Ons voorstellen

Hey wat leuk, nog een social worker voor wie NL te klein is :) Succes met alles doorlezen, er is een apart topic over de Social Work assessment. Mocht je vragen hebben, pm maar ff! Afg zomer mn assessment behaald, dus wrslk is alles nog wel actueel te noemen
Good luck!
 
En nogmaals hoi.
Ten eerste excuses dat ik dit draadje heb laten uitdoven zonder verder bericht.
De realiteit kwam er tussen; ontzettend druk met onze tweeling, wat gezondheidsproblemen met de jongste en vervolgens wat jaren van werk en gezinsleven.
Inmiddels zijn we 35 en 39, zijn de kinderen 10 en 7 en kunnen we weer een beetje nadenken.
Tijdens dat nadenken komen we tot de conclusie dat we niet aan Nederland gebonden zijn. We zijn hier vanaf het midden van het land naar het noorden verhuisd om meer ruimte te hebben. Het iets meer aan ruimte bevalt erg goed, maar smaakt naar meer. Als gezin staan we sterk en houden we enorm van de natuur. Australie heeft ons altijd getrokken, we zijn er inmiddels ook geweest. Dat is niet minder geworden de afgelopen tijd. Na hard nadenken hebben we besloten de sprong te wagen om te proberen een visum te krijgen. We gunnen onze kinderen meer ruimte, meer natuur en een wat rustigere mentaliteit in leefomgeving.
Visa4you heeft aangegeven dat er mogelijkheden zijn voor een 189 of 190. Komende dinsdag hebben we een vervolggesprek om een planning te maken. We willen Nieuw Zeeland ook niet uitsluiten, alles voor een visum haha:)

Dit forum is bijzonder. Toen we andere landen als immigratiemogelijkheid bekeken, ben ik nergens zo iets tegengekomen. Dank voor alle moeite die jullie hier in stoppen.
 
Heel veel succes met het visum traject! Spannende maar wel hele leuke tijd.

Nieuw Zeeland is ook echt heel mooi. Het Friesland van Australië ;) (ik mag dat zeggen als Fries met een Kiwi partner). Zeker voor kinderen is het denk ik een hele speciale plek om op te groeien.

Als je vragen hebt, let us know. Een paar mensen hier hebben hele gedetaileerde checklists etc. die hopelijk het hele verhaal wat makkelijker kunnen maken.

Anyways, waar in Australië zouden jullie heen willen als alles goed gaat?
 
Dank!
Wij wonen in de Kop van Overijssel, dat is ook bijna Friesland;)
Deze week de 'officiële' (lees; betaalde) verdere gesprekken met V4Y. We willen ons waarschijnlijk richten op TAS of SA, omdat daar de kans op een 190 redelijk is.
We hebben er veel zin in en gaan er alles voor doen, maar willen ook niet teveel zin krijgen als je snapt wat ik bedoel... in zo'n visumtraject ligt de teleurstelling redelijk dicht om de hoek:)
 
.
Inmiddels zijn we 35 en 39, zijn de kinderen 10 en 7 en kunnen we weer een beetje nadenken.
Wij (ondertussen 47. 48, 17 en 12) zijn 3 jaar geleden verhuisd. We zaten dus zo’n 7 jaar achter jullie planning. Net zoals je zegt: we gunnen onze kinderen meer ruimte. Dat verschil voel je elke dag! En onze kinderen willen niet meer terug (wij ook niet)
Succes!!
 
Wij (ondertussen 47. 48, 17 en 12) zijn 3 jaar geleden verhuisd. We zaten dus zo’n 7 jaar achter jullie planning. Net zoals je zegt: we gunnen onze kinderen meer ruimte. Dat verschil voel je elke dag! En onze kinderen willen niet meer terug (wij ook niet)
Succes!!
Wat goed dat jullie dat verschil merken, toch een grote reden waar je het voor doet. Dank voor de motivatie:)
 
Back
Top