marieke13
XPdite Sponsor
Ik heb even iets nieuws te melden. Zoals ik vorige week al schreef zoek ik een baan in een ziekenhuis in Perth, maar dat is nogal lastig aangezien ik nog geen werkervaring heb in een ziekenhuis, laat staan een jaar werkervaring. Via de email en de graduate nursing programs lukt het ook niet, ook niet via bureaus als health recruitment omdat ook zij een jaar werkervaring eisen. Ik kreeg van hen als tip mee om het persoonlijk in Australië te proberen. Ik moet zeggen dat ik hier ook voorstander van ben, maar ik was niet van plan om meteen op het vliegtuig te stappen (moet wat geregel aan vooraf gaan). Maar dat is nu dus veranderd. Zoals ik al eerder vertelde woont mijn vriend in Perth en doordat zijn werk zo onregelmatig is, was het niet duidelijk wanneer we elkaar weer zouden kunnen zien. Eergisteren bleek dat het waarschijnlijk pas weer februari zou worden, dus toen heb ik besloten van 10 tot en met 24 oktober naar Perth te gaan, om hem te zien en om een bezoekje te brengen aan wat ziekenhuizen daar. Ze klagen allemaal om een personeelstekort, maar reageren niet op mijn emails waarin ik me aanbied om te emigreren en mijn steentje bij te dragen aan dat personeelstekort, dus ik zal ze maar eens persoonlijk gaan vertellen dat ik serieus ben en dat ik er goed over heb nagedacht en dat mijn niet bestaande werkervaring geen obstakel hoeft te zijn.
Ik ben nu natuurlijk helemaal hyper met het vooruitzicht mijn vriend weer te zien en het heft in eigen handen te nemen wat betreft het zoeken van een baan. Nu vraag ik me af of er iemand contacten heeft in ziekenhuizen in Perth, zoals Jan, en of zij iets voor mij kunnen betekenen. Daarnaast vraag ik me af welke documentatie ik mee moet nemen naar de ziekenhuizen om bijvoorbeeld aan te tonen waar de HBO-v nou eigenlijk voor staat. Ik zit te denken aan de IB-groep of het Nuffic. Ik heb hier al wat over gelezen op deze website, maar moet ik dat nu al regelen en meenemen? En zijn er nog andere dingen die mij zouden kunnen helpen bij het vinden van een baan?
Alvast bedankt weer voor de hulp, dit forum is echt een uitvinding!
groetjes marieke
Ik ben nu natuurlijk helemaal hyper met het vooruitzicht mijn vriend weer te zien en het heft in eigen handen te nemen wat betreft het zoeken van een baan. Nu vraag ik me af of er iemand contacten heeft in ziekenhuizen in Perth, zoals Jan, en of zij iets voor mij kunnen betekenen. Daarnaast vraag ik me af welke documentatie ik mee moet nemen naar de ziekenhuizen om bijvoorbeeld aan te tonen waar de HBO-v nou eigenlijk voor staat. Ik zit te denken aan de IB-groep of het Nuffic. Ik heb hier al wat over gelezen op deze website, maar moet ik dat nu al regelen en meenemen? En zijn er nog andere dingen die mij zouden kunnen helpen bij het vinden van een baan?
Alvast bedankt weer voor de hulp, dit forum is echt een uitvinding!
groetjes marieke