ook dit is een eerste stap naar hopelijk info emigratie Australie

Hoi,

Wetten en regels kunnen hier inderdaad even confronterend zijn, wij denken nog heel vaak; huh? Aan de andere kant heb je dan de australiers die wij ontmoeten; die trekken zich niet zoveel van de regels aan, en zijn gewoon hun eigen relaxte zelf.
Veel van de regels hier zijn gemaakt na de aanslag in NewYork, waarna 'liability'hier een groot ding is geworden.
Toch vinden wij wel de vriendelijkheid, de openheid, hartelijkheid, relaxtheid etc etc, die we in NL mistten. Contacten zijn hier zoveel makkelijker, mensen zijn zo behulpzaam...

Ik hoor wel verschillende verhalen van mensen in urban area, of in dorpen, zoals waar wij wonen (40 min. van Melbourne)
Sydney heeft een andere sfeer dan Melbourne, maar wat ons vooral tegenstond van Sydney zijn de reistijden, 1,5 tot 2 uur is geen uitzondering (one way)

Iets anders; Je schrijft dat je veel ervaring hebt in Speciaal onderwijs, maar geen diploma. Er is hier een groot tekort aan leerkrachten, en bij het registreren (in Victoria) was er ook een optie om je te laten erkennen op grond van werkervaring, dus zonder diplomas. Je wilt naar NSW, dus de situatie is daar misschien anders. Bij het VIT werden mijn vragen heel snel beantwoord.

Misschien is dat iets waar  je eerst achteraan wil gaan, voor je je in een hele nieuwe studie gooit. Houdt rekening mee dat een studie pas echt telt als je werkervaring hebt.

En; een derde hond? reken op zo'n 4000 euro per hond aan vervoerskosten.

Hoi, ik ben ook nieuw hier. Ik woon sinds 2 maanden in een dorp 50 km van Sydney voor stage en ben al langer van plan om te emigreren. 2 maanden is natuurlijk niet erg lang, maar wellicht heb je er wat aan, al heb ik het idee dat ik alles nog door een roze bril zie nu.

[quote author=marlous link=topic=8645.msg114878#msg114878 date=1206878685]
[...]
(rascisme, bier zuipen, wijven, barbequen zijn de hoofdonderwerpen). Verder is ook Australie een van de meest bureaucratische landen in de wereld; net als NL. Maar die papierenrompslomp zetten ze gelukkig ook in om de prachtige natuur te beschermen.
[...]
[/quote]

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar als ik in NL met mijn maten aan het bbqen ben met een biertje gaat het er niet veel anders aan toe. Kerels onder elkaar heet dat, dat is echt niet alleen ozzies :grin:

[quote author=mammavark link=topic=8645.msg115204#msg115204 date=1207173426]
[...]
Wetten en regels kunnen hier inderdaad even confronterend zijn, wij denken nog heel vaak; huh? Aan de andere kant heb je dan de australiers die wij ontmoeten; die trekken zich niet zoveel van de regels aan, en zijn gewoon hun eigen relaxte zelf.
Veel van de regels hier zijn gemaakt na de aanslag in NewYork, waarna 'liability'hier een groot ding is geworden.
Toch vinden wij wel de vriendelijkheid, de openheid, hartelijkheid, relaxtheid etc etc, die we in NL mistten. Contacten zijn hier zoveel makkelijker, mensen zijn zo behulpzaam...
[...]

[...]
En; een derde hond? reken op zo'n 4000 euro per hond aan vervoerskosten.
[...]
[/quote]

Een van de mensen die ik hier ontmoet heb stelde het als volgt: "Australia is the last free country in the world. You just pay your taxes and then you can do whatever you want." Of het waar is weet ik niet, maar het laat wel een beetje de instelling zien van de mensen hier. Iedereen is vriendelijk, open, relaxt en hartelijk, ik heb nog niet een onvriendelijk persoon gezien (roze bril :grin: ).

Ik heb het toevallig net over honden gehad, hier hadden ze het over $4000. Hoe dan ook blijft het een hoop geld.

Welkom, wat jij allemaal schrijft over de redenen om te emigreren (nouja niet alles) speelt ook door mijn hoofd.
Door hier veel rond te lezen komen er veel minnen en plussen naar voren. Twijfels alom, wel of niet, leuker of niet, ik weet het niet.
Aan de ene kant wil ik dolgraag, al jaren, aan de andere kant: wat laat je achter. Alles wat bekend is, je leven, je familie. Maar de kinderen, die wil ik eigenlijk een andere kans geven. In een ander land. Die van mij zijn beiden 6 jaar dus dat moet geen probleem zijn. Nu heeft mijn man een job offer in Brisbane maar hoor ik van een collega die net terug is uit Australië dat het daar tropisch is... Hemeltje, of ik daar tegen kan?
Heb jij de hele procedure al in gang gezet, qua visa enzo? Op zoek naar woonruimte e.d., of in ieder geval al info aan het vergaren?
Ben benieuwd. In ieder geval sukses met alles.

Ik heb natuurlijk wel een hele goede reden om te gaan; mijn man is een ozzie en niet happy hier. En ik ben er al een jaar geweest (en daarvoor ook al een keer). ik weet niet of het beter is om eerst te gaan kijken, en zo met alle info die je krijgt kan je je ook wel een beeld vormen denk ik.

Maar ik heb ook lang moeten nadenken, en voordat ik er echt over na kon denk moest ik ook echt een drempel over (elke keer als ik ook maar in die richting dacht, dacht ik; neeeeej, dat kan ik mijn ouders toch niet aandoen! vooral ook omdat ik hun kleinkind meeneem waar ze helemaal gek mee zijn....) Maar wat je zegt (of jullie eigenlijk); back to basics, daar heb ik ook erg behoefte aan. En zeker ook oprechtheid. Ik heb hier ook het gevoel dat het allemaal een erg gecultiveerd is en vooral nogal hectisch. Ik ben de eerste keer ook naar Australie gegaan omdat ik hier de natuur heel erg mis (zeker in Rotterdam!! grauwe stad, pffff). En het was daar echt een verademing!!!!

Maar ik ben wel tot de conclusie gekomen; je kan hier op je flatje niet gaan zitten bedenken of het daar nu echt is wat je wilt. Toch een kwestie van de stap zetten. En als het niet werkt; in Holland you always get by....
Ik wordt ook wel eens een beetje moe van iedereen die vraagt; 'weet je dat nou wel zeker?' NEE!!! natuurlijk weet ik het niet zeker. Maar dat hoeft ook niet toch; gewoon doen. En wat je zegt; als het niet lukt ben je een ervaring rijker...

Back