Ons enthusiasme over een Australische staat.

De mensen die ik gesproken heb, zeggen dat de meeste mensen niet naar Alice willen omdat ze denken dat er geen toekomst is! En dat terwijl er heel veel mogelijkheden zijn. De nadruk ligt op toerisme en er is daarin véél werk te vinden. Maar ook op andere vlakken is er veel te doen.
Daarom komen enkel mensen naar Alice die zeggen 'oke, dan gaan we voor enkele jaartjes, genieten van de outback en de hitte en nadien gaan we naar een stad/staat die iets minder heet is en (erg belangrijk) MINDER AFGELEGEN'.
Velen hebben een verkeerd beeld en gaan dus niet naar Alice. Dat terwijl de mensen die er wél naartoe gaan, zéér aangenaam verrast zijn.

Hey Katja, en als wij in Alice wonen, dan komen jij en Tom maar eens een tijdje logeren, dan kan ie het zelf eens meemaken!  :up:
Gaan we eens een belgisch biertje drinken!

Hoi Sara ,we hebben het er vandeweek nog over gehad . Wij kunnen ons nu nog maar alleen een beeld voorstellen uit de boekjes .Een kennis raadd ons aan om eerst een kijkje te gaan nemen en het land (op een korte periode van 6 maanden ) te doorkruisen .Allemaal goed en wel als je genoeg geld hebt en geen kinderen .Maar ik denk (heb dat gevoel erover ) dat den Tom zich gaat verschieten  :-o ,moesten we eens in Alice zijn .Sebiet krijg ik hem er niet meer weg  :-D
Groeten Kat

Het scheelt natuurlijk als je ene plaats eerst kan bezoeken, das waar. Maar inderdaad, geld groeit niet aan de bomen en je een tijd vrijmaken om te reizen is niet altijd eenvoudig!
Vanaf augustus hebben we een huisje in Alice en jullie zijn altijd welkom om eens langs te komen en het met jullie eigen ogen te zien.
In ieder geval zal ik dan regelmatig verslagjes schrijven op het forum hoor!

Oke ,deal .Hoop dat je tegen ruziemakende kinderen kan .Want die 2 van mij (de kleinste is nu nog 14 maand) die kunnen er wat van  :-D.Steken we kaas in onze oren (Hollandse wel hé)
Groeten ,Kat

Die laten we bezighouden door Marcel hé. Die hond heeft zo'n uitstraling en aantrekking voor kinderen, dat komt wel goed!  :up:
Een voorsmaakje:

DSCN4964Cellie2.jpg

Hey there,

Wij gaan half Oz door, we gaan eerst naar Melbourne (voelen we ons helemaal thuis in Vic) om bij Mams van Katrina de boel op poten te zetten en even wat geld proberen te scoren. :wink:
Dan na 2 maand gaan we naar Btisbane voor dat we in Airlie Beach gaan trouwen om dan verder te wonen en te werken in Brissie. :)

De reden dat we uiteindelijk voor Queensland hebben gekozen is omdat we eerst eens een poos bij de moeder van Kat weg willen zijn, we het weer erg aangenaam vinden, en er genoeg werk is te vinden voor Katrina. :up:

Het kan uiteindelijk toch nog voorkomen dat we naar Victoria terug gaan of zelfs naar WA, maar dat kan dus nog wel een paar jaartjes duren.

Zoals iedereen nemen we 1 stap te gelijk.... :-D

Gr.Koen

Trouwens Sara, leuke hond... is dit de genen met de fijne kl**tjes????? :evil:

[quote author=Koengaroo link=topic=3082.msg41218#msg41218 date=1135158236]
dat we in Airlie Beach gaan trouwen [/quote]

Dat is een leuke plaats! Alleen jammer dat er zò véél toeristen daar rond lopen. Mijn zus heeft er jaren gewoont, en ben daar ook op bezoek geweest. De omgeving (en tevens beginplaats voor excursies) is erg mooi.
Jullie hebben een mooie plaats uitgezocht om te trouwen!!

