Oplichterij of niet??

amity

New Member
:cry: Wij zijn nu vanaf december bezig met het emmigratieproces bij het
Migration Bureau.
En krijgen rekening na rekening.

Gisteren kregen we te horen dat we zijn ge "upgrade" naar een plan C en dat betekent dat er
nog eens zo'n 2000 euro excl btw bij zal komen.

In totaal hebben wij al zo'n 7000 euro aan ze betaald.

Herkent iemand dit?
Is dit normaal?
We hadden getekent voor een planB.

Wat wij wilde was een extra steuntje in de rug. Ik heb zelf engels gestudeerd, en
kan dus zelf wel dingen begrijpen en lezen  :cry: nu voelen we ons bijna
beroofd.

We denken uit te komen rond de 9000 euro ofzo, en waarvoor?
De formulieren moet je toch zelf invullen, en de documenten idem...

Alle tips en ervaringen zijn welkom...

Ps.. de laatste faktuur ad 2900 gaan we dus vooralsnog niet betalen,
Aangezien we geen upgrade wilde, en ook hadden gevraagd ons te laten weten
hoe en wat....

Hoi Amity,

Klinkt mij niet best in de oren eerlijk gezegd. Ik neem aan dat je een offerte hebt gehad en een contract hebt getekend. Die zou ik als ik jou was goed doornemen. Hebben jullie afspraken gemaakt wie wat doet?
Maar dat terzijde, 9000 euro is in mijn ogen een veel te hoog bedrag. Wij zijn geloof ik voor een skilled visum aanvraag van A tot Z 2700 euro kwijt (kan er iets naast zitten).

Ik ben heel benieuwd hoe de rest hier over denkt. Het kan zijn dat ik er een verkeerde kijk op heb, want wij zijn net begonnen, maar mijn gevoel zegt....Niet best.

Groetjes, Dijnnas.

Hoi Amity,

Niet goed opgelet waarschijnlijk want over dit bureau zijn al heel veel posts op dit forum en vrijwel allemaal negatief. Wij hebben ook destijds een slechte ervaring met dit bureau gehad bij de intake al. Zodra je ze belt begint de teller al te lopen terwijl je eigenlijk gewoon een fixed price wil.

Wat staat er in je overeenkomst die je met ze afgesloten hebt ? Want daar moet je je op beroepen. Als je dingen niet met ze hebt afgesproken en deze ook niet onder de "kleine lettertjes" vallen dan moet je dat volgens mij niet accepteren. Bovendien is het nog maar de vraag of je via dit bureau uiteindelijk je visa gaat krijgen.

Wij gaan via Ashmore Brown & Associates (The Immigration Group) voor de State/Territory Sponsored Business Owner, subclass 163 (volgens onze agent een van de lastigste visa-categorieën) en dat kost ons all-in Euro 4.000 (exclusief Euro 1.650 voor de application fee van de Australische immigratiedienst). Tot nu toe -de Sponsorship van NSW is inmiddels binnen- uitsluitend uitstekende ervaringen.

Die 9 mille (inclusief of ook nog eens exclusief die application fee?) komt dus wel extreem hoog over. Van plan B naar plan C? Hebben ze met jullie niet 'aan de voorkant' het hele traject inclusief bijbehorende c.q. bijkomende kosten doorlopen? Zo niet, dan zou ik in ieder geval in dit stadium (schriftelijke) tekst en uitleg eisen, zodat je niet voor nog meer onaangename verrassingen komt te staan.

Succes!  :up:

Hi!

Toch jammer dat ik iedere keer weer negatieve verhalen lees over Migration Bureau.... Ja, ze zijn niet de goedkoopste. Wij waren in totaal zo'n 5000 euro kwijt. (Excl de Application Fee van AUD 1990)
Maar ze hebben ons prima geholpen, ook toen ons dossier zoek was geraakt bij de SA Government, en DIAC ons 2 x de Application fee heeft ingehouden van onze credit card. Hele snelle en prima service. En ook wij hebben tot 2x toe gezegd dat we de rekeningen heel erg hoog vonden. We hebben toen wat van het geld teruggekregen en de laatste maanden van hun service hebben we niets meer hoeven te betalen.
Daar komt bij dat door hun tussenkomst ons visum (SIR 495) al binnen 1,5 maand na de acknowledgement werd goedgekeurd en wij onze GRANT LETTER kregen.

Ook vrienden van ons zijn naar volle tevredenheid met Migration Bureau naar NZ geemigreerd.

Ze zijn duur, maar hun service is buitengewoon; snel en efficient. Wij hebben er voor gekozen om iets meer te betalen voor goede service. En... zoals gezegd, als je een klacht instuurt over hun hoge rekening, dan zijn ze bereidwillig om hierover met je mee te denken.

Veel succes met het verdere verloop en de keuze in wat nu te doen!

Greetz....
Aussiegirl   :up:

Aussiegirl,

Natuurlijk hartstikke mooi dat het jullie wel goed bevallen is, maar wat ik vreemd vind is dat jullie zelf actie hebben moeten ondernemen dat jullie het bedrag te hoog vonden en dat ze dan pas erover wilden praten. Als ik een contract afsluit met een bedrijf, dan moeten beide partijen zich aan die overeenkomst houden. Het lijkt mij, opmakende uit het verhaal van amity, dat het Migration Bureau, zonder overleg deze overeenkomst ontbonden heeft en een nieuwe heeft gemaakt (upgrade van plan B naar plan C).

