Oom, tante, Neven en Nichten in Australie

Nensie

New Member
:?
Hallo Allemaal,

Wij willen heel graag emigreren naar Australie, maar hebben te weinig punten voor een skilled independent visa. Echt onwijs balen. Nou heb ik in Australie familie wonen, die ik ook ontmoet heb maar niet waar ik heel close mee ben.
Te weten: een oom (broer van mijn vader) en zijn australische vrouw, mijn tante, drie nichten en vier neven (daar zitten ook kinderen bij van mijn overleden tante en oom, dat waren de zus en zwager van mijn vader).
Kan ik via hun Australie binnen komen?
Ik kan dit niet duidelijk vinden namelijk, ben al een tijdje a/h lezen op internet.
Indien het wel kan, welke actie moeten zij dan ondernemen, en ik hoop dat zij geen geld hoeven te besteden aan ons, dat kun je niet vragen van mensen die je niet heeeeel goed kent.....
Wie o wie weet hier wat meer van en geeft ons (mijn man, 3 kinderen en ik) een duwtje in de goede richting.

Je kunt je idd laten sponseren door je familie!
zij moeten dan papieren invullen en borg staan(die kun je gewoon voor hun voorschieten)
Hoe het allemaal precies werkt kun je terugvinden op de site van DIMIA

http://www.immi.gov.au/

Even goed lezen!!!!

Als je onder een sponsership (familie) binnen wil komen zal er aan Centrelink wel een borg betaald moeten worden (Bij ons $5000). Zoek onder Assurer of Support (AOS) en je vindt alle informatie.

Wat je kunt aanbieden aan je familie, dat je dat bedrag zelf betaald. Zij hoeven dan alleen in naam 2 jaar voor je borg te staan.

Groetjes Lin

Oh en trouwens welkom op het forum!

Hey Hallo,

Ik heb ook familie in Oz; de jongste broer van mijn Oma, dus mijn moeders Oom met al zijn kinderen wonen er.
Hoewel ik al 6 jaar veel contact met hen heb, en er inmiddels een enorme band is ontstaan tussen ons allemaal, staan ze jammer genoeg te ver van mij af om mij te sponsoren als family... BALEN :x

Vandaar dat ik t ga proberen als skilled independent..
Babette

Dit zal voor de meeste van ons geen optie zijn omdat je aan een aantal voorwaarde moet voldoen (zie booklet).
De 3 basis voorwaarden:
- Aged dependent relative
- Remaining relative
- Carer

Dus helaas zomaar laten sponsoren, gaat niet, tenzij je aan deze 3 basic requirements voldoet.

He Erik, leuk je weer te zien hier!

Wat wordt er precies bedoelt met die 3 voorwaarden?

[quote author=Nensie link=topic=4345.msg54170#msg54170 date=1143918658]
Hallo Allemaal,

Wij willen heel graag emigreren naar Australie, maar hebben te weinig punten voor een skilled independent visa. Echt onwijs balen. Nou heb ik in Australie familie wonen, die ik ook ontmoet heb maar niet waar ik heel close mee ben.
Te weten: een oom (broer van mijn vader) en zijn australische vrouw, mijn tante, drie nichten en vier neven (daar zitten ook kinderen bij van mijn overleden tante en oom, dat waren de zus en zwager van mijn vader).
Kan ik via hun Australie binnen komen?
Ik kan dit niet duidelijk vinden namelijk, ben al een tijdje a/h lezen op internet.
Indien het wel kan, welke actie moeten zij dan ondernemen, en ik hoop dat zij geen geld hoeven te besteden aan ons, dat kun je niet vragen van mensen die je niet heeeeel goed kent.....
Wie o wie weet hier wat meer van en geeft ons (mijn man, 3 kinderen en ik) een duwtje in de goede richting.

[/quote]

Mijn nichtje, 1e graads, is ook mijn sponsor en assurer.
Ze is dus officieel 2 jaar financieel verantwoordelijk voor ons.
Wij hebben de $5000 naar haar overgemaakt en zij heeft het geld hier in Oz op de bank gestort.
Maar dat sponsorship is niet voldoende om een visum te krijgen.
Als je niet voldoende informatie kunt vinden op internet, vraag dan eens een informatief gesprek aan met een van de emigratie bureaus, dan weet je waar je aan toe bent.

Succes met de uitpluizerij.
Gabriëlle 

Ook wij laten ons sponsoren door familie in Oz (die ik nog nooit heb ontmoet!). Het type visum waar je voor in aanmerking komt is afhankelijk van waar ze wonen. Mijn oom en tante wonen in een designated area (buiten de grote steden) en mogen ons sponsoren in de Skilled Independent - designated area categorie (139). Let op; in deze categorie gaat per medio dit jaar iets veranderen. Je krijgt dan een tijdelijk visum ipv permanent dus het wordt een stuk minder aantrekkelijk om in deze cat. te vallen. Ook kunnen alleen familieleden in de eerste lijn je in deze cat. sponsoren, mijn oom en tante dus wel maar mijn nichtje weer niet. Dat vinden ze te ver weg staan.

Mijn oom en tante zijn echter weer niet degenen die financieel garant staan (assurance of support), dat is mijn nichtje die wel in een urban area woont. Ook wij gaan het geld voor Centrelink aan hen overmaken.

Hoop dat je er iets aan hebt!

Groetjes,
Suzanne

Back