Onvoorstelbaar hoe sneller is gegaan...

WIHAROJU

New Member
We hebben er een aantal maanden regelmatig van wakker gelegen sinds we in maart 2012 begonnen met Rob en Marijke van Move2 aan onze emigratiestap. Alles uiteindelijk ingediend voor 30 juni dit jaar. Al op 01 augustus kreeg ik een telefoontje van Rob dat onze Visa' s binnen zijn. Een kleine vijf maanden hebben we ervoor nodig gehad.Hoe? Door zeer gedetailleerd te werken, slim te plannen, bosjes bloemen als het nodig was en vooral veel doorzettingsvermogen. Met dank aan Rob en Marijke.

Weer een prachtige, uit het niets komende lofzang op Rob en Marijke.Maar wie ben jij nou? Want daar heb je niets over verteld. Wat wil je gaan doen wanneer je in Australie komt wonen, hoe kwam je tot de beslissing om een visum aan te vragen en welk soort visum? OP je foto zie ik dat je een partner en kinderen hebt, kun je daar ook wat meer over vertellen.Vind dit erg onpersoonlijk, maar dat is dan mijn persoonlijke mening...

Wat zullen we nou krijgen? Zijn er ineens voorwaarden verbonden aan wanneer en hoe je op een forum mag schrijven?

Er zijn denk ik best een hoop mensen die hier meelezen en niet zelf posten. Voor sommigen komt er een moment dat ze wel posten, bv als ze een vraag hebben waar ze niet uit komen, of gewoon omdat ze heel blij zijn dat ze een grant hebben en dat graag willen vertellen aan gelijkgestemden. Niet iedereen in je omgeving zal blij zijn als je je visum krijgt, en het is fijn om zoiets te kunnen delen.

Ik snap dat het raar over kan komen als er 'vreemde' mensen langskomen en alleen 1 lovende post neerzetten over een bureau. Het komt elders ook voor dat bedrijven zich op die manier proberen te profileren. Maar ik geloof niet dat Rob ze gevraagd heeft om hier te posten. Die reclame heeft hij helemaal niet nodig, want er staan al genoeg positieve dingen op het forum. Op het moment dat je een grant krijgt vind ik het niet raar dat ze positief zijn over hun migratiebureau. Wij waren zelf ook heel blij met Rob en Marijke en hebben bij onze grant ook dankjewel gepost in onze stvz.

kortom, het enige wat hier ontbreekt is een voorstelberichtje. Als ik van het positieve uitga, dan denk ik dat dat er even tussendoor is geschoten. We kunnen natuurlijk ook gewoon vriendelijk vragen of ze zich misschien wat uitgebreider voor willen stellen? Als de roes van de champagne weer gezakt is?

We hebben er een aantal maanden regelmatig van wakker gelegen sinds we in maart 2012 begonnen met Rob en Marijke van Move2 aan onze emigratiestap. Alles uiteindelijk ingediend voor 30 juni dit jaar. Al op 01 augustus kreeg ik een telefoontje van Rob dat onze Visa' s binnen zijn. Een kleine vijf maanden hebben we ervoor nodig gehad.Hoe? Door zeer gedetailleerd te werken, slim te plannen, bosjes bloemen als het nodig was en vooral veel doorzettingsvermogen. Met dank aan Rob en Marijke.

Bij de "Hoe" vraag vergeet je 'mazzel' als antwoord. Het moet ook maar net lopen voor jouw beroep voor de op dat moment geldende regels (en eventueel voor de jouw geldende staat). Sommigen zijn al jaren bezig, maar hebben (steeds) pech.

Anyway, dat mag voor jullie de pret niet drukken! Van harte gefeliciteerd en veel plezier met de volgende stap van de emigratie.

Gefeliciteerd, ben wel benieuwd wie jullie zijn ... oud stadgenoten en nu ook binnenkort Perth genoten:up:
tis hier prima wonen en het stadcentrum doet me soms zelfs denken aan de binnenstad van Eindhoven.
Op wat voor visum komen jullie en welk beroep(en) willen jullie gaan uitoefenen?

Bij de "Hoe" vraag vergeet je 'mazzel' als antwoord. Het moet ook maar net lopen voor jouw beroep voor de op dat moment geldende regels (en eventueel voor de jouw geldende staat). Sommigen zijn al jaren bezig, maar hebben (steeds) pech.
Idd, het kan soms erg hard aankomen. Mensen die even neerpennen dat ze op 2 maanden hun hele visumprocedure hebben doorlopen. Alle geluk voor hen natuurlijk en zeker niet ongewenst. Maar er zijn ook mensen die er heel erg lang over doen, waar het misgaat, die toch blijven doorzetten, enzovoorts. Soms geven dit soort snelle berichtjes dan een domper op hun emigratie-planning... Niet iedereen heeft nu eenmaal dezelfde middelen of manieren om in Australië te komen en ik denk dat dat vaak over het hoofd wordt gezien.

Maar natuurlijk voor jullie: Super! en good luck Down Under!

Ok uit Eindhovuh kei vet man :), kom uit Woensel en nu in Townsville. Waar gaat jullie settelen?

Is gullie visa een permanente?

Ok uit Eindhovuh kei vet man :), kom uit Woensel en nu in Townsville. Waar gaat jullie settelen?

Is gullie visa een permanente?
Ja het wordt permanent zodra we voldoen aan de regel om twee jaar in WA te wonen en te werken.we gaan settelen aan de andere kant in Perth. Townville is ook leuk, we zijn op onze reis in 2009 regelmatig bij THE Strand wezen spelen met onze kinderen. Zeker die grote emmer was erg vet. Wat doe je in Townsville, ben jij er ook permanent? Wij overigens uit Stratum, Tuindorp.

Anyway, dat mag voor jullie de pret niet drukken! Van harte gefeliciteerd en veel plezier met de volgende stap van de emigratie.
Je hebt helemaal gelijk, het lijkt soms ook een kwestie van geluk. Ik zie dat je ook bij de Belgische dokter bent geweest. Ook hij heeft ons geweldig geholpen door de testen al af te nemen zonder dat wensen Diac nummer hadden... Soms moet je geluk hebben in het leven. SUCCES!

Gefeliciteerd, ben wel benieuwd wie jullie zijn ... oud stadgenoten en nu ook binnenkort Perth genoten:up:
tis hier prima wonen en het stadcentrum doet me soms zelfs denken aan de binnenstad van Eindhoven.
Op wat voor visum komen jullie en welk beroep(en) willen jullie gaan uitoefenen?

Waar we exact gaan wonen in Perth weten we nog niet, zijn nu op zoek naar suggesties voor redelijke wijken. We zijn binnengekomen op en Skiled Regional Sponsored Visum en mogen nadat we minimaal twee jaar gewerkt hebben in WA permanent blijven. Grappig dat het centrum lijkt op dat van Eindhoven. Wat we gaan doen in Perth hebben we nog niet besloten, wellicht mijn huidige beroep uitoefenen, wellicht iets geheel anders. Waar wonen jullie?

Ik ben geen visum deskundige... Maar 'skilled regional' en 'Perth' in één zin. Mis ik iets? Is Perth ook regional?

Back