ook ik wil naar OZ

elsa

New Member
hallo allemaal, ik heb mij net aangemeld en vind het waanzinnig leuk om te lezen hoe zovelen met mij ook naar Australie willen. ik ben zelf al een jaar (1998-1999) op een working holiday visum in australie geweest en heb daarna 3 jaar met vele ozzie's in Londen gewoont. nu na 3 jaar in nederland blijft Australie nog steeds trekken, niet alleen om het fantastische klimaat, de leuke mensen maar ook om mijn vriend die ik slechts op 'vakanties' sinds 1999 zie. Nu toch echt besloten om te gaan emigreren, maar ik heb een vraagje, is het handiger om dit te doen via de zgn spouse-visum of via de skilled person-visum. ik ben nl juriste. en wellicht kan 1 van jullie ook mijn vervolgvraag beantwoorden, is het makkelijker voor mij om het daar aan te vragen, of vanuit hier??
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie, groetjes Elsa
 
Bericht is verplaatst.

Hoi Elsa,


Welkom op het forum!

Om het visum onshore aan te vragen, moet je volgens mij al een visum in je bezit hebben. Op het moment dat je een visum onshore hebt aangevraagd, moet je bij het toekennen van het visum ook in Australië zijn. Bij een offshore aanvraag geldt precies het tegenovergestelde. Voor de meesten is het aanvragen van een offshore visum dus makkelijker.

Als je in aanmerking komt voor een spouse visum, is dit wellicht makkelijker dan een skilled visum. Het ligt een beetje aan je persoonlijke situatie. Als je langer dan een jaar samen hebt gewoond met je vriend, dan kun je een defacto visum proberen te bemachtigen. Je moet het samenwonen wel kunnen bewijzen. Anders is een prospective spouse visum ook nog een mogelijkheid, maar dan moet je wel binnen 9 maanden na aankomst in Australië (of na toekenning van het visum, daar wil ik even van af zijn) getrouwd zijn.
 
Back
Top