Op zoek naar een nieuwe baan

Questionmark

New Member
Hoi,

Ik ben hier op een 457 visa samen met mijn partner. We wonen alweer bijna 2 jaar in Melbourne en hebben het goed naar ons zin, maar...ik ben op zoek naar een andere baan. Heeft iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat als ik opnieuw een sponsoraanbod krijg? Moeten we dan weer het nominatie proces door? Zijn hier ook weer kosten aan verbonden? Hoe lang zal het ongeveer duren voordat ik kan beginnen bij een nieuwe werkgever?

Nog een andere vraag:
Mijn partner wilt graag gaan studeren in september. Moeten wij dit aangeven of kan hij zo met zijn studie beginnen zonder dat we dit hoeven te melden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!!
 
Volgens mij zijn de voorwaarden oa dat je dan iemand moet vinden die je sponsorcontract overneemt, ik weet niet hoe je het hebt geregeld met de kosten, anders kan dat nog wel een extra rekening opleveren.
Kun je niet nu voor een PR gaan, samen met je huidige sponsor en dan verder gaan kijken? Ervan uitgaande dat je nog niet gillend de deur uitgaat daar ;)
Veel succes en ik zou zeggen, kijk even naar de voorwaarden van je visum en de restricties die op je grant staan.
 
Als je partner meegekomen is op nouw 457, heb je mogelijk een probleem met het volgen van een studie, omdat je dan als internationale student moet worden ingeschreven (en dus hoge kosten). Als je PR hebt, dan kan je je inschrijven als elke Australische citizen en betaal je normaal collegegeld.
 
Back
Top