onze laatste stand van zaken

vlasjes

New Member
Hallo mede xp-diters,

ook hier van ons weer een laatste stand van zaken.

nadat we terug zijn van vakantie is er eindelijk meer schot in de zaak gekomen.

arjon heeft inmiddels zijn 2 telefonische solliicatiegesprekken achter de rug. waarvan de uitslag heel positief is. hij moest nog even zijn laatste beoordeling opsturen en dan zou hij met een week een aanbieding krijgen. nou spullen woensdag opgestuurd. dus nu moeten we deze week toch wel bericht krijgen (duimen).

wel werd er vertelt dat de wachttijd van een sponsored visum ook langer is geworden, ongeveer 3 maanden i.p.v. 1.

we hebben dus besloten om het uit te stellen tot na de feestdagen. anders kom je daar met de feestdagen aan. dat lijkt me het heimweegevoel wel te verergeren denk ik.

we hebben besloten zodra we de visumaanvraag de deur uit hebben gedaan te boeken. als we dat niet doen, zijn er misschien geen vluchten meer vrij of niet te betalen. dan moeten we misschien nog langer wachten. en 21 december moet ik wel mijn huis uit.

ach we hebben nu al wat meer risico's genomen, kan dit er ook wel bij. als we ons visum dan nog niet hebben, gaan we wel op een toeristenvisum. of klinkt dit allemaal te makkelijk wat ik nu zeg.

en misschien kan het bedrijf ook wel wat doen, want volgens mij willen ze arjon graag hebben daar.

nou zodra ik meer weet, hou ik jullie weer op de hoogte.

groetjes de vlasjes

Nou dat schiet ook al op zeg! leuk. Fijn dat de sollicitaties goed gingen  :up:
Succes met alles, nog maar een paar maandjes!!!

Hallo stadsgenoten (apenluiers)
Wij hopen dat er voor jullie snel een verlossend bericht komt. :up:
Onze aanvraag loopt, maandag een bericht gekregen dat we de medische keuringen kunnen regelen.
Nog een aantal klussen aan het huis doen en dan gaat het bord in de tuin.
Groetjes Hans&Lien

[quote author=hanslien link=topic=7615.msg99131#msg99131 date=1189539977]
Hallo stadsgenoten (apenluiers)
[/quote]

apenluiers?  :?

tot nu toe nog niets gehoord. arjon gaat morgen er maar weer achter aan bellen.

ja apeluiers. zo noemen ze hier de ijsselsteiners. we hebben er zelfs een liedje van.

dank je wel allemaal voor jullie bericht.

ik hoop snel een leuk antwoord te kunnen plaatsen.

groetjes de vlasjes

:grin:jippie, jippie. we hebben de baan.

arjon heeft gisteren er weer achter aan gebeld en we hebben hem binnen. de aanbieding. het ziet er allemaal heel goed uit. ze zouden het vandaag met de post opsturen en dan kunnen we tekenen en kan het regelen beginnen.

ook hoorde we goed nieuws dat de achterstand bij het sponsored visum is weggewerkt, nu ongeveer 1 tot 1,5 maand. oh wat heerlijk toch allemaal. ik ben zo blij. maar ook wel spannend, want nu wordt het echt.

of ze moeten ons visum nog afwijzen. maar daar gaan we maar niet vanuit.

zoals het er nu uitziet, zullen we toch nog dit jaar vertrekken. kerst en oud en nieuw in je bikini, dat moet heel raar zijn.

nou zodra ik weer meer nieuws  heb, dan laat ik het weer weten.

groetjes van hele blije vlasjes.

Lekker hoor! Nu kan de visum procedure in full speed en dan hop naar Australie.

Het valt wel erg op hoor al die mensen die momenteel naar Melbourne vertrekken.  :up:

Groetjes Chantal

Hallo,
gefeliciteerd met de baan alvast. Dat zou wel heerlijk zijn dit jaar nog, na deze prachtige zomer in Nederland.
Hopelijk zijn ze nu echt zo snel, want wij vonden die 8 weken echt eeuwig duren en elke dag kijk je toch weer naar een update uit :-(
Maar goed wij zullen dan ook in Melbourne zijn, hebben bij IOM tickets vanaf 5.11. aangevraagd. Ben benieuwd?!

Groetjes Inge

Gefeliciteerd met de baan. :grin:
Nu even snel visum regelen en nog dit jaar naar Melbourne.  :up:
Op naar de echte zomer.
Zou ik ook wel willen maar voor ons wordt het op zijn vroegst maart 2008.

Groet Gerrit

Goedemorgen Lisette :lol: :grin:

Wat fantastisch dat je man al een baan heeft. Het gaat allemaal wel super snel zeg. En waar gaat de reis nou uiteindelijk naar toe........Melbourne of Sydney???
Spannend allemaal hoor. Suc6 met het wachten op je visum.

