ontslagpapieren defensie

hallo.

ik,pieter ga mee op het visum van mijn vrouw (sylvia). 136 skilled independant.

Ik heb in het verleden in dienst gezeten. niet als als dienstplichtige maar als vrijwillig.
ik heb gezeten bij het korps mariniers en de koninklijke marechaussee.
ze hebben van diac gevraagd naar mijn ontslagpapieren. van de marechaussee heb ik ze nog,echter van de marine niet meer. nu heb ik het ministerie van defensie om een uitreksel gevraagd van mijn dienstverleden.
ik kreeg een statement in het engels met daarop al mijn functies en data van ontslag.
tevens ondertekend door het ministerie van defensie.

is dit voldoende of moet ook daadwerkelijk de ontslagpapieren laten vertalen en opsturen.
waarvan ik die van de marine niet meer kan overleggen??


ik hoop dat iemand mij kan helpen!

greetzz
:grin: :up:
 
Hoi!

Dit moet voldoende zijn. DIAC vraagt om een verklaring (in het engels) met daarop de vermelding van naam, geboortedatum, rang(en), periode van diensttijd + data en de datum dat je ontslagen bent van de militaire verplichtingen. Plus uiteraard stempel en handtekening.
Wij hebben dit meegestuurd en die enkele brief was accoord.

Succes!  :up:

Greetz
Aussiegirl
 
Hallo,

Ik ben ook bezig mij voor te bereiden op migratie en mijn broer, die mij gaat sponsoren, had het er over dat, naast de VOG van het gemeentehuis, ook een verklaring van Defensie nodig is....
Echter, ben ik geen beroeps geweest, maar slechts dienstplichtige.
Mijn vraag: geldt dit voor mij dan ook?

Weet iemand dat toevallig?

Cheers, Wim

[quote author=Aussiegirl link=topic=7626.msg99181#msg99181 date=1189625163]
Hoi!

Dit moet voldoende zijn. DIAC vraagt om een verklaring (in het engels) met daarop de vermelding van naam, geboortedatum, rang(en), periode van diensttijd + data en de datum dat je ontslagen bent van de militaire verplichtingen. Plus uiteraard stempel en handtekening.
Wij hebben dit meegestuurd en die enkele brief was accoord.

Succes!   :up:

Greetz
Aussiegirl
[/quote]
 
Wij hebben de "grootverlofpas" met daarop de data en rang laten certificeren en laten vertalen en zo bij de andere papieren naar het DIAC verstuurd. We hebben hem later nogmaals op moeten sturen omdat ze hem waren kwijtgeraakt!!!

Groetjes Markus en Jeannette
 
Van even geleden, maar dit heb ik toen gedaan
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2124.msg21165#msg21165
 
Dank.

Ik heb meteen met Defensie gebeld in Kerkrade en op hun advies even een aanvraag op de post gedaan met mijn gegevens. Volgens hen is het zo gepiept, temeer daar ik ook op hun advies in de brief vermeld heb dat het om een engelstalige verklaring gaat.

Da's alweer een stapje verder. Het uitreksel uit het geb.register is al binnen, dus dat is nr. 2.
Nu even wachten op bericht van M2A, Rob Breumelhof, die heeft belooft na 1 April even contact op te nemen.

Ben benieuwd wat ik nog meer kan voorwerken.
De healthtest en taaltest zijn beide, begreep ik, slechts een jaar geldig, dus daar wacht ik nog even mee

Ik ga eerst maar even verder met dit forum doorlezen.
Nogmaals dank voor de reacties allen.



[quote author=peetersfamily link=topic=7626.msg114671#msg114671 date=1206561376]
jawel dit geld ook voor jou, dienstplichtigen moeten ook een verklaring overleggen

de groeten,

Hein
[/quote]
 
:grin:  Soms...... heeeeeel soms, werken instanties vlekkeloos.......

Afgelopen vrijdag deed ik het verzoek naar defensie op de post.
Gisteren, Dinsdag 02 April, de verklaring in het Engels in 2-voud binnengekregen.  :up:

Zo snel had ik het niet verwacht.
Als alles zo vlot en probleemloos zou lopen, ben ik met 2 maanden weg.... :lol:
 
[quote author=wimbat link=topic=7626.msg115135#msg115135 date=1207124354]
:grin:  Soms...... heeeeeel soms, werken instanties vlekkeloos.......

Afgelopen vrijdag deed ik het verzoek naar defensie op de post.
Gisteren, Dinsdag 02 April, de verklaring in het Engels in 2-voud binnengekregen.   :up:

Zo snel had ik het niet verwacht.
Als alles zo vlot en probleemloos zou lopen, ben ik met 2 maanden weg.... :lol:

[/quote]

Ga maar vast pakken dan  :wink:
 
[quote author=peetersfamily link=topic=7626.msg115144#msg115144 date=1207129781]
ze moeten daar een heel rustige tijd hebben dan, of je brief moet heel goed zijn geweest.

de groeten,

Hein :up:
[/quote]

Laten we het maar op het eerste houden....  :grin:
 
Back
Top