Onze hond wil ook mee....

Familie S

XPdite Sponsor
Even een vraagje:
Onze jonge hond (bijna 2 jaar) en kat (13 jaar) willen ook graag mee naar SA.
Hoe hebben jullie dat geregeld?
Welk bureau kunnen jullie adviseren?

Hallo familie S, dit is zelf te organiseren. Er zijn diverse draadjes over die genoeg informatie en de belangrijkste links geven. Onder de portal van Xpdite is er ook informatie te vinden. Ik neem mijn hond ook mee vandaar ;)

Hoi
wij wilden ook onze kat meenemen en hadden alles al geregeld via de dierenarts, bloedcontrole voor Rabies is het belangrijkste en houd rekening met een periode van 120 of 180 dagen daarna dat de werking van de shots ingaat.
De meeste dierenartsen weten deze info en er zit best wel een prijskaartje aan, inclusief nieuw paspoort waren wij voor onze kat een kleine €500. kwijt en dat was nog niet meegeteld de kosten voor vervoer en de quarantaine die je hier nog krijgt.
Achteraf hebben wij van de hele procedure afgezien omdat het voor haar gezondheid niet bevoordelijk was om zolang in een vliegtuig te zitten :cry: :cry: .
Hopelijk heb je er wat aan, aan deze info en suc6. :up:

Audrey

Het liefste wil ik wel onderzoeken welke bureaus er zijn en wat ze kosten.
We willen de beestjes zo kort mogelijk in quarantaine hebben.
En niet per ongeluk een vraag verkeerd beantwoorden, waardoor ze daar nog langer zijn....
Onze kat is inmiddels al 13, geen idee of hij er dan nog is en nog gezond is.
Maar als het kan, gaan ze wel mee.:wink:
Natuurlijk onderzoeken we ook of we het zelf kunnen doen en wat dat kost. :up:
Bedankt voor de info tot nu toe!

Wij hebben daar ook mee gesproken op de emigratiebeurs en een offerte gevraagd, ze klinken erg goed en professioneel. Voor onze 2 katten kost het exclusief quarantaine en alle inentingen en bloedonderzoeken zo'n EUR 1.200. Maar ook wij zullen ze, als ze gewoon gezond zijn, gewoon meenemen (2 katten). Je moet inderdaad wel 180 dagen vantevoren beginnen om bij het minimum van 30 dagen quarantaine te blijven. Ze vliegen meestal met Malaysia Airlines omdat zij goed zijn, veel ervaring en mooie overstapmogelijkheid in Kuala Lumpur.

Overigens een tip van iemand anders: de katten/hond een paar dagen vooruit sturen. Allereerst maak je je onderweg dan minder zorgen als er bijvoorbeeld turbulentie is en je weet dat je dieren in het ruim zitten. Daarnaast is een huis leeghalen ook stressvol voor dieren. Als je ze een paar dagen voordien stuurt, hoeven ze dat ook niet mee te maken.

In Australië, in de quarantaine stations, mag je ze een paar keer per week een uurtje opzoeken. Maar het quarantaine station haalt ze zelf van het vliegveld, daar mag je toch niets mee doen dan.

Veel succes, jullie moeten waarschijnlijk naar het quarantaine station in Melbourne?

Groet,
Annemarie

Ook wij nemen onze 2 Siameesjes mee...heb laatst een hele uitgebreide uitleg van een forumlid gekregen...heeft ook VCK als bueau gebruikt..

Als eerste adviseer ik je dit document van binnen en buiten te bestuderen: http://www.daff.gov....ame=Netherlands

Hier staat eigenlijk het hele verhaal in.

In het kort hebben wij het volgende gedaan:

1. op 21 augustus hebben wij ze (2 heren katten) laten enten voor Rabies.
2. op 15 september hebben heeft de dierenarts bloed afgenomen en dit naar het laboratorium gestuurd voor de titertest. Hiermee testen ze of ze genoeg antistoffen in hun bloed hebben.
3. Met de uitslagen ga je naar Voedsel en Waren Autoriteit (en een formulier dat je ook op bovenstaande site vindt) en laat je de uitslagen legaliseren. Dit zijn diverse stempels onder andere in het paspoort van de katten.
4. natuurlijk keurig de jaarlijkse entingen bijhouden.
5. Ondertussen hebben wij een import vergunning aangevraagd middels het formulier dat je ook op bovengenoemde site vind.
5. Met de importvergunning vraag je een plek in de quarantine station aan.
6. dan ga je op zoek naar een transporteur. Wij hebben in dit geval gekozen voor VCK. tot nu toe erg goede ervaringen en ze waren nog het goedkoopst. Wij hebben hier ook bewust gekozen om de katten aan huis te laten ophalen. Kosten waren 50 euro extra.
7. Als iederen akkoord is, informeer je iedereen. Dus de vluchtnummers naar de QS en de importvergunning naar VCK.
8. 4 dagen voor vertrek ga je nog naar de dierenarts voor de laatste controle en een wormen en vlooien behandeling.
De dierenarts vult dan ook formulier a in dat je bij de importvergunning hebt gekregen. Let wel. na invulling door de dierenarts moet je weer naar VWA om deze documenten laten legaliseren.
Dit laatste heb ik vanmiddag gedaan en morgen om 7.00 uur worden ze opgehaald.

