeacht de politieke kleur van het
            betreffende kabinet). Local Government durft dat niet omdat ze het dichtst bij de kiezer staan en het
            onherroepelijk op hun brood krijgen. Nagenoeg alle overheidsinstanties zijn er als de dood voor om als
            niet-politiek correct gezien te worden en dekken zich onder het mom van 'transparantie'
            en 'accountability' bij voorkeur voor van alles in, om maar niet aangeklaagd te worden. Maar politici
            daarentegen - een ander verhaal. Debatten gaan zelden over 'de inhoud', maar er wordt vooral over en
            weer met modder gegooid tussen coalitie en oppositie.


(...)
10.        Groeten en aankomst: hoe groeten mensen elkaar (een handdruk, buiging, alleen met woorden?) / zijn er kledingvoorschriften, (...)
            Hangt ervan af: als je elkaar persoonlijk kent: een hug. Als je elkaar niet kent volstaat een
            gemompeld "G'day, ayyegaarn" (goodday, how are you going). Altijd antwoorden en hetzelfde
            terugvragen ("pretty good, y'self?"


(...)
[/quote]

Tot zover voor nu!
 
Gwen, wij hebben dus wel voor de kids een waterdichte wekker in de douche cabine, want een half uur douchen is not done!!!!

Er zijn restricties voor sproeien vd tuin en je auto wassen,
dat is bij ieder gebied weer anders.
je moet als resident goed op de hoogte zijn van de regels van de councel in deze.
 
[quote author=Gwen link=topic=10439.msg147207#msg147207 date=1253800437]


De vragen staan hier onder.. Als je een antwoord op een van de vragen (of meer) weet, dan hoor ik het graag  :cool:

1. Wat zijn de namen van de politieke partijen en hun politieke leiders en wat zijn de belangrijkste opvattingen van deze partijen en hun leiders?
2. Wat zijn de belangrijkste religieuze of spirituele bewegingen en hun opvattingen.
3. Wat zijn de belangrijkste actuele gespreksonderwerpen (verkiezingen, schandalen, sport, etc.).
4. Welke recente conflicten heeft het land gekend en wat was de rol van Nederland / de westerse landen in dit conflict?
5. Hoe werkt de overheid in dit land?
6. Sinds wanneer is het een onafhankelijk land en onder welke omstandigheden is het land onafhankelijk geworden?
7. Hoe is het gesteld met de welvaart in het land: beschrijf de nationale (eventueel regionale) economie en wat is de actuele stand van zaken van de economie? Met andere
             woorden: waarmee verdient de bevolking haar inkomen en lukt dat ook?
8. Hoe is de etnisch-culturele samenstelling van de bevolking?
9. Beschrijf de actuele rol van Nederland en / of de westerse landen in de huidige lokale politiek, economie, cultuur, etc.
tot en met 9 is gewoon huiswerk dame hahaha
10. Groeten en aankomst: hoe groeten mensen elkaar (een handdruk, buiging, alleen met woorden?) / zijn er kledingvoorschriften, moet je je schoenen uit doen als je een huis binnengaat? Moet je precies op tijd aankomen, iets vroeger of later?
Ik had al gehoord dat er nog steeds een idee heerst dat mannen niet zomaar de hand schudden v iemands vrouw, dat zou een insult zijn en de man zou kunnen denken dat ie de vrouw versiert.
nou valt het me op dat ze je ook geen hand geven totdat ik het zelf doe.
Ook heb ik gemerkt dat bij informatieve dingen het woord gericht word tot de man,
vragen als wat doet u voor werk worden aan mij niet gesteld
overdag bellen instanties en vragen naar mijn man, als ikzeg kan ik de boodschap doorgeven , bellen ze terug als mijn man er is!!!!!!!

echt!!!!

kledingvoorschriften mbt tot?????

mensen gaan hier naar werk heel correct gekleed wordt ook zo verwacht, prive boeit het ze voor geen meter en niemand kijkt je erop aan.

op tijd komen ?
haha, ja, maar gebeurt niet





11. Giften / cadeaus: wordt er een gift verwacht en zo ja wat voor een soort gift? Zo kan het zijn dat je op iemands verjaardag per ongeluk bloemen geeft die geassocieerd worden met de dood (in Frankrijk staan er altijd Chrysanten op iemands graf dus die kan je dan bij een feestje maar beter achterwege laten).
Dus wat is de juiste manier om iemand bij een bepaalde gelegenheid te bedanken? Wat is een correcte gift? Moet je een gift inpakken? Zijn er specifieke betekenissen voor bepaalde giften?


Ik was vd week op een verjaardag en iemand voreg toen een gift voor charity, wordt heel veel aan gedaan hier.



12. Voedsel en maaltijden: hoe laat wordt er ontbeten, geluncht en gedineerd? Als je uitgenodigd wordt moet je dan iets meebrengen?

alleen als er wordt gezegd" bring a plate

Word er van je verwacht dat je helpt de maaltijd voor te bereiden? Ga je uit jezelf zitten of moet je wachten? Moet je jezelf bedienen of word je bediend? Moet je alles opeten of moet je juist iets over laten? Zijn er kamers waar je niet mag eten of drinken? Hoe lang duurt een maaltijd en hoe lang moet je blijven na een maaltijd? Wat wordt er in het land gegeten en is het een probleem als je vegetariër bent? Als je zelf gaat koken waar kan je dan terecht en waar moet je op letten?

Vegetarier in Aus, is best een ding om rekening mee te houden voor jezelf, de cultuur is natuurlijk BBQ, vlees.
verder eetmomenten zijn niet veel anders denk ik.



13. Toilet, bad en douche: wat is de beste tijd om een bad of een douche te nemen? Hoe lang mag je douchen? Hoe werkt de douche? Is baden iets individueels of niet (vb: delen van badwater).

de beste tijd is zo kort mogelijk


14. Algemene etiketten: hoe laat moet je thuis zijn, wordt er van je verwacht dat je altijd mee eet? Wat moet je doen als je een keer niet mee eet? Kan je een gast meenemen? Waar moet je toestemming voor vragen (telefoon, televisie, etc.), zijn er ook kledingvoorschriften voor bepaalde situaties, welke specifieke huisregels zijn er nog meer?


Haha je lacht je rot he met deze vragen  :grin: Hoe lang mag je douchen  :lol:.. Zoals ik al zei, dat is echt belangrijk om te weten in een derde wereld land, maar in Australie volgens mij niet..

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen  :up:

[/quote]
 
Thanks voor de antwoorden liz.
Mijn portfolio heb ik echter vorige week al in moeten leveren ;)

Ik weet nu inderdaad van het water. Maar toen ik die vraag voor het eerst las dacht ik haha dat heeft toch niks met Australie te maken. Zomaar vergeten about the droogtes.
Ik ga ook maar zon wekker kopen denk ik.. ik douche altijd zooo lang..
 
dus mijn middlename will be "mosterd"

nou lekker dan, maar lekker dat je het klaar hebt, daar gaat het om!!!

thnx voor het stemmen, lief!!!
 
Haha het was niet voor niets hoor! Vond je antwoorden zeer helpvol voor mezelf.

Geen dank voor het stemmen.. tenminste.. ik heb mezelf 'fan' gemaakt. heb ik dan gestemd? kon niet echt een stemknop ofzo vinden..
 
Back
Top