op zoek naar een baan in Perth

marieke13

XPdite Sponsor
Ik heb even iets nieuws te melden. Zoals ik vorige week al schreef zoek ik een baan in een ziekenhuis in Perth, maar dat is nogal lastig aangezien ik nog geen werkervaring heb in een ziekenhuis, laat staan een jaar werkervaring. Via de email en de graduate nursing programs lukt het ook niet, ook niet via bureaus als health recruitment omdat ook zij een jaar werkervaring eisen. Ik kreeg van hen als tip mee om het persoonlijk in Australië te proberen. Ik moet zeggen dat ik hier ook voorstander van ben, maar ik was niet van plan om meteen op het vliegtuig te stappen (moet wat geregel aan vooraf gaan). Maar dat is nu dus veranderd. Zoals ik al eerder vertelde woont mijn vriend in Perth en doordat zijn werk zo onregelmatig is, was het niet duidelijk wanneer we elkaar weer zouden kunnen zien. Eergisteren bleek dat het waarschijnlijk pas weer februari zou worden, dus toen heb ik besloten van 10 tot en met 24 oktober naar Perth te gaan, om hem te zien en om een bezoekje te brengen aan wat ziekenhuizen daar. Ze klagen allemaal om een personeelstekort, maar reageren niet op mijn emails waarin ik me aanbied om te emigreren en mijn steentje bij te dragen aan dat personeelstekort, dus ik zal ze maar eens persoonlijk gaan vertellen dat ik serieus ben en dat ik er goed over heb nagedacht en dat mijn niet bestaande werkervaring geen obstakel hoeft te zijn.
Ik ben nu natuurlijk helemaal hyper met het vooruitzicht mijn vriend weer te zien en het heft in eigen handen te nemen wat betreft het zoeken van een baan. Nu vraag ik me af of er iemand contacten heeft in ziekenhuizen in Perth, zoals Jan, en of zij iets voor mij kunnen betekenen. Daarnaast vraag ik me af welke documentatie ik mee moet nemen naar de ziekenhuizen om bijvoorbeeld aan te tonen waar de HBO-v nou eigenlijk voor staat. Ik zit te denken aan de IB-groep of het Nuffic. Ik heb hier al wat over gelezen op deze website, maar moet ik dat nu al regelen en meenemen? En zijn er nog andere dingen die mij zouden kunnen helpen bij het vinden van een baan?

Alvast bedankt weer voor de hulp, dit forum is echt een uitvinding!

groetjes marieke
 
Hoi Marieke

Lijkt mij zeker vervelend dat je je vriend zolang niet kan zien.
Over ziekenhuizen langs gaan, denk dat dit pas zin heeft als je eerst geregistreerd bent bij de Nursing board geen één ziekenhuis kan jouw aannemen als verpleegkundige als je niet geregistreerd bent. Het beste zou je dus de board kunnen mailen of bellen of ze jou willen registreren zonder jouw werkervaring. Voor de registratie moet je je diploma's vertalen ,academisch IELTS examen doen en nog een aantal dingen die je op hun website kan vinden.

Succes met alles
Erna
 
Hoi Marieke

Zoals Erna al zei registratie is nummer 1 en je HBO V is alleen maar een plus want ze houden niet zo van Hospital-schooled verpleegkundige.
Ik werk in Princess Margareth Hospital, nu even in King Edward Memorial. En ja ik kan elke dag werken want er is altijd een tekort.
Heb je specifieke vragen hoor ik het wel.
Succes met alles en veel plezier in oktober

Ingrid
 
[quote author=ingridrob link=topic=7512.msg98620#msg98620 date=1188976544]
Hoi Marieke

Zoals Erna al zei registratie is nummer 1 en je HBO V is alleen maar een plus want ze houden niet zo van Hospital-schooled verpleegkundige.
Ik werk in Princess Margareth Hospital, nu even in King Edward Memorial. En ja ik kan elke dag werken want er is altijd een tekort.
Heb je specifieke vragen hoor ik het wel.
Succes met alles en veel plezier in oktober

Ingrid


[/quote]

Weet je hoe het zit met MBO-4 verpleegkundige?
 
Hoi Marieke

Kan je ons vertellen wat MBO 4 verpleegkundige is, wij zijn denk ik allemaal van de oude garde met een A-verpleegkundig diploma. Staat deze opleiding gelijk aan wat vroeger de A-opleiding was.
Maar ik denk toch dat je het beste de nursing board kan bellen of mailen om te vragen wat jouw kansen zijn om je te registeren.
Je kan wel langs ziekenhuizen gaan maar zolang je niet geregistreed bent kunnen ze jou ook niet aannemen.
Misschien zou je eventueel eerst als Enrolled NUrse kunnen werken.
Succes en als je nog verdere vragen hebt horen we het wel.

