Opening Duyfkenschool groot succes!

Ik heb helemaal geen kinderen en heb dus al helemaal niet met scholing te maken.(misschien wel met samenscholing, haha)

Wat ik wel heb gemerkt nu ik hier woon (in Australie):

Ik begrijp nu pas waarom buitenlanders in Nederland elkaar opzoeken, "samenscholen", etc. Je vind iets bij elkaar wat je bij Australiers niet vind.

Is niet goed, is niet slecht, is niet zwart, is niet wit. Het is wat het is.

Ik ben in ieder geval blij met dat inzicht, want ik begrijp buitenlandse Nederlander nu wellicht een klein beetje beter.
Je past je inderdaad aan aan de gewoonten en regels van het land waar je woont, maar je eigen achtergrond blijft toch heel belangrijk en zou ik niet kwijtwillen (althans...ik niet dan he..)

Het is interessant om ns af te wachten hoe jij dat beleeft als je in het buitenland woont, Paht.

Henriette
 
Ik ben benieuwd wat Sinterklaas en zijn Pieten hiervan vinden, die schijnen binnenkort nl. de Duyfkenschool te bezoeken, lieve kijkbuiskinderen!

:grin:
 
[quote author=henriette link=topic=8815.msg128525#msg128525 date=1227660868]
Ik heb helemaal geen kinderen en heb dus al helemaal niet met scholing te maken.(misschien wel met samenscholing, haha)

Wat ik wel heb gemerkt nu ik hier woon (in Australie):

Ik begrijp nu pas waarom buitenlanders in Nederland elkaar opzoeken, "samenscholen", etc. Je vind iets bij elkaar wat je bij Australiers niet vind.

Is niet goed, is niet slecht, is niet zwart, is niet wit. Het is wat het is.

Ik ben in ieder geval blij met dat inzicht, want ik begrijp buitenlandse Nederlander nu wellicht een klein beetje beter.
Je past je inderdaad aan aan de gewoonten en regels van het land waar je woont, maar je eigen achtergrond blijft toch heel belangrijk en zou ik niet kwijtwillen (althans...ik niet dan he..)

Henriette
[/quote]
Helemaal mee eens Henriette! Prima samenvatting :)

(Ook dat van die kinderen :) :) )
 
Ik kan me goed voorstellen dat je elkaar opzoek in nhet buurtje waar je woont, sportclub of een bijeenkomst daar is helemaal niks mis mee. Ik heb al in het buitenland gewoond en deed dat ook wel eens. Dat kan ik me heel goed indenken. ik woonde toen ook alleen in een huis en dan voel je je snel eenzaam. Als je dan iemand nederlands hoort praten spring je een gat in de lucht. Dat is ook niet zwart/wit , goed/fout, links/rechts. Allemaal prima. Maar er zijn dingen waar ik toch niet zo achter sta, Maar iedereen is vrij om te gaan en staan waar die gene wil. Toch?

Gr Pat
 
Tuurlijk! Jij vind zo'n Nl school gewoon niet zo'n goed idee, helemaal jouw mening, die je natuurlijk mag hebben. Da's ook gewoon zo, zoals het is! (die mening bedoel ik). Daar hoeft ook verder niets over gezegd te worden.

Wat leuk dat je al vaker in het buitenland hebt gewoond!

Veel plezier straks in Australie.

Henriette
 
[quote author=Joep link=topic=8815.msg128530#msg128530 date=1227668271]
Ik ben benieuwd wat Sinterklaas en zijn Pieten hiervan vinden, die schijnen binnenkort nl. de Duyfkenschool te bezoeken, lieve kijkbuiskinderen!

:grin:
[/quote]

:-D... en als 'ie er niet uitkomt, dan kan hij altijd nog in conclaaf met Meneer De Uil, hè?
 
Als je eens een gastspreker voor je school nodig hebt. Over een half jaartje ben ik tot je beschikking.
Goed idee, die school, al is het een paar uurtjes per week. En als je niet wil, dan ga je toch gewoon niet.

Groetjes    Johan 
 
Gisteren was Sinterklaas op bezoek op de school. Zo te zien vond hij het een prima idee zo'n Nederlandse school!  :grin:
 
[quote author=Joep link=topic=8815.msg128890#msg128890 date=1228718634]
Gisteren was Sinterklaas op bezoek op de school. Zo te zien vond hij het een prima idee zo'n Nederlandse school!  :grin:


[/quote]

Ondanks zijn leeftijd is de Sint nog ontzettend snel. Vanuit Nederland naar Cairns en daarna meteen naar Brisbane. Wat zou het geheim zijn  :lol:

Jolanda
 
Ik weet wel hoe, maar dat kan ik je helaas niet vertellen.

(sorry, inside information ...  if you know what I mean ;) )
 
[quote author=Joep link=topic=8815.msg128897#msg128897 date=1228730312]
Ik weet wel hoe, maar dat kan ik je helaas niet vertellen.

(sorry, inside information ...  if you know what I mean ;) )
[/quote]

:up: Wel gaaf die opgevoerde stoomboot, gelukkig veel vlaggetjes om je
aan vast te houden bij die supersonische snelheden  :grin:
 
Back
Top