Rene

Ja he... dat kunnen wij...haha... ben er in 2002 geweest met mijn schoonmoeder... Katrina moest toen werken dus die is er nog nooit geweest. Dat is juist het mooie van Airlie, je kan overal naar toe, dus ideaal voor de bruiloft gasten uit Nederland die nog nooit in Oz geweest zijn, kunnen we ze gelijk met zoveel schoonheid overspoelen... dat ze zullen begrijpen waarom wij de stap gemaakt hebben naar Oz te emigreren. :up:

Greetz,
Koen

Brisbane: ten eerste voor het tropische klimaat, het is een leuke stad, genoeg werkgelegenheid, al was Syney stukken beter voor ons geweest, maar dat vinden we niet leuk. En Brisbane ligt dichtbij andere leuke plaatsen. En je kunt er ruim wonen (en dan bedoel ik heeeeeeeeeeeeeeel ruim). Oh ja er is veel bos in de buurt, wij houden van groen :)

Ik blijf het zeggen;

[size=14pt] :cheer: :cheer: :cheer: YEAH, GO, QLD! :cheer: :cheer: :cheer:[/size]

Rene

Hoi kleine notitie : het valt mij op dat het meer en deel van de Forum bezoekers toch wel naar  :cheer: :cheer: :cheer: [size=11pt]QLD [/size] :cheer: :cheer: :cheer: gaan, en dan met name naar Brisane....!

Kan iemand mij uitleggen wat nou de aantrekkings kracht van Brisbane is???

Don't get me wrong, wij gaan er heen om dat het de meest grote stad van QLD is, en dus mogelijkheden te over voor Katrina en mij zelf.

Koen

[quote author=Koengaroo link=topic=3082.msg41257#msg41257 date=1135166685]

Kan iemand mij uitleggen wat nou de aantrekkings kracht van Brisbane is???
[/quote]

Ik geloof dat ik dat net gezegd heb  :wink:. Trouwens er komen 1000 migranten per week naar Brisbane!
Brisbane als stad is erg leuk: niet zo eng groot als Sydney, maar ook niet bepaald klein. Brisbane heeft een beetje een dorps iets vind ik, mensen zijn hier heel aardig, zeggen je zomaar gedag ook al kennen ze je niet. Een beetje zolas je in Nederland dat in een dorp hebt.

Ik denk dat als je naar Australie wil en moet kiezen waar je wilt wonen je snel aan Queensland denkt: je gaat denk ik misschien minder snel in een plek wonen waar je weer het zelfde klimaat hebt als in nederland  :p

Wij willen ook naar Queensland toe als we gaan. Inderdaad omdat we een ander klimaat willen, maar nog wel willen kunnen genieten van de zee. Maar ook vooral de ruimte en het groen trekt ons aan. We zouden zo een SIR naar Victoria kunnen krijgen (had ik per ongeluk aangevraagd en werd goed gekeurd), maar dat trekt ons gewoon niet zo erg. En misschien ook omdat mijn vader ook in Queensland woont. Hij woont welliswaar in Townsville, maar dat ilijkt mij iets te warm.  :cool:

Om te beginnen gaan we wel naar Brisbane, maar meer om te wennen en werk te kunnen vinden. Uit eindelijk wil ik toch wel in een kleinere stad gaan wonen. Grote steden zijn eigenlijk niks voor mij.

Grtz Tanne

Cajendra & Amula, bedankt voor jullie reactie, zoals ik ook al heb geschreven is het voor ons ook een tijdelijk noodzakelijk kwaad.
We zullen zien hoelang we er blijven, dat is natuurlijk afhankelijk van een heleboel factoren..... maar.... dat neemt niet weg dat we er ontzettend naar uitkijken... :-D

Groeten,
Koen

Knuppel in het hoederhok... wij gaan als het even meezit naar Sydney. Grote stad, maar prettig gevoel. Wij houden allebei van de stad. Zijn vorig jaar nog in Sydney geweest en was weer kriebels in de buik. Helemaal goed. En wat zij "drukte" noemen valt in mijn optiek wel mee. Ik vind op zaterdag in Arnhem rondlopen nog VEEEEEl drukker. Maar okay, het is waarschijnlijk iets drukker en je hebt er minder ruimte. Bovendien is de ruimte die je hebt, kostbaar. Maar toch! Als je rondloopt op cocklebay warf, dan gaat daar toch wel een sfeertje vanuit. Heb ik trouwens ook wel een beetje geproefd in Brisbane. Melbourne, zelfde verhaal alleen ik hou echt van de heuvels en het water van de bay in Sydney. Vond het erg jammer dat Melbourne eigenlijk niet aan de zee ligt. Het is een soort binnenzee en dan nog zit je eigenlijk in een buitenwijk van Melbourne en niet in Melbourne zelf. Die ligt dan weer aan een rivier... minder. Omgeving was ik niet van onder de indruk, maar misschien hebben wij het verkeerde deel te pakken gehad. Aus is ook zooo groot. Valt genoeg te zien.
Mocht ons visum niet lukken en wij naar een designated Area moeten, dan willen we Adelaide proberen. Leuke verhalen over gehoord, ben er alleen nooit geweest. Klimaat schijnt lekker te zijn daar, beter als Sydney.

Back