Je vraagt ook naar de kosten.

Dierenarts:
entingen volgens mij rond de 100 euro
De test was tegen de 200 euro
Het laatste bezoek voor de vlooien en worden 56 euro
het loont om rond te shoppen, want bij een andere dierenarts zou ik voor de test 300 euro kwijt zijn geweest.

de importvergunning:
Voor twee katten kwam dit op ongeveer 490 dollar

het vervoer:
Inclusief goed gekeurde mandjes, en ophalen aan huis 800 euro

Hoop dat jullie er wat mee kunnen!

Succes!

groeten Steven

wij hebben alles door DTC laten regelen. Persoonlijk had ik daar toen een beter gevoel bij en het ging ook allemaal prima. Als je kat gewoon gezond is kan hij/zij prima mee hoor ;) Onze zijn ons nog elke dag dankbaar dat ze mee mochten :grin:

Ja, ook wij hebben getwijfeld, vooral over de kat.
We geven hem eten en hij is dan de hele dag buiten.
Mensenschuw en een echte boerderij kat.
Maar we moeten er niet aan denken hem achter te laten.
Die beestjes horen bij ons gezin.:up:

Gaan we ook nog een offerte aanvragen bij DTC. Dank je!

Ik heb nog een vraag hierover.

In de Information package 4 van de Australian Government, staat dat je gebruik moet maken van een Government Approved Veterinarian. Betekend dit dat ik niet naar de dierenkliniek kan hier in Roosendaal voor de Rabies enting en bloedafname en dat ik naar een kantoor het VWA moet gaan hiervoor?

Groetjes
Kathy

Ik heb nog een vraag hierover.

In de Information package 4 van de Australian Government, staat dat je gebruik moet maken van een Government Approved Veterinarian. Betekend dit dat ik niet naar de dierenkliniek kan hier in Roosendaal voor de Rabies enting en bloedafname en dat ik naar een kantoor het VWA moet gaan hiervoor?

Groetjes
Kathy
Wij hebben dat gewoon bij onze eigen dierenarts laten doen. Ik geloof dat elke DA een Government Approved Veterinarian is.
Het VWA doet alleen papieren goedkeuren en de laatste check voor het vliegen.
Zorg wel dat de rabies test door een goedgekeurd lab gebeurd.

Bart

hej Bart,

Thnx voor je antwoord. Heb zojuist zitten Googelen met de term 'VWA goedgekeurde dierenartsen' en toen kwam ik ook tegen dat een dierenart VWA goedgekeurd dient te zijn wil hij een praktijk kunnen beginnen. Dat is heel fijn want ik heb een dierenkliniek bij mij om de hoek. Scheelt weer. :smile:

De voor mij dichtsbijzijnde VWA kantoor zit in Zwijndrecht dus dat is ook goed te doen.

heb net de dierenkliniek gebeld voor een afspraak en wat blijkt????.... Ze hebben al eerder met honden te maken gehad die naar Oz emigreren!!! Ze wist precies datgene te vertellen wat ik ook al had uitgezocht.

Ze heeft ook al een uitzondering voor me gemaakt m.b.t. de tijd waarop ik kan langskomen voor de rabies enting. Yes! Zulke mensen mag ik graag :lol:

Ja, da's wel lekker, maar................ zorg je wel dat ze de juiste stappen nemen?
De boel wil nog wel eens veranderen, dus zorg dat je/ze de laatste versies van de papieren gebruikt.

Bart

Pff, toch maar weer zoeken naar een bureau... :|
Bij de laatste 2 was de offerte al ingewikkeld.....:oops:

thnx Bart,

Heb gisteren de laatste versie van internet gehaald op de site van de Australian Government. Zal toch wel de goede versie zijn lijkt mij?

@familie S
Zal eens kijken voor jullie want ik ben wel eens benaderd door een stel hier van het forum die een bedrijfje op hadden gezet speciaal hiervoor. weet alleen eventje niet meer wie dat ook al weer zijn.

heb het sneller gevonden dan ik dacht. Je zou hier www.verhuisdieraustralie.com een kunnen kijken.

Back