opnieuw WHV visum aanvragen

WimDB

XPdite Sponsor
Ik heb in juli 2008 m'n WHV visum aangevraagd en gekregen, door de economische crisis ben ik dan toch maar thuisgebleven.

Kan ik m'n WHV nog een 2de keer krijgen, aangezien ik van het eerste nooit gebruik heb gemaakt.

Het beste is om even de ambassade te bellen.
Wel heb ik onderstaande ooit gehoord (of het dus kan weet ik niet, misschien dat iemand hier op het forum er meer van weet).

Als jij een visum voor Australie hebt en vervolgens een ander visum voor Australie aanvraagt, vervalt het 1e visum. (vandaar dat mensen die bijna hun PR krijgen geen toeristen visum aan moeten vragen, als die nm na toekenning wordt uitgegeven vervalt je PR visum).

Dit zou kunnen inhouden dat je gewoon een (gratis) toeristenvisum moet aanvragen en daarmee zou je WHV vervallen. Het geld ben je overigens wel kwijt. MAAR.. ik weet niet of je een toeristen visum kunt aanvragen, zonder echt weg te gaan... en ik weet niet wat er gebeurt als je 'm aanvraagt en er vervoglesn geen gebruik van maakt..

WimDB,

Wanneer heb je het precies aangevraagd, want je hebt toch een jaar de tijd na ontvangst van je visum om in Australie aan te komen. Zo heb ik het der tijd ook gedaan, eerst visum aangevraagd en bijna een jaar later ben ik pas uit NL vertrokken.

Anders doen wat alieNL zegt gewoon even ambassade bellen, die weten meer. of op http://www.immi.gov.au/ kijken.

Succes

Ik heb net even gebeld naar Information Service for Australian Visas en het is geen enkel probleem om een working holiday voor een 2de keer aan te vragen als je met je eerste Auz nooit binnen geweest bent.

Dit was de link waar ik het telefoonnr. vond http://www.austemb.be/bsls/VisMigPerVis.html

Hoi Wim

Dat is goed nieuws dat je toch nog een tweede WHV kan aanvragen! Als ik jou was, zou ik toch nog wel eens even navragen of je niet op je eerste kan gaan. Want ik denk dat je inderdaad nog een jaar de tijd hebt om naar daar te gaan vanaf het moment je het visa ontvangen hebt. Je zal dan waarschijnlijk wel snel moeten vertrekken als het van juli geleden is maar stel dat je het er leuk vind en nog een jaar langer wilt blijven (ik zeg maar wat) dan weet ik niet of je nog een WHV kan aanvragen als het al je tweede aanvraag is. Ik geloof dat je maar 2 keer een WHV kan aanvragen. Tenzij ze dit als je eerste aanvraag aanschouwen omdat je niet geweest bent maar dat betwijfel ik.
Enfin, ik dacht het maar even te vermelden. Je bepaalt het uiteindelijk zelf, he. :wink:
In alle geval: veel succes ermee!

@Anneke79
Het wordt gewoon nog beschouwd als 1e x WHV (als hij 'm opnieuw aanvraagt). Als hij dan 3 maanden in de landbouw gaat werken, kan hij alsnog zijn 2e WHV aanvragen (mits dan nog geen 30). Een 2e WHV is dan ook niet standaard, je moet er wat voor doen alvorens er recht op te hebben. Het is gewoon omdat hij er geen gebruik van heeft gemaakt dat het blijft bestaan. Het was een ander verhaal geweest als hij naar australie was gevlogen en dan een dag later besloot weer terug te gaan (o.i.d.). Dan ben je 'm wel kwijt.

Ah, ok. Merci, voor de verduidelijking, Alie. Ik dacht dat het meteen dan de 2de aanvraag werd. En omdat je ook al iets gezegd had dat het eerste visum vervalt bij aanvraag van een nieuwe, dacht ik dat het zo zat.
Mijn excuses. :wink:

Geeft niks! Met vervallen bedoelde ik dat je het dan later nogmaals aan kunt vragen (dus het visum vervalt en het komt er dan op neer dat het nooit heeft bestaan) Sorry voor mijn vage antwoord.

Back