ook IELTS test afleggen?

yoeks

New Member
Kan het niet direct terug vinden via Search knopje.. Moet je nou wèl of niet een IELTS test afleggen als je voor het Spouse Visum gaat?
Ik heb het hele booklet Partner Migration (vooral de facto-gedeelte) doorgelezen, maar er wordt (volgens mij) met geen woord over IELTS gerept.
Als ik hem wel moet doen, wanneer doe je dat dan? Vòòr je naar Berlijn gaat, neem ik aan??
Sorry als ik domme vragen stel, hoor.. . maar ik kom wat dit alles betreft nog maar net kijken  :baby:

Alvast bedankt voor reacties

Groeten
Yoeks

Zie onderstaande topic. Misschien dat je hier iets wijzer van wordt  :)
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1213.msg10140#msg10140

Is het niet zo dat een spouse visum (partner migration) heel iets anders is dan meeliften op een skilled visum?

Ik dacht dat IELTS voor een spouse visum NIET nodig was, maar dat IELTS met een minimum score van 4.5 voor het meeliften op een skilled visum WEL nodig was.

:up:

Voor een spouse visum hoef je GEEN Ielts te doen.
Ben het in ieder geval nergens tegen gekomen en heb mensen die een spouse visum hebben aangevraagd er ook nooit over gehoord....

Sorry,
Zie nu ook dat ik twee dingen doorelkaar heb gehaald :oops:.
Maar hoe zit dat dan met werken? Wordt je Engels dan helemaal niet getest?

Mel

Maar het is wel handig als je Engels kunt  :lol:  :lol:
Vindt het ergens ook wel vreemd dat je niet hoeft aan te tonen dat je een woordje kan!

Je Engels wordt niet getest nee... Maar als je een Australische partner hebt is het wel een beetje apart als je helemaal geen Engels kan...

gr. Anne Marie

alle gekheid op een stokje, ik vind het alleen maar prima hoor om geen IELTS te doen, maar hoe zit het inderdaad dan met werken. Voor bepaalde beroepen heb je bijvoorbeeld als je meelift met de skilled hoofdaanvrager academic IELTS nodig. Kan je als spouse dan zonder dat examen die werkzaamheden gaan uitvoeren, of moet je dan toch nog een Engels examen doen?

Geen flauw idee.... Maar als je als spouse meegaat kan die toch gewoon gaan werken? In Oz is het volgens mij ook niet zon diploma cultuur, tis meer zo van wat kan je en wanneer kan je werken? Een spousevisum is immers geen skilled visum.

De hoofdaanvrager moet natuurlijk wel aan eisen voldoen. Die krijgt natuurlijk niet voor niks een "skilled" visa....

Ik weet niet hoe het zit met de meer academische beroepen... Ik heb in ieder geval een baan gekregen in een openbare bibliotheek zonder ook maar enige test te doen... (nu zit ik ook al wel meer dan een jaar in Australie en heb ik genoeg tijd gehad om mijn Engels te oefenen) Op het sollicitatie gesprek was mijn Engels geen enkel probleem (alhoewel ik heel bang was dat ik tijdens het gesprek door de zenuwen geen Engels meer zou kunnen spreken..) en in het tijdelijk werk dat ik hiervoor heb gedaan heb ik ook geen problemen gehad...

gr. Anne Marie

dank voor alle antwoorden! Was dus toch niet zo'n hele domme vraag, want er was zelfs wat discussie over!

Ik ga er op dit moment maar vanuit dat ik hem niet hoef te doen.  Ik ben Nederlands en vriend is Australisch burger (geboren half aussie half kiwi, maar dat doet er verder niet toe). Ik heb helemaal niet de bedoeling om op te scheppen, maar mijn engels is gewoon goed, zowel gesproken als geschreven en ik heb in 2003, toen ik daar met een WHV was, in een Emergency Animal Clinic gewerkt, en dat ging prima (behalve wat medische termen.. héél snel een 'nursing dictionary' aangeschaft).
Als het goed is, ga ik volgende week mijn vlucht naar Syd boeken om bij mijn liefje te zijn en de knoop door te hakken. Als het goed voelt, is het moment daar en ga ik direct na terugkomst in Ned de boel in gang zetten. Ik kom er vanzelf wel achter of ik wel of geen IELTS moet doen.. ga er vooralsnog van uit dat het niet hoeft, dus.

Nogmaals, bedankt voor het meedenken.

Yoeks

Back