Groetjes ERna
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=7512.msg98669#msg98669 date=1189029429]
Hoi Marieke

Kan je ons vertellen wat MBO 4 verpleegkundige is, wij zijn denk ik allemaal van de oude garde met een A-verpleegkundig diploma. Staat deze opleiding gelijk aan wat vroeger de A-opleiding was.
Maar ik denk toch dat je het beste de nursing board kan bellen of mailen om te vragen wat jouw kansen zijn om je te registeren.
Je kan wel langs ziekenhuizen gaan maar zolang je niet geregistreed bent kunnen ze jou ook niet aannemen.
Misschien zou je eventueel eerst als Enrolled NUrse kunnen werken.
Succes en als je nog verdere vragen hebt horen we het wel.

Groetjes ERna

[/quote]

Geen idee of het MBO-4 de naam A-verpleegkundige was vroeger. Maar het schijnt vergelijkbaar te zijn met Enrolled Nurse. En HBO-V is bachelor dus vergelijkbaar met reg. nurse.

Weet iemand trouwens hoe je het moet regelen om geregistreerd te worden bij de nursing board als stagaire. Dus op trainee/internship basis?

Ik kan daar niks van vinden op de websites.
 
Hoi Tinus

MBO-V is inderdaad meer vergelijkbaar met een enrolled nurse. Dit betekent dan ook dat je op het moment dat je je diploma hebt en in Australië wil gaan werken een assessment moet ondergaan bij de ANMC. Verpleegkundigen met een HBO-V diploma (de oude A opleiding vanuit school, dus niet hospital based) hoeven dit in principe niet (al kan een nursing board het wel van je vragen bij twijfel over je kwalificaties). Over het registreren bij een nursing board om stage te kunnen lopen: ik vraag me af of dit wel moet. Australische verpleegkunde studenten zijn toch ook niet geregistreerd op het moment dat ze stage lopen. Ik denk dat dit afhangt van het ziekenhuis. Heb je al contacten met Australische ziekenhuizen over stage lopen. Ik heb dit namelijk in het verleden in Adelaide geprobeerd (voor HBO-V, 20 of 40 weken stage) en daar kreeg ik de volgende antwoorden: alleen als je je inschrijft bij een van de universiteiten (gevolg: collegegeld tot $15.000 per jaar betalen om stage te mogen lopen); alleen als je ons $50.000 betaalt zodat wij je begeleiding kunnen regelen; een volgend ziekenhuis wilde $25.000 van me en er was slechts een ziekenhuis waar ik gratis terecht kon, maar voor slechts 12 weken, waar ik niet echt iets mee kon, aangezien het verplicht was voor mijn opleiding om 20 weken bij dezelfde zorginstelling stage te lopen. Ik ben dus benieuwd of jij wel iets hebt kunnen regelen.

Groetjes marieke
 
[quote author=marieke13 link=topic=7512.msg98695#msg98695 date=1189071638]
Hoi Tinus

MBO-V is inderdaad meer vergelijkbaar met een enrolled nurse. Dit betekent dan ook dat je op het moment dat je je diploma hebt en in Australië wil gaan werken een assessment moet ondergaan bij de ANMC. Verpleegkundigen met een HBO-V diploma (de oude A opleiding vanuit school, dus niet hospital based) hoeven dit in principe niet (al kan een nursing board het wel van je vragen bij twijfel over je kwalificaties). Over het registreren bij een nursing board om stage te kunnen lopen: ik vraag me af of dit wel moet. Australische verpleegkunde studenten zijn toch ook niet geregistreerd op het moment dat ze stage lopen. Ik denk dat dit afhangt van het ziekenhuis. Heb je al contacten met Australische ziekenhuizen over stage lopen. Ik heb dit namelijk in het verleden in Adelaide geprobeerd (voor HBO-V, 20 of 40 weken stage) en daar kreeg ik de volgende antwoorden: alleen als je je inschrijft bij een van de universiteiten (gevolg: collegegeld tot $15.000 per jaar betalen om stage te mogen lopen); alleen als je ons $50.000 betaalt zodat wij je begeleiding kunnen regelen; een volgend ziekenhuis wilde $25.000 van me en er was slechts een ziekenhuis waar ik gratis terecht kon, maar voor slechts 12 weken, waar ik niet echt iets mee kon, aangezien het verplicht was voor mijn opleiding om 20 weken bij dezelfde zorginstelling stage te lopen. Ik ben dus benieuwd of jij wel iets hebt kunnen regelen.

Groetjes marieke
[/quote]

Nog niet mee begonnen. Moet eerst van school weten wat precies de stage periode is en wanneer die zijn over 2 jaar (betreft dus niet dit schooljaar, maar die erop)  zodat ik dat mee kan nemen en genoeg tijd heb om alles te regelen. Ik denk trouwens dat het 3 maanden zal zijn dus die 12 weken zou voor mij wel kunnen.
 
Back
Top