Ontslagen, wie weet er een baan ?

Ingriddh

XPdite Sponsor
Hoi,

na een zeer rustig begin kreeg ik afgelopen donderdag de mededeling dat er geen projecten en dus geen geld meer is, samen met een andere collega kon ik na bijna 3 maanden dus vertrekken.

We zitten op dit moment dus goed te balen.

Als iemand nog een job weet in Network / Security / IPT dan hoor ik het graag.
Ook andere gebieden zijn een uitdaging dus kom maar op !!
Locatie maakt niet zoveel uit, voor een baan ben ik bereid te verhuizen.

Ik heb me al ingeschreven bij diverse recruiters, maargoed, hier gaat alles niet zo snel, ook een nieuwe baan waarschijnlijk niet, vandaar de vraag om hulp.

Alvast bedankt !
Johan

Mooi balen Johan!
Veel succes met zoeken, wij hebben nu na 3 maanden nog steeds niets gevonden.
Vooral George solliciteert heel erg vaak, elke dag weer gaan er mailtjes de deur uit, maar niets.....  :|

Ja ook hier gaat het lekker, maargoed, we houden de moed erin !
De aanhouder wint dus uiteindelijk komen we er wel.

Jullie dus ook succes !

Gr,
Johan

Wat voor visa hebben jullie ? Ik hoorde ergens dat je een permanente visa moet hebben ( 175 / 176 ) anders doen werkgevers moeilijk ( je ziet ook bijna onder elke advertentie staan : only permanent visa holders need apply ).
En welke regio zitten jullie ? Ik hoorde dat Sydney erg lijdt mede door de vele outsourcing...

kut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik heb wel een adres voor je van een headhunters bedrijf geloof ik in sydney, ik ga het even opzoeken.

is iemand op mijn hyves die in almere heeft gewoond, nederlandse mensen met zo een bedrijf daar, komt eraan.

Oei, oei, oei, wat een pech!
Eind vorig jaar hebben we hetzelfde meegemaakt, maar na 3 maanden (full time) solliciteren, had mijn man eindelijk bingo (en hij zit er nog, gelukkig!) In deze tijden houden we die baan maar met beide handen vast!
Heeel veel succes met solliciteren (EN nabellen!)

Groeten,
Mariska

[quote author=Scamp link=topic=9989.msg137562#msg137562 date=1240819646]
Wat voor visa hebben jullie ? Ik hoorde ergens dat je een permanente visa moet hebben ( 175 / 176 ) anders doen werkgevers moeilijk ( je ziet ook bijna onder elke advertentie staan : only permanent visa holders need apply ).
En welke regio zitten jullie ? Ik hoorde dat Sydney erg lijdt mede door de vele outsourcing...
[/quote] In ons geval is George australisch paspoorthouder en ik permanent resident. Baantjes genoeg op internet, we reageren dus ook, maar reactie is nul.

als het jullie niet uitmaakt waar je woont, in brisbane zijn heel veel banen volgens mijn man.
en brisbane is cool!  (eh lekker warm)

vind het zo rot voor jullie, your worst nightmare, maar het komt vast wel goed, er zijn nog genoeg IT banen, als ik wat hoor, lees , zie , dan trek ik weer aan jullie bel.

sterkte!!!!

au, da's pech!

Gelukkig heb je toch al een beetje Australische ervaring.

Volhouden maar en succes  :up:
Jerden

Ik heb mijn covering letter lichtelijk aangepast en vandaag weer tientallen sollicitaties de deur uit gedaan.
van zwemjuffrouw tot regio manager van een zorginstelling, ik blijf gewoon sturen hahaha
Dus johan, keep the spirit en keep applying! Er is echt nog werk genoeg.
Alleen is het moeilijk om niet te kieskeurig te zijn.
We gingen wel met het idee: kan mij het schelen wat ik ga doen! Als ik er maar ben!
Maar hier is het toch anders en zijn we wel kieskeurig en het valt gewoon niet mee omdat we al die kwalificaties en certificaten niet hebben die ze vragen. Jammer genoeg zijn wij niet academisch afgestudeerd  :p

Maar zoals ik al zei: keep positive! Visualiseer wat je wil zien en je zal het zien.  :up:

[quote author=George Franciska link=topic=9989.msg137703#msg137703 date=1241012831]

We gingen wel met het idee: kan mij het schelen wat ik ga doen! Als ik er maar ben!
Maar hier is het toch anders en zijn we wel kieskeurig

[/quote]

Dit had ik inderdaad ook... in NL zei ik dat ik met elke baan in het begin genoegen nam. Maar daar kwam ik snel op terug.

