Ook hulp gevraagd; goedkeuring pabopapieren door NOOSR

mirjam

New Member
Hallo allemaal!

Het is even geleden dat ik op het forum was. Druk, druk...
Las net een mailtje van Mariken en ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem.

Ik heb van mijn pabo;

- diploma in Nederlands en Engels
- cijferlijst (ook in Engels)
- en een uitgebreide lijst met alle vakken (ook dit in het Engels)

Ik heb dus geen uitgebreide beschrijving van de inhoud hiervan.
Vraag me af of dit genoeg is...
Ga trouwens ook maar eens naar de IBG bellen.

Wat denken jullie??

Groetjes Mirjam.
 
Ik heb 5 weken geleden mijn papieren naar de NOOSR gestuurd. Ik laat het je weten als ik wat hoor.
 
Ik heb via de OVDB een geweldige goed en professionele beschrijving ( in het Engels !!)weten te krijgen van mijn opleiding als verpleegkundige !!

check deze site:
www.ovdb.nl

misschien is dat ook iets voor jullie ? :wink:

grts !
 
Hoi!

Had vanmiddag iemand van IBG aan de telefoon. Hij wist ook niet zeker of een diploma-waardering nodig was omdat dat eigenlijk de taak is van NOOSR. Hij vertelde me wel dat ik een formulier kan aanvragen waarin zij, in het Engels, een soort van bevoegdheidsverklaring maken. En het leuke, het kost niets...

Aussielover, de site die jij door hebt gegeven is geloof ik niet voor mij te gebruiken, toch bedankt!

Lost, ben erg benieuwd wat er met je papieren gaat gebeuren!!

Groetjes!!
 
DAg Mirjam , even over IBG.
Die heb ik ook gebeld. Ze hebben me een folder opgestuurd. Die heb ik inmiddels thuis maar wat erin staat is eigenlijk niet wat ik zoek voor NOOSR. Behalve dan dat ze een verklaring afgeven dat je bevoegd bent om onderwijs te geven.
Verder verzorgt het IBG het legaliseren van documenten, ze werken dan met je originele diploma! MAar bij NOOSR vragen ze om documenten te laten Certificeren. Dat gaat dus met kopien en gebeurt op het gemeentehuis.
De vrouw van IBG die ik eerder aan de telefoon had erover zei dat NUFFIC wel een beschrijving uitgeeft van PABO's en dat ze dan vast een vergelijking met het land maken waar je voor aanvraagt, maar vrij summier volgens haar.
Ik wil in ieder geval NUFFIC nog even bellen, ik zag al op hun site dat ze er 70 Euro voor vragen. Maar volgens mij doen ze dan al een deel van het werk wat NOOSR eigenlijk doet. Ik ben dus van plan om NOOSR te bellen.
En misschien horen we dus van anderen meer.....ik kreeg ook al wat handige PM van freckles hierover.
Als ik meer hoor zet ik het op het forum.
 
Nou, ik heb ook al geïnformeerd bij NOOSR and dit is de reactie:


A Diploma Supplement provided by NUFFIC should be adequate. If
additional documents are required we will write to you separately.
Regards
Teaching Section
DEST

:up:

Gr Roland
 
Ik heb natuurlijk geen papieren nodig gehad om Australie binnen te komen. Maar over de rest van het verhaal kan ik wel wat vertellen:

Voor mijn onderwijsbevoegdheid had ik alleen een vertaling van mijn diploma nodig (niet voor de Board of Teacher Registration - die trouwens aan het einde van dit jaar gaat veranderen) voor Education Queensland. OMdat er geen werk te vinden is in het onderwijs (behalve dus een HEEL eind uit de buurt) ben ik nu bezig om mijn papieren te laten goedkeuren om in de kinderopvang (officieel) te mogen werken. Ik kreeg een brief van die assessment mensen van Bureau of Child and Family services (ofzo) dat ik mijn diploma moest laten waarderen bij het NOOSR of ik kon een of ander nummer bellen in Brisbane. Ik hou wel van korte lijntjes. Dus heb ik het nummer gebeld. Aanvraagformulier opgestuurd gekregen. En alle papieren voor de 300ste keer gekopieerd en gecertificeerd (is allemaal gratis op de universiteit  :cool:). En het hele zaakje weer opgestuurd. Nou kreeg ik van de week de uitslag... (spannend!!!) nou mijn bachelor diploma uit NL is gewoon vergelijkbaar met een bachelor diploma in Australie... Ja en...  :-o wat is daar de nieuwswaarde van??? dat had ik ze ook zo wel kunnen vertellen. Er zat nog een kopietje bij uit iets van het NOOSR waarop doodleuk staat dat het NL bachelor diploma vergelijkbaar is met het AUS... Ik heb maar even gebeld, of dat wel voldoende is.  :? Nee hoor! Het was prima! dat was precies wat ze bedoelde!  :-( Okee.... Ik vind het best.

Nu is het dus wachten in hoeverre ik hier in de kinderopvang mag werken. Er zijn namelijk ook mensen uit china en japan met minder opleiding (ik bedoel niet qua niveau, maar minder relevant) en die mogen in het hele centrum werken  :-o. En ook mensen met een perfecte opleiding, en die mogen maar alleen met 2-3 jarigen  :?. Het is dus waarschijnlijk maar net wat voor een bui ze hebben ofzo....

Je ziet: het NOOSR papiertje stelt volgens mij niet eens zoveel voor. Maar helaas heb je het geloof ik wel nodig. Is het eigenlijk gratis. Die waardering van mijn papieren kostte voor dat eerste departement (waar mijn eerste aanvraag naartoe ging) 25 dollar. Maar die eigenlijke waardering (die niks voorstelde) was gelukkig gratis.

Trouwens, over onderwijsbanen: in 2006 en 2007 wordt hier in Queensland een soort "kleuterschool" (= prep year) aan de basisschool vastgeplakt. En ze zeggen dat er dan meer banen komen  :lol:. Ik hoop tegen die al wel een baan te hebben natuurlijk. Maar het biedt misschien iets meer mogelijkheden. En anders kun je altijd nog in de kinderopvang werken  :-D.
 
Back
Top