Opschonen forum

Lost

Administrator
Doordat de afgelopen paar maanden heel erg druk waren, heb ik helaas niet veel tijd aan het forum kunnen besteden. Helaas heb ik een deel van mijn tijd ook moeten besteden aan een dreigende 'defamation suit' jegens het forum, wat het tijdsgebrek nijpender maakte. Nu het er naar uitziet dan de komende paar weken wat rustiger zullen zijn, zal ik die tijd gebruiken om het forum wat op te schonen. Ik zal met name aandacht besteden aan onnodige quotes in berichten, aangezien ik niet de enige blijk te zijn die zich hier aan stoort. :wink:

Diegenen die mij een PB of een email gestuurd hebben in de afgelopen twee weken en nog geen antwoord hebben gekregen, mijn oprechte excuses. Ik zal alle onbeantwoorde berichten de komende paar dagen behandelen.
 
Laten we het er op houden dat een bepaald migratiebureau zich niet helemaal kon vinden in wat er over ze werd gezegd op het forum en dreigden met een defamation suit, tenzij ik een bepaald draadje onmiddelijk zou verwijderen. Helaas pindakaas (voor hun), verwijder ik niet zomaar iets. Blijkbaar was XPdite niet het enige forum waar ze hun pijlen op hadden gericht, want andere emigratieforums hebben negatieve draadjes over dat bureau wel verwijderd (maar die zijn nog wel via de Googlecache te lezen).
 
Defamation—also called calumny, vilification, slander (for transitory statements), and libel (for written, broadcast, or otherwise published words)—is the communication of a statement that makes a claim, expressly stated or implied to be factual, that may give an individual, business, product, group, government, or nation a negative image. It is usually a requirement that this claim be false and that the publication is communicated to someone other than the person defamed (the claimant).[sup][1][/sup]

In common law jurisdictions, slander refers to a malicious, false,[sup][2][/sup] and defamatory spoken statement or report, while libel refers to any other form of communication such as written words or images.[sup][3][/sup] Most jurisdictions allow legal actions, civil and/or criminal, to deter various kinds of defamation and retaliate against groundless criticism. Related to defamation is public disclosure of private facts, which arises where one person reveals information that is not of public concern, and the release of which would offend a reasonable person. "Unlike [with] libel, truth is not a defense for invasion of privacy."[sup][4][/sup][sup][not verified in body][/sup]

False light laws are "intended primarily to protect the plaintiff's mental or emotional well-being."[sup][5][/sup] If a publication of information is false, then a tort of defamation might have occurred. If that communication is not technically false but is stillmisleading, then a tort of false light might have occurred.[sup][5][/sup]

In most civil law jurisdictions, defamation is dealt with as a crime rather than a tort.[sup][6][/sup]

A person who destroys another's reputation may be referred to as a famacide, defamer, or slanderer. The Latin phrase famosus libellus means a libelous writing.







mmmmhhhhh I wonder?
rolleyes.gif
evil.gif


 
defamation suit? Ik heb wel zo'n idee welk bureau dat is geweest.
Wat een misbaksels. En 't werkt ook zo averechts.... :grin:
Zeker niet van vrijheid van informatie gehoord?
Hou je taai Lost.

Groeten
Jeroen
 
Denk dat we allemaal wel weten om welk bureau het hier dan gaat en denk dat ik daar mede schuldig aan ben. Sorry Lost :oops:
 
Waarom schuldig? Je hebt toch gewoon je persoonlijke ervaringen verteld?
Dat sommige mensen/bedrijven niet tegen kritiek kunnen is niet jou probleem hoor.
 
Nee, inderdaad, niet mijn probleem, maar het blijkt dus wel een probleem voor Lost te zijn geworden en dat spijt mij. Heb geen spijt van mijn uitlatingen!
 
Ik snap 't. Volgens mij 'spijt' het je the English way: you feel sorry for Lost :wink:
Misschien moet Lost dan toch maar de negatieve draadjes verwijderen en dan posten we het wel via Wikileaks :grin:
 
@Sacha:
Maak je geen zorgen, jij had er niets mee te maken. :wink:

@Sjoem:
Met negatieve persoonlijke ervaringen is inderdaad niets aan de hand. Zolang iemand zijn persoonlijke ervaring beschrijft en zijn of haar uitlatingen geen laster zijn, is er niets aan de hand. Helaas is dit voor een forum admin moeilijk om na te gaan. Bovendien leek het erop dat dit zeer waarschijnlijk niet door een Nederlandse rechtbank behandeld zou worden, maar een Britse. Het probleem is dat ik als 'publisher' volgens de Britse wet verantwoordelijk gehouden kan worden voor alles dat op mijn website gepubliceerd wordt. Het maakt niets uit of ik het geschreven heb of niet. Het maakt zelfs niet uit of ik het er al dan niet mee eens ben.

Toen ik het eerste emailtje las kon ik er smakelijk om lachen, totdat ik me er wat meer in verdiepte.
 
Tja, wanneer houdt een "persoonlijke ervaring" op en wordt een uitlating "laster". Dat is nogal moeilijk te beoordelen als je niet weet of die persoonlijke ervaring op waarheid berust. Ik snap aan de andere kant ook best dat je je moet kunnen verdedigen als iemand je beschuldigd van iets, maar om meteen te dreigen met een law suit... Waarom eigenlijk een Britse rechtbank?

Het kan in ieder geval geen kwaad om je emoties een beetje te temperen en je bij de feiten te houden als je een negatief stukje post.
 
Mocht het echt zover komen Lost, Dan roep je maar en dan stichten we een Xpdite fonds! Als alle leden een beetje doneren moet dat goed komen!
afro.gif

Vervelend, en laten we hopen dat het allemaal "Lost" loopt!
 
oei, ik hoop dat ik er niks mee te maken heb, maar ik kan wel zeker zeggen dat als ik iets negatiefs gezegd heb over een "bepaald" bureau het absoluut op waarheid berust!

Ik hoop dat je er verder geen last meer mee krijgt Lost!
 
Kill em all ;-)

Ook support van onze kant als hey nodig is!iemand connecties met Anonymous (hackers die wikileaks "hielp") ;)
 
Back
Top