Eenmaal hier heb ik in de eerste 6 maanden, maar 5 sollicitatiebrieven verstuurd, vervolgens 2 keer op gesprek, en daaruit kwam mijn huidige baan. Ik solliciteerde alleen op banen die mij erg leuk leken, en waar ik ook de kwalificaties voor had. Je start onderin een organisatie, maar met wat inzet, kan je snel opklimmen.

Om niet "sollicitatie moe" te worden, zou ik wat kieskeuriger zijn. En heb je je brief/resumee al eens goed laten bekijken door een professional. Wij hebben hem laten zien aan een visumhouder-ondersteuning-agent (ben de Engelse naam vergeten) hier in de gemeente, en die  heeft ons ermee geholpen.

Cheers Alex

Hoezo is het anders?
Ik ga binnenkort ook naar Oz en wat mij betreft, ben ik bereid alles aan te pakken om aan de bak te gaan.
Om een half jaar thuis te blijven zitten, daar heb ik geen zin in, ik weet wel dat ik me vermaak, maar voor je sociale contacten.
Wat is de reden dat je toch "kieskeurig" ben?

groetjes  Johan

Hi Franciska

Als je inderdaad zwemjuf bent/wil worden is er zat werk.  Betaald niet al te veel maar is een begin nietwaar.

Sidonia

Tja, is alleen zo jammer dat ze op dit moment bij Centrelink in de rij staan voor een baan, dus baantjes zat is lichterlijk overdreven.

Ik ben ook bereid om alles aan te pakken, ben geen 9-5 mens, ben niet bang voor zware klussen of vieze handen, maar om nou te zeggen dat er werk zat is, dat is dus niet waar.

De werkeloosheid is verdubbeld ondertussen en men heeft het er over dat het naar de 15% kan gaan stijgen, dus al die mooie verhaaltjes zijn een beetje verleden tijd.

Maargoed, we blijven doorzoeken, heb ondertussen een gesprek gehad en krijg als het goed is een uitnodiging voor een tweede gesprek. Heb ondertussen wat contacten bij Government in Canberra maar daar heb je voor de meeste ICT banen een security clearance nodig, dus ook weinig mogelijkheden als je pas in AU bent.

De aanhouder wint en dat zijn we dus we gaan gewoon door.

Gr,
Johan

[quote author=sidonia link=topic=9989.msg137728#msg137728 date=1241048760]
Hi Franciska

Als je inderdaad zwemjuf bent/wil worden is er zat werk.  Betaald niet al te veel maar is een begin nietwaar.

Sidonia[/quote]

Hier in de NT vragen ze een zwemjuf.
Heb  je ervaring met lesgeven in de zee dan heb je onmiddelijk de baan.
De vorige juf is helaas gestopt. May she r.i.p.

www.jobnt.com.au

Cheers,

Jack :evil:

[quote author=Ingriddh link=topic=9989.msg137541#msg137541 date=1240790576]
Als iemand nog een job weet in Network / Security / IPT dan hoor ik het graag.
[/quote]

Ha Johan,

Als je enige security certificering hebt (CISSP / SSCP) kun je informeren bij bij local of state government, veel departments moeten een SIEM system hebben vanwege federal regels.
Bedrijven met het hoofdkantoor in de US moeten aan de Sarbanes-Oxley Security Compliance voldoen, die kunnen ook vaak security skills gebruiken.
Andere mogelijkheid is een zeer goed resume te maken en naar zoveel mogelijk mensen / bedrijven te sturen en jezelf als contractor te verhuren.

Succes.

In zee ben ik niet op mijn best helaas Jack!  :grin:
In het zwembad zal me beter afgaan.

Ik heb op serieuze banen gesolliciteerd met optie op training en dergelijke in de zorg.
Want wat we ook gedaan hebben in NL, we hebben die verrekte certificaten (nog) niet!
En zelf betalen of solliciteren dat ze betaald worden, dan maar het laatste. Ben tenslotte nederlander!

[quote author=Ingriddh link=topic=9989.msg137733#msg137733 date=1241067154]
Tja, is alleen zo jammer dat ze op dit moment bij Centrelink in de rij staan voor een baan, dus baantjes zat is lichterlijk overdreven.

[/quote]

Even goed lezen Johan, het gaat over een baantje als zwemjuf! en die zijn er zat, daar is een tekort in.

[quote author=sidonia link=topic=9989.msg137728#msg137728 date=1241048760]
Hi Franciska

Sidonia

[/quote]
Sidonia

Back