Mrs.P said:
Hoi Simone,
ik las net op jullie site dat je geen bankpasje had, omdat je niet genoeg identificatie bij je had... Wat moet je dan allemaal meenemen om een bankpasje te krijgen?!
Claire
Dit had ik in een andere post geschreven over de 100 point ID:
Verschillende identificatie middelen(rijbewijs, passport, birthcertificate, bankcard) hebben verschillende aantal punten toegekend.
Voor bijvoorbeeld een bank rekening en Centrelink, heb je 100 punten nodig.
Voor Centrelink bijv, is Australian passport 70 punten, current australian visa 70, bankcard(australisch, op naam) 40, drivers license(australisch) 40, educational certificate 40, overseas passport 40, tenancy agreement 20, motor vehicle registration 20, other overseas documents 20.
ach, uiteindelijk kom je er wel, maar soms is het wel moeilijk, en/of heb je het net niet bij je, etc etc.....!!
Voor bankpasje: achteraf gezien had ik wel genoeg.
Volgens mij had Pascal:
1 passport
1 immigration stempel in passport (moet minder dan ..(15?) dagen oud zijn)
Rijbewijs.
Je moet ID hebben waar photo en handtekening opstaat.
Of misschien niet photo... ummm(sorry)
Bankpasje was niet goed, wan stond niet onze hele naam op (alleen voorletter(initial) en achternaam, dus 'S', niet Simone.
Maar eh, met je passport en rijbewijs en die stempel van binnenkomst red je het normaal gewoon prima.
Sorry, ik ben heel onduidelijk, maar het is ook echt vaag hier!
Verschilt per instantie wat wel en niet kan (Centrelink, bank).
Als je als Australier terugkomt in Oz, en nog geen medicare kaart hebt(ik dus), moet je bewijzen dat je hier permanent komt wonen.
Kun je bewijzen met huurcontract(eigenlijk 1 jaar, maar sommige(individuelen) vinden 6 maand ook goed, en bijvoorbeeld container papieren, one-way ticket(maar dit staat vaak niet op de ticket zelf...) en rekeningen(telefoon, elektra). Kan dus even duren voordat je deze bewijzen hebt, maar dat geeft niet, want je krijgt het evengoed wel uiteindelijk terug als je naar de doctor of zo moet.