Oppas wanted in Brisbane, omgeving Wakerley

Scutch

New Member
Hallo,

We zijn 9 juni in Brisbane aangekomen en verhuizen binnenkort naar Wakerley.  Mijn man heeft al werk en ik ga binnenkort zoeken.   Maar het wordt lastig om naar interviews en agencies te gaan als ik geen oppas voor de kinderen heb.  Ze zijn 4 en 2.5.  Ik wil ze pas naar kinderopvang brengen als ik een baan heb.

Het lijkt me leuk om een Nederlands sprekende oppas te hebben, zou prettiger voor de kinderen zijn omdat ze nog niet helemaal thuis in engels zijn.

Is er iemand in de omgeving van Wakerley (Manly, Manly West, Capalaba enz) die af en toe op kan passen?  

Groetjes,
Susan
 
@Eerainuh:  Dank je wel  :up:  Je hebt ze al gezien, dus je weet al hoe ze zijn, heel lief natuurlijk  :smile:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=10193.msg142467#msg142467 date=1246965164]
Heeeeeeeel erg lief, natuurlijk! (nee echt, ze bijten niet) :-D
[/quote]

hmmm ... dus je past op kinderen die niet bijten?

Altijd handig om te weten!  :grin:
 
Hi

Wellicht kan je op bezoek gaan bij de Nederlandse speelgroep of het schooltje.  Draadjes zijn te vinden in QLD gedeelte.
Ongetwijfeld zal er iemand zijn die je kan helpen of verder kan verwijzen.


Toen mijn kinderen klein waren heb ik een babysit groep opgericht, speelgroep moeders.  Bij aanmelding krijg je 30 punten, waren gelamineerde blaadjes.  Voor ieder uur babyzitten gedurende de dag kostte het 1 punt, in de avond 2 punten, na twaalf uur 's=avonds dubbel.  Een overnachting was negotiable.  Een keer per twee maanden hadden we een gezellige avond samen, deelde informatie over wie hoeveel punten had en wie al wist wanneer ze oppas nodig hadden.  Had je een oppas nodig belde je degene met de minste punten. 

Op deze manier kennen je kinderen de oppassers en kost het je geen klauwe vol met geld en je hebt een fantastische groep met mensen om je heen.


Succes.

Sidonia
 
Hoi hoi!

Ik zou heel graag willen komen oppassen, werk nu ook in de kinderopvang. Alleen helaas zit ik nu nog in nederland! We hopen ergens eind september begin oktober te vertrekken richting brisbane. Wie weet kunnen we elkaar op een later tijdstip helpen!

Groetjes Marijn
 
@Stefmar:  Hallo Marijn, zou geweldig zijn, ik wil niet iedere dag de kinderen naar kinderopvang sturen, en iemand die Nederlands spreekt zou ook heel leuk zijn voor hun  :smile:    Ik stuur je een PM met onze contactgegevens dan kunnen we elkaar op de hoogte houden.

@Sidonia: Bedankt voor de informatie.  We hebben ons aangemeld voor de speelgroep dus zullen deze maand voor het eerst aanwezig zijn.  Ik kan dan al de ervaren ouders vragen over opvang enz  :smile:
 
Back
Top