Groetjes Mariette

hoi marjet,

ja goed he. nou het heeft toch wel even geduurd hoor. vanaf april. maar sinds we terug zijn van vakantie is het heel snel gegaan. we gaan naar melbourne wat we graag willen. kan bijna niet wachten.

vind dit ook wel moeilijk, want mijn familie heeft nu van he het komt wel heel dichtbij. mijn zus zei van de week ook al van ik vind het leuk voor jullie maar ik kan wel janken. en mijn moeder heeft het er ook moeilijk mee. logisch natuurlijk. zou ik ook hebben als mijn kind zoiets ging ondernemen.

dus nu een jankperiode en daar ben ik niet al te goed in. maar ja het hoort erbij.

hoe is jullie planning nu?

liefs lisette

Hoi Lisette

Bij ons is het redelijk rustig......wachten tot dat mij her-registratie rond is. Die Australiers zijn nou éénmaal niet zo snel. Als ik deze papieren terug krijg kan ik eindelijk mijn aanvraag indienen. Mijn zus zit inmiddels al ruim een maand in Melbourne en alhoewel het begin voor haar erg moeilijk was heeft ze nu aardig haar draai gevonden. Lilydale viel haar erg tegen (er kan in 17 jaar toch een hoop veranderen) Volgens haar zijn Warrendyte, Healesville en de Dandenongs en omgeving prachtige plekjes om te wonen. Langs de kust is er natuurlijk ook veel moois. Als ik haar verhalen hoor krijg ik echt super veel zin maar het gaat echt nog wel een jaartje duren.
Geniet maar enorm van deze laatste maanden.......maak veel foto's en filmpjes, je weet maar nooit. Je krijgt er altijd spijt van als je het niet doet.
Hoe vinden de kinderen het nu dat het toch allemaal "ECHT" wordt?

Groetjes Mariette

ja ik ga ook zeker genieten van mijn achterblijvers.

vandaag officieel mijn ontslag ingediend. nog ruim 1 maandje te werken. wel moeilijk hoor want ik heb zoveel lieve mensen daar om me heen.

de kids vinden het heel leuk. aan mijn zoontje yarno merk ik wel spanning. en hij is net in groep 3 begonnen, dus al een hele verandering en nu dit.

vaak huilt hij 's avond en het enige dat hij dan zegt is ik wil bij jou zijn. gewoon spanningen denk ik. en hij hoort dan allerlei verhalen van kindjes op school over krokodillen en zo. dus wat heb betreft zou het lekker zijn als het zover is. gaat de spanning er een beetje vanaf.

jammer dat we nog een jaar op je moeten wachten in melbourne.

ik zou je tips onthouden als we daar op zoek gaan naar een huis.

groetjes lisette

Goh wat sneu voor Yarno........zeg maar dat er ook heel veel leuke dieren zijn hoor en dat ik in die 11 jaar dat ik er gewoond heb nog nooit een krokodil heb gezien!!!!!!
Luca wordt binnenkort 9 en vindt het ook super spannend. Zij denkt juist weer dat er in iedere boom een koala zit en dat iedereen een zwembad in de tuin heeft. "Geen nepperd hoor, maar zo'n echte  IN  de grond en van steen" Tja......dat moeten wij nog maar afwachten of daar geld voor overblijft.
Ik las in een andere topic dat jouw nichtje er zo'n moeite mee heeft met jullie vertrek. Kinder verdriet is oh zo lastig. Hoe oud is je nichtje? Mijn nichtje van 13 is vorige maand al naar Australie vertrokken en dat vond ik ook erg lastig. Het ging prima op schiphol met het afscheid nemen tot dat ik haar en haar grote broer van 16 in tranen zag............had ik toch maar meer zakdoekjes mee genomen.

Ja, jullie zullen strakjes nog even op ons moeten wachten, maar een jaar gaat zo voorbij. Kunnen wij strakjes wel profiteren van alle informatie die jullie ondertussen al verzameld hebben :grin:

Groetjes Mariette

ja voor de spanning zou ik blij zijn dat we er eindelijk naar toe kunnen. ach toen ik hem vertelde dat hij een trampoline in de tuin mocht, was het ook wel weer goed.

mijn nichtje is 13. en ze ziet me als een 2e moedertje zoals ze het zelf zegt. dus heel moeilijk. mijn ouders houden zich nog goed. maar ik denk bij het echte afscheid dat het tranen met tuiten zou zijn.

een heel jaar nog. misschien ben ik tegen die tijd wel terug van heimwee. maar daar gaan we niet van uit. ik hoop dat ik daar ook een leuke groep mensen om me heen kan verzamelen. dan is het gemis wat minder.

groetjes lisette

Back