Onvoorstelbaar hoe sneller is gegaan...

Maareh FOL zat toch te rommelen met zijn regional visum en woon/werk locatie? Ben het een beetje aan het kwijt raken ;)

Dat is alleen voor family regional sponsored of employer regional sponsored (RSMS). Dan is perth ook regionaal. Voor de state sponsored regional migration heb je nog wel wijken die uitgesloten zijn... Helaa ;(

Klopt als een bus, het is de RSMS waarvoor ik ga bijvoorbeeld.

Qua wijken om in te wonen rondom Perth, lijkt zuidwaarts van de rivier het meest aangename (ik ben niet aan het mouwvegen Tekkel e.a. ;-) ) Het is er net ietsje minder dichtbebouwd en mooi relax...

Waar we exact gaan wonen in Perth weten we nog niet, zijn nu op zoek naar suggesties voor redelijke wijken. We zijn binnengekomen op en Skiled Regional Sponsored Visum en mogen nadat we minimaal twee jaar gewerkt hebben in WA permanent blijven. Grappig dat het centrum lijkt op dat van Eindhoven. Wat we gaan doen in Perth hebben we nog niet besloten, wellicht mijn huidige beroep uitoefenen, wellicht iets geheel anders. Waar wonen jullie?

die 2 jaar vliegen vast om! ondertussen mooi de tijd om eens goed rond te kijken waar jullie willen settlen. Wij hebben de eerste 2,5 jaar in Carlisle ( 3min vanaf het CBD ) in een unit met 3 slaapkamers gewoond en sinds april 2011 wonen we in het huis dat we hebben laten bouwen. Ons trok SOR meer aan maar smaken verschillen en de een voelt zich prettig SOR en de ander NOR. Qua werk is het handig om niet te ver uit het CBD te wonen ivm reistijd maar ook dit is weer heel betrekkelijk en ligt er maar net aan waar je werk zich bevindt. Arno's werk is het meeste in de stad en dus is hij wel veel tijd kwijt aan reizen, ik heb een baan in de buurt gevonden (25km enkel). Ook ligt het er aan wat voor werktijden je hebt.

Jullie zijn welkom om langs te komen voor een bakkie, wanneer vliegen jullie???

En laat je niks wijsmaken, Nederlanders wonen overal, maar de meeste in Armadale (is een soort van Helmond).

[quote="..., maar de meeste in Armadale (is een soort van Helmond).[/quote]

Echt waar? Zitten er zoveel Nederlanders in Armadale??

Misschien moeten we het allemaal wat gaan nuanceren.. De meeste Xpiditers wonen in Baldivis, de meeste andere Nederlanders in Armadale (waarschijnlijk vanwege de kroketten winkel...)

We hebben er een aantal maanden regelmatig van wakker gelegen sinds we in maart 2012 begonnen met Rob en Marijke van Move2 aan onze emigratiestap. Alles uiteindelijk ingediend voor 30 juni dit jaar. Al op 01 augustus kreeg ik een telefoontje van Rob dat onze Visa' s binnen zijn. Een kleine vijf maanden hebben we ervoor nodig gehad.Hoe? Door zeer gedetailleerd te werken, slim te plannen, bosjes bloemen als het nodig was en vooral veel doorzettingsvermogen. Met dank aan Rob en Marijke.

Wow dat gaat even lekker snel voor jullie, maar zoals eerder gezegd door anderen hier ben je zelf van zoveel andere diensten en instanties afhankelijk en als zij hun werk niet naar behoren uitvoeren dan kan er soms veel tijd verloren gaan.

Wij hebben voor mij persoonlijk al 2x een geboorteakte aangevraag en aangekregen die niet door een Schepen of burgemeester ondertekend was en in ons geval dus waardeloos was.
Ondank telefonisch uitgelegd te hebben wat we juist nodig hebben en de pap in de mond te geven... "Jaja meneer, dat komt in orde...."
Als die papieren dan aankomen en niet in orde zijn dan ben je niet echt vrolijk....
En als de akte de 2de keer opnieuw verkeerd opgesteld is dan ben je nog minder vrolijk...
Die mensen van de burgerlijke stand komen natuurlijk niet elke dag zo een dossier tegen, mar als ze niet doen wat ze beloven.... Tja, dan wordt alles wat later ondanks jezelf...

Alleszins, nog heel veel succes!!

Ja het wordt permanent zodra we voldoen aan de regel om twee jaar in WA te wonen en te werken.we gaan settelen aan de andere kant in Perth. Townville is ook leuk, we zijn op onze reis in 2009 regelmatig bij THE Strand wezen spelen met onze kinderen. Zeker die grote emmer was erg vet. Wat doe je in Townsville, ben jij er ook permanent? Wij overigens uit Stratum, Tuindorp.

Zoals je in mijn signature kan zien ben ik permanent resident geworden in zeer korte tijd. Ik vervul de functie als Project Manager in Engineering hier in Townsville. Het project waarmee ik bezig ben sins ik in OZ ben is de bouw van een Silica mijn in Cape Flattery.

Waarom kies je voor WA?

Back