Onze toekomst in Australië?

A en P

New Member
hai Allemaal,

We denken er al een aantal jaren over om in het buitenland te gaan wonen en werken. Australië trekt ons heel erg (klimaat, levensstijl, ruimte etc.). We hebben besloten om er nu maar eens echt werk van te gaan maken en gaan kijken of we kans maken om op basis van onze skills in aanmerking te komen voor een visum (IT manager en secretaresse). We zijn allebei eerste helft dertig en hebben twee kinderen (2 en 4 jaar).

Graag horen we ervaringen van anderen die met een jong gezin deze overstap gedaan hebben en hoe jullie dat aangepakt hebben.

Groetjes,
A&P
 
Hoi luitjes, welkom.

Om met een assessment als IT-manager in Oz toegelaten te worden, gaat denk lukken (er worden veel IT-ers gevraagd volgens mij, maar zeker weten doe ik dat niet, ik zit in een andere branche).

Maar secretaresse denk ik niet; mijn vrouw heeft het geprobeerd. De reden van afwijzing was dat mijn vrouw geen graad/titel heeft gekregen voor de studie (Schoevers) en zover wij weten wordt er ook geen graad of titel toegekend in NL voor deze studie.

Als jullie daar een oplossing voor hebben, horen wij dat heel er graag.

Eerste helft 30? Zorg dat dat zo blijf voor de aanvraag, scheelt weer 5 punten en die zul je hard nodig hebben; dus wacht niet te lang met de aanvraag.
 
Hai Jeroen,

Dat het verstandig is om de aanvraag in te dienen voor je 35e, daar waren we inmiddels ook achter. Reden te meer om nu snel uit te zoeken of er voor ons een mogelijkheid is. De leeftijd waarnaar gekeken wordt is toch het moment van aanvraag? (Ik wordt in november 35, mijn man pas volgend jaar).

We denken inderdaad dat we het visum op basis van zijn skills gaan aanvragen. Ik werk trouwens al negen jaar als secretaresse, maar heb oorspronkelijk een HBO opleiding (marketing) gedaan. Dus ik heb geen papiertje voor een secretaresse-opleiding, maar wel een papiertje voor een vak waarin ik geen aantoonbare werkervaring heb. Hoe dat uitpakt? Ik heb geen idee.

Heb jij alles zelf gedaan of heb je een bureau in handen genomen?

Groetjes, Ar.
 
Een HBO opleiding zou voldoende moeten zijn, maar je moet wel recentelijke werkervaring aantonen. Het is wel afhankelijk van de lengte van de ervaring en de periode van voor de ingediende aanvraag. Ik zou hier even wat extra aandacht aan besteden.

Die 5 punten die je straks moet missen voor jouw leeftijd zal geen invloed hebben als je man de hoofdaanvrager is, dat is positief he? :D
De leeftijd waarnaar gekeken wordt geldt op het moment dat DIMIA een stempel van ontvangst op de stapel papieren heeft gezet.

Wij hebben alles zelf gedaan, met wat hulp van dit forum (hup een veer!) en wat kennissen.

Als je Booklet 6 erbij pakt (en goed leest, geen stukken overslaan die op jullie situatie betrekking hebben), je engels goed is, jullie situatie niet lastig is, is het zeer goed te doen. Maar hou wel de website www.immi.gov.au in de gaten; er kunnen per kwartaal wijzigingen optreden.
 
Hoi A&P en welkom,

Mijn man heeft onze visas geregeld op basis van zijn HBO opleiding en oude IT management ervaring omdat ze toen zelfs bonuspunten voor gaven (misschien nog steeds, weet ik niet). Hij had ook een Masters en management ervaring in de logistiek maar dit zou minder minder punten opbrengen.

Kijk even naar de puntentest op de (Dimia ?) website en dan krijg je een idee of het de moeite waard is. Wij hadden 125 punten (of eerlijk gezegd, mijn man had 125 punten :wink: )

Wij zijn verleden jaar naar Sydney verhuisd met een driejarige jongen! Hij zit nu 2 dagen op preschool. Zijn Engels is nog niet geweldig maar hij verstaat alles en gaat elke dag een klein beetje vooruit!

Succes met jullie grote beslissing!
 
Welkom op het forum !

Het is een hele puzzel om het aanvragen van een skilled visa aan te vragen maar met de juiste inzet , motivatie en " a little bit of help from friends" komen jullie er wel ! :wink:

Ingrid.
 
Back
Top