Als ik naar de supermarkt ga en ik zie in het schap dat een pak koekjes € 1.99 kost en ik kom bij de kassa en daar kost tie mij € 2.39, dat als ik niets zeg, ik gewoon € 2.39 betaal, maar als ik ga klagen dat ik hem dan toch goedkoper meekrijg.... ik vind dat persoonlijk geen goede werkwijze....dat is misbruik maken van de situatie.

Hey Amity,

Zoek even op dit forum, er is nog iemand die geprotesteerd heeft bij Migration Bureau en uiteindelijk niet alles heeft hoeven betalen, dacht ik. Stuur hem/haar even een PM, wellicht dat hij/zij wat tips voor je heeft. Is lang geleden dat ik het gelezen heb, dus even uit m'n hoofd....

Good luck, laat je niet gek maken enne.... NIET BETALEN todat het allemaal duidelijk is!

Hey Amity

Totaal herkenbaar!
Wij zijn ook niet te spreken over hun financiële kant.
Ze hebben ons goed geholpen met het binnenhalen van het state sponsorship maar daar houdt het op. In januari kregen we van hen bericht dat onze uren op waren en dat we 2u aan 500 en zoveel € moesten bijkopen. No way!
Wij hebben de overeenkomst met hen dan ook opgezegd. Dit was juist voor we de papieren naar Diac verstuurden. Achteraf gezien een goede keuze, anders hadden wij alle communicatie met Diac nog via hen moeten laten lopen met bijhorende gepeperde rekeningen!
Echt geldwolven zijn het!  :x

Zeker protesteren! Wij hebben dit ook gedaan over een telefoonrekening waarbij wij hen hadden opgebeld en zij ons dit wilden aanrekenen. En we hebben dit dan uiteraard ook niet betaald.

groetjes,
An

Alvast bedankt voor jullie meningen.

En de PM mail.

Onze applicatie bij het Diac is ook al opgestuurd, en loopt dan zeker ook via hun :cry:

Ik ben nu natuurlijk helemaal de weg kwijt.

Wij gaan vanavond het boek erbij pakken, en het contract.

De bijhorende (klacht) brieven en de fakturen..

Ik ben op zich wel tevreden met hun snelheid qua antwoorden maar daar is het dan ook mee
gezegd, en als iemand ook nog schrijft dat ik wellicht helemaal geen visa krijgt zakt de moed in
de schoenen.

Hoezo niet denk ik dan??
De hoofdappicant was 29 bij tijde van aanvraag.
Goed beroep
Genoeg punten
wat kunnen dan de struikelblokken zijn???

Jullie zien, verwarring en frustratie alom hier, en dat terwijl alles al zo spannend is :?

Geen zorgen: als jullie aan alle vereisten voldoen voor een visa, dan krijg jij je visa! Het is niet overgeleverd aan het lot ofzo. Het enige wat je nu nog eventjes moet afwachten is of je gezondheidskeuring okay is en je geen enge dingen hebt... afgezien daarvan en ervanuitgaande dat jullie geen van beiden een strafblad hebben.... moet je alleen geduld hebben. Het visum komt eraan!!

Kop op indeed!!!

Je kan toch ook een officiele klacht indienen via een instantie waar ze bi aan gesloten zijn?
Zulke bedrijven als deze mogen in mijn ogen gewoon niet bestaan.
Als zoiets 1 keer gebeurd, kun je ze dat aanrekenen als een "foutje". Maar er zijn meerdren die klachten hebben over hetzelfde bedrijf. Dan is het een gestructureerd "foutje".
Wij zijn geholpen door de TIG en hebben voor hun diensten iets van 4000 euries betaald.
En dat is voor alles dus.

ff heel kort (want ik zit op mijn werk)
ook ik heb deze ervaring bij deze club, net als vrienden van mij.
Zowel bij hen als bij ons onterechte rekeningen ontvangen voor vele euries en na een klacht ingediend te hebben kregen we dat geld terug.

Migration bureau is vast heel goed in wat ze doen maar hun accounting department is nog veel beter...... ze sturen je zelfs terwijl de aanvraag al weg is nog met regelmaat rekeningen voor het 'updaten van je file'. WAt ze dan doen....? afstoffen????

mijn advies: dien klacht in! (en als je kan get rid of them!)

stuur me een pm'tje als je meer info wil of zoek even op mijn naam want ik heb er al eerder over gepost.
succes!

Travesia..
Ik weet niet hoe een PM werkt.  :-( sorry, ben hier nog nieuw, en ik ben NIET van de
it, maar dat is mijn man hahahah :cool:

Voor het versturen van een PM, klik je op het tekstballonnetje bij de naam van de persoon. Als je even wacht komt er vanzelf iets te staan van: "verstuur pm"

Voor PM'en (personal message) klik je gewoon onder het tekstballonetje onder de naam van Travesia. Het is een soort emailen, maar dan binnen xpdite.

groetjes Miranda

Helaas maar waar ook wij hebben een negatieve ervaring met het migration buro . Niks doen en alleen maar rekeningen en filekosten.In de lobby van een hotel snel een contract laten tekenen en verder alleen rekeningen sturen. Voor we weggaan ga ik met deze meneer toch nog even praten.

Back