Oplichterij of niet??

:evil: ik be nnu ook het haar op mijn tanden aan het laten groeien, want na al deze reacties is een ding zeker;
ik ga dus mooi niet betalen. grrrr.

Alleen voor de dingen die ik gevraagd heb zeg maar.

Komt bij, niks niet persoonlijke brieven, want some plakken en knippen ze zo slordig dat sommige briefdelen er 2 keer inzitten, en ik dacht toen al; wat slordig, maar nu ben ik echt boos, en het wordt er niet minder van...

We zouden eigenlijk onze krachten moeten bundelen.. HA!

maar goed, ik ben bijna zover dat ik liever een advocaat inhuur en het geld toch kwijt ben dan dat ik me op deze manier 'beroofd'voel, enkelt en alleen omdat ik een droom heb en dacht dat zij me zouden kunnen helpen  :shock: (Voor minder hahah!

You go girl!

Toch zou ik het eerst even zelf aankaarten voordat ik er een advocaat op af zou sturen. Zijn ze aangesloten bij een brancheorganisatie? Ik neem dan aan dat er een klachteninstituut is waar je terecht kunt. Meestal is het zo dat je eerst het 'probleem' voor moet leggen aan het bedrijf waar je onenigheid mee hebt voordat je het via een instituut kan doen. In ieder geval is dat wel een nette manier.

Succes! Ben benieuwd!

Dijnnas

Er is inderdaad een oz organisatie die waakt over misdragingen van migratie agenten. kijk op www.themara.com.au
Ik snap jullie (terecht) onwijs kwaad zijn maar ik ben bang dat zal blijken dat er niet veel aan te doen is. Laat je niet gek maken er focus op jullie doel; naar Australië gaan!
Als jullie van hun af kunnen, doe het en neem en ander in dienst die wel eerlijk werkt. Persoonlijk zou ik kijken naar agenten in Australië en anders doe de rest zelf.

suc6

Art

Hoi hoi,

Nogmaals een advies, kijk in het contract waar je je handtekening onder hebt gezet wat daar precies in staat. Dat zijn de feitelijke zaken die je hebt afgesproken met ze. voor alle niet in het contract vermelde zaken, en daar kun je aan refereren als je ze een aangetekende brief stuurt over het geheel, dan zit je nooit mis. En hou het vriendelijk, mocht het tot wat juridisch gezeur komen dan is het altijd in je voordeel als je netjes bent geweest.

Die baksteen kun je nog altijd door de ruit gooien als je vertrekt........

:p hahah, ja die baksteen haha.

maar netjes werken was ik in elk geval wel van plan, ik heb tenslotte nog geen visa...

:lol: mijn man heeft een HEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLL boze brief geschreven  :evil: en hun aanbod is nu; credit voor een deel van de faktuur, en daarna geen kosten meer.

Nou ja, boos was het niet eens, meer een; ik wijs jullie even op de feiten... brief...

Wat zeggen de experts..

Accepteren, of nog meer er proberen af te krijgen???

Ps.. Wie weet of je vertraging krijgt door typfouten  (door hun gemaakt) in de naam van
zijn broer  staat teo ipv IVO  :| en Pounds voor het bedrag in plaats van het euro teken...
:shock: Lekker dan heeejjjjj :-(

:-(  ja, lekker he..

Maar wat zou jij dan doen??

Ik gil nu constant;

IK BETAAL NIETS MEER :oops:, maar ja.. dat is wellicht ook niet fair :?

Ik zou de voorwaarden (contract) tot op de letter uitpluizen en dan bepalen wat fair is. Voor ons is dat moeilijk te bepalen op een afstand.
Kan me je reactie heel goed voorstellen hoor!

Wou net hetzelfde zeggen. Wat staat er in het contract?
Hoever zitten jullie nu al weer in het proces? Is de aanvraag al naar Diac verstuurd? Moeten ze nog veel doen?

Wij hebben hen op tijd de deur gewezen en zijn daar nog altijd heel blij om! Maar da's iets dat jullie zelf moeten beslissen.

An

:up: de aanvraag ligt al bij de Diac  (met typfouten en al :x) en
het bedrag is ook al van de rekening.

Ik heb dus ook geen idee of er dan zowieso nog rekeningen komen, vast wel
ivm medicals en andere mambo jambo natuurlijk...
:?

Normaal gezien is het dan enkel de medicals en de police checks nog maar dat moeten jullie zelf doen, daar kunnen zij niet bij helpen.
Het grote werk is dus gedaan voor hen, ze zijn enkel nog doorgeefluik van informatie tussen jullie en Diac.
Zou mij verbazen moesten de rekeningen nu ophouden.
Ik hoop voor jullie alleszins van wel!  :up:

groetjes,
An

Je hebt nu, als je de Letter of Acknowledgement hebt, een Case-number dus je kunt de stukken die nog nodig zijn rechtstreeks naar de DIAC sturen volgens mij. Daar hoeft een migratiebureau niet meer tussen te zitten om daarvoor nog een rekeningetje te maken.

Nee, maar ze hebben gezegd dat we zowieso niets meer hoeven te betalen dan, en dat
heb ik natuurlijk zwart op wit.
want betalen ,... neeeuuuggggghhhh, DAT doe ik nu niet meer  :cool:
Bekijk het maar lekker  :grin:m ( * schaapachtig lach geluid ****)

hoi
sorry dat ik niet eerder meer gereageerd had.
het komt me zo bekend voor.....ook wij kregen credit voor een deel van de factuur en daarna geen kosten meer......net als onze vrienden. Dit lijkt wel een standaardtrucje van het migrationbureau.

Desondanks bleven ze ons rustig wel rekeningen sturen die ze dan van mij vrolijk weer met een begeleidend briefje (en een kopie van hun aanbod) terugkregen. Uiteindelijk hebben ze zelfs ons tegoed teruggestort en is het dus afgehandeld....

Ik zou zeggen houd het nog even vol, geniet van je overwinning dat je toch in ieder geval deels je kosten terughebt.....en als je visum binnen is ben je dit allemaal zo weer vergeten.......

Groetjes Traviesa

Als het aanbod in jullie ogen acceptabel is dan betalen en anders niet.

ps, wij hebben via hen ook ons visum gekregen. Inderdaad wel duur. We zijn altijd netjes behandeld. De x ray foto's zijn toendertijd kwijtgeraakt tijdens de aanvraag, maar ze hebben alles netjes uitgezocht en geregeld voor ons. Wilde ik even kwijt.

Groetjes Jolanda.

Volledig mee eens, Jolanda...

Wij zijn ook met ze in zee gegaan... veel betaald, maar er is 2 x iets behoorlijk mis gegaan in verzending en ontvangst bij DIAC en SA Gov. Ze hebben het netjes en snel uitgezocht, contact opgenomen met de instanties en e.e.a. snel afgehandeld.

En ja, het kost misschien wat meer (we hebben er zelf voor gekozen) en er ontstaat misschien wat ergernis over hun facturen, maar zodra je het visum hebt ben je het snel weer vergeten.

Succes met alle aanvragen!  :up:

Aussiegirl

Het kan dan wel zo zijn dat ze goed hebben geholpen als er zaken zijn kwiijtgeraakt, maar dat weegt toch niet op tegen het verzenden van foutieve facturen en het verhogen van de afgesproken bedragen? Ik ben er van overtuigd dat dat ook voor ons wordt gedaan, terwijl wij veel minder betalen en geen gezeur over facturen hebben.

:-( ik vind het nog steeds belachelijk duur, maar ze zijn wel goed.
Maar goed, ik hoef nu niets meer te betalen, en ga acherover zitten totdat
de visum op de mat valt :grin: :grin: :grin: wishful thinking.

Hopelijk wil er nog iemand mij sponseren,van de familie ofzo hahahahah, maar
dat denk ik niet  :wink:

Anders de staatsloterij

:up: net weer een invoice binnen, en ik dacht al;

OHHHH NEEE :x maar het is een 0 factuur, dus alle andere mensen die met hun werken;

Zet je schrap, en dan komt het goed!

Mocht iemand vragen hebben, dan lees ik het wel! :smile:

Back