onze laatste stand van zaken

oh, maar dat gaat wel lukken Lisette. Je moet natuurlijk een beetje je best doen.......lid worden van een vereniging of parent-teacher association o.i.d. Maar de australische mensen staan zeker open voor nieuwe contacten. En een nieuwkomer uit Europa is best wel interessant natuurlijk.

Je moet het echt flink de tijd geven om te wennen want zeker het eerste jaar zal niet makkelijk zijn. Maar wees ook realistisch.......ook in australie moet je werken voor je geld en het is zeker niet meer het 'land of plenty' (althans, het is maar net hoe je het bekijkt) Die roze bril, dis sommige op hebben, kan je beter thuis laten want anders valt het heel erg tegen. Een familie lid van ons vond het raar dat wij ook onze twijfels hadden. Hij wilde alleen maar een dol entousiaste Martin en Mariette zien. Nee, zo zijn wij niet. Wij zijn zeker enthousiast maar hebben ook een goede en gezonde dosis zorgen. Het wordt lastig en dat realiseren wij ons maar al te goed. Maar daarom hebben wij er wel enorm veel zin in. :smile: :smile:

Groetjes Mariette

ik ben gelukkig van mezelf niet zo heel verlegen. en dat geld eigenlijk voor ons hele gezin. vooral mijn dochter lult tegen iedereen aan. wat is een parent-teacher association?

tuurlijk heb je in het begin nog wel een rose bril. maar waar je bent je neemt altijd jezelf mee en de daarbij behorende dingen. en in ieder land is er wel wat. waar wij voor gaan is toch wel de ruimte die je daar hebt. ik woon vlakbij utrecht en daar zijn de huizenprijzen schrikbarend hoog. voor wat ik nu aan mijn woning betaal,kan ik in australie heel leuk wonen met veel ruimte. dat is wat me trekt.

daarbij het klimaat. ik weet dat je in melbourne ook wel winters kent, maar ik denk dat het over het algemeen beter is dan hier. en mijn mijn vooral een nieuwe uitdaging in zijn werk. hij vind het heel leuk om in het buitenland te werken. en bij logicacmg hebben ze veel uitbreidingsplannen waar hij graag aan mee wil werken.

en het beeld dat ik heb (misschien niet terecht dat moet ik ervaren) is dat de mensen daar toch wat relaxter zijn. ik wil gewoon genieten van het leven en in nederland is iedereen maar druk en gestrest. daar voel ik me niet lekker bij.

en zoals je zei zelf je best doen. daarom vind ik het al leuk om via dit forum wat contacten op te doen.

groetjes